امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

تقی‌پور: فرصت كافی برای خلق ایده از ویژگی‌های سوگواره است

خبرایران: محمد تقی‌پور، رتبه دوم هشتمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: زمان كافی میان اعلان فراخوان تا مهلت ارسال آثار كمك می‌كند تا هنرمندان فرصت بیشتری برای پرورش و خلق ایده داشته باشند.
تقی‌پور: فرصت كافی برای خلق ایده از ویژگی‌های سوگواره است
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، محمد تقی‌پور رتبه دوم بخش پرچم هشتمین سوگواره هنر عاشورایی كارهای راه یافته به نمایشگاه دوره گذشته را از نظر ارتباط با موضوع جشنواره خوب ارزیابی كرد و گفت: موضوع فراخوان به دلیل مذهبی بودن با اندیشه و درونیات هنرمندان ما عجین شده است و این موضوع به خوبی توانسته در آثار هنرمندان راه یافته متجلی شود. البته به زعم بنده در دوره هشتم در مقایسه با دوره های گذشته آن، آثار از نظر ایده آفرینی خوب عمل كرده بودند ولی از نظر فنی و تكنیكی نتوانسته بودند در حد سوگواره باشند.

وی با بیان اینكه محدود كردن بخش پرچم سوگواره به موضوعی خاص می تواند اندیشه هنرمندان ما را در خلق آثار هدایت كند، اظهار داشت: اگر در این بخش، موضوعی مشخص را در فراخوان قرار دهیم، هنرمندان راحت‌تر می توانند به نتیجه برسند و مسیر آن‌ها در تولید اثر مشخص می شود و به سوگواره نیز یك هویت مستقل می دهد.

وی برگزاری كارگاه های آموزشی واحد و منسجم توسط دبیرخانه سوگواره را در حوزه های هنری استان ها مفید ارزیابی كرد و گفت: این كار می‌تواند نگاه هنرمندان را در شناخت موضوع به اهداف برگزاركنندگان سوگواره نزدیك‌تر كند، با برگزاری این كارگاه ها و تبلیغات صورت گرفته اعتبار آن را میان هنرمندان شهرستانی چندبرابر كند و مشاركت حداكثری آن‌ها را در سوگواره داشته باشد.

تقی‌پور ادامه داد: برگزاری نمایشگاه چه به صورت حضوری و چه مجازی می‌تواند شناخت هنرمندان را بالا ببرد و بستری را برای هنرمندانی كه امكان مشاهده آثار را در طول برگزاری سوگواره ندارند، به وجود آورد تا در جریان كیفیت آثار ارائه شده در نمایشگاه قرار بگیرند.

این گرافیست زمان كافی میان اعلان فراخوان تا مهلت ارسال آثار را ویژگی مثبت جشنواره به شمار آورد و خاطرنشان كرد: این امر كمك می كند تا هنرمندان با دغدغه كمتری اثر خود را شروع كنند و فرصت بیشتری برای پرورش و خلق ایده داشته باشند و برخلاف جشنواره های دیگر، هنرمندان دقیقه آخر كار خود را ارسال نكنند.

وی طراحی المانی در قالب تندیس جشنواره و اهدای آن به برگزیدگان را به عنوان برند سوگواره به شمار آورد و خاطرنشان كرد: اهدای تندیس جشنواره به هنرمندان حائز رتبه در بسیاری از مواقع از جوایز مالی آن ارزشمندتر است؛ زیرا اعتبار و ماندگاری این جایزه به مراتب ارزشمندتر از جوایز مالی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب