امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10009 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احمدی: با دیدن عكس‌های رحلت امام (ره) دوباره به آن روزها برگشتم

خبرایران:محمد تقی‌پور، رتبه دوم هشتمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: زمان كافی میان اعلان فراخوان تا مهلت ارسال آثار كمك می‌كند تا هنرمندان فرصت بیشتری برای پرورش و خلق ایده داشته باشند.
احمدی: با دیدن عكس‌های رحلت امام (ره) دوباره به آن روزها برگشتم
یكی از عكاسان شركت كننده در نمایشگاه عكس «سرو خرامان» به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: با دیدن عكس‌های این نمایشگاه، به حال و هوایی رفتیم كه چندین سال پیش تجربه كرده بودیم. این عكس‌ها، دوباره همان شور و حال روزهای رحلت امام را در من و سایر بازدیدكنندگان از این نمایشگاه ایجاد كرد.

وی درباره عكس‌هایی كه از روز رحلت امام گرفته، گفت: از روز رحلت امام خمینی (ره) تا روز تشییع ایشان حضور داشتم، یادم نمی آید دقیقا چند عكس گرفتم ولی می‌دانم چند صد فریم عكس گرفتم كه دوبار این عكس‌ها در نمایشگاه هایی به نمایش درآمده است.

احمدی ادامه داد: عكسی كه در نمایشگاه «سرو خرامان» به نمایش درآمده تاكنون در جایی دیده نشده و برای اولین بار است كه به نمایش درآمده است.

این عكاس همچنین افزود: روز رحلت و تشییع بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، اتفاقی فراموش نشدنی در جهان بود. تاریخ، حضور چنین جمعیتی را به خودش ندیده بود و ثبت این حضور خودجوش و مردمی و نمایش آن، اتفاقی لازم و مهم است.

احمدی همچنین پیشنهاد داد: خوب است چنین نمایشگاه هایی در سطح شهر به نمایش دربیاید تا تعداد بیشتری از افراد بتوانند این عكس‌ها را ببینند. دیدن عكس‌هایی از وقایع مختلف انقلاب، هم برای كسانی كه آن روزها را تجربه كرده اند یادآوری خاطرات است و هم برای كسانی كه در آن روزها حضور نداشتند و برای آیندگان، می‌تواند درس‌های فراوانی به همراه داشته باشد.

گفتنی است، نمایشگاه عكس‌های دیده نشده از ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی (ره) به نام «سرو خرامان»، دهم تا بیست و هفتم خردادماه از ساعت 9 تا 18 در تهران، انتهای خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی، خانه عكاسان ایران، گالری شماره یك برپاست.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب