امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

صادق سجادی اعلام کرد؛

تاریخ جامع ایران کوشیده تا موقعیت تاریخ تمدن ما را در عرصه جهانی بیش از پیش روشن کند

خبرایران: سرویراستار دوره اسلامی کتاب بیست جلدی تاریخ جامع ایران گفت: تاریخ جامع ایران کوشیده است موقعیت ایران را در عرصه تاریخ و فرهنگ جهانی بیش از پیش روشن کند و شکوه کم‌مانند آن را نشان دهد.
تاریخ جامع ایران  کوشیده تا موقعیت تاریخ تمدن ما را در عرصه جهانی بیش از پیش روشن کند

به گزارش خبرایران به نقل از ستاد خبری تاریخ جامع ایران ، صادق سجادی در گفتگو با ستاد خبری تاریخ جامع ایران گفت: تبیین جایگاه اقوام و سرزمین‌ها در ایجاد، تحول و تداوم فرهنگ و تمدن جهان، جز با تحقیق و ثبت مستند و دقیق وجوه و اجزا و جلوه‌های تاریخ آن قوم و سرزمین به مفهوم عام متصور نیست.

عضو و دبیر شورای عالی علمی و مدیر بخش تاریخ مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی  افزود: تاریخ جامع ایران کوشیده است موقعیت ایران را در عرصه تاریخ و فرهنگ جهانی بیش از پیش روشن کند و شکوه کم‌مانند آن را نشان دهد.

سرویراستار بخش ایران دوره اسلامی کتاب بیست جلدی تاریخ جامع ایران اظهار داشت: کوشش‌های طراحان و مدیران علمی و اجرایی این اثر بزرگ بر آن بوده تا اثری جامع پدید آورند.

بنا بر این گزارش، پنج جلد نخست تاریخ جامع ایران به تاریخ ایران پیش از اسلام اختصاص دارد و دوره اسلامی تاریخ جامع ایران، 15 جلد از این اثر بزرگ را در بر خواهد داشت.

مجموعه 20 جلدی تاریخ جامع ایران، طی مراسمی در 26 خرداد ماه 94، رونمایی خواهد شد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب