امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10018 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رونمایی از کارت شهروندی بانک شهر در همدان

خبرایران: کارت بلیت الکترونیک اتوبوس و سامانه مدیریت شهری همدان با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر و مدیرعامل بانک شهر رونمایی شد.
رونمایی از کارت شهروندی بانک شهر در همدان

به گزارش خبرایران از مدیریت ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر پورزرندی مدیرعامل این بانک با اشاره به بلاتکلیفی درآمدهای پایدار مدیریت شهری گفت: مدیریت درآمد برای توسعه شهری بسیار مهم است بنابراین باید دولت وضعیت درآمدهای شهری را تعیین تکلیف کند.

حسین محمد پور زرندی در آئین افتتاح کارت بلیط الکترونیک و سامانه مدیریت شهری همدان اظهار داشت: شهرها و شهرداری‌ها با مشکل عمده تأمین منابع مالی و ترافیک و حمل و نقل عمومی و آلودگی محیط زیست مواجه هستند که مدیریت شهری باید با همکاری مردم این مشکلات را رفع کند.

وی افزود: براساس برآورد انجام گرفته در 10 سال آینده جمعیت شهرنشینی در کشور ما از 70 درصد به 80 درصد افزایش مییابد و در این راستا بیشترین جمعیت شهرنشینی در شهرهای در حال توسعه واقع شده‌اند.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه شهرهای در حال توسعه از 30 درصد درآمد پایدار بهرهمند هستند، بیان کرد: مدیریت شهری مرکز خدمات‌رسانی به مردم است و به طوری که تمام زندگی مردم در شهرها می‌گذرد در این راستا شهرها نیازمند تأمین منابع مالی پایدار هستند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد درآمدهای شهرهای بزرگ پایدار است، گفت: سیستم بانکی کمتر از یک درصد به پروژه‌های شهرداری و شهری کمک کرده است تا اینکه بانک شهر به عرصه ارائه خدمات حمایتی از پروژه‌های شهری وارد عرصه شد.

پورزرندی عنوان کرد: بانک شهر به‌عنوان پل ارتباطی هوشمندسازی به دنبال برقراری شهر الکترونیک است و همچنین با تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌های به ارائه خدمات به مردم کمک میکند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تخصص استفاده از منابع فاینانس خارجی را ندارند، تصریح کرد: بانک شهر موتور محرک برای تأمین منابع مالی شهر و شهرداری است و از طرفی هوشمندسازی بدون نهاد مالی و حمایتی امکانپذیر نیست.

مدیرعامل بانک شهر افزود: برای کارت شهروندی 16 خدمت هدف‌دار تعریف شده است تا خدمات جیب پول خرد را مرتفع کن.

پور زرندی گفت: بانک شهر در ابتدای تأسیس 80 درصد منابع خود را از طریق شهرداری‌ها و 20 درصد را عموم مردم تشکیل می‌داند اما امروز 86 درصد منابع شهروندی و 14 درصد سهم کل شهرداری‌ها است که از این منابع بانکی برای توسعه شهرها استفاده می‌شود.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به مستعد بودن همدان برای تبدیل شدن به شهر هوشمند بیان کرد: در شهر همدان همانند در سایر مناطق کشور کیوسک‌هایی راه‌اندازی میشود که به صورت 24 ساعته خدمات شعبه فیزیکی بانک‌ها را ارائه دهد و همچنین شعبه مجازی نیز راه‌اندازی میشود.

شهردار همدان نیز افزود: در اتوبوس‌های حمل و نقل شهری همدان با صرف بیش از 2 میلیارد ریال، با مشارکت بانک شهر دستگاه‌های کارت‌خوان به منظور اجرای پروژه بلیت الکترونیک نصب شده است.

سید مصطفی رسولی تصریح کرد: بسیاری از شهروندان و رانندگان اتوبوس‌ها در پرداخت پول‌های ریالی در حمل و نقل عمومی دچار مشکل بودند که با اجرای این طرح بلیت کاغذی حذف و مشکل کمبود تأمین پول خرد رفع شد.

شهردار همدان از عرضه کارت بلیت الکترونیک با تخفیف 10 درصد به شهروندان خبر داد و بیان کرد: این پروژه به صورت آزمایشی در تعدادی از خطوط اتوبوس‌ها اجرا شده است و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شده و نسبت به تقویت و رفع نواقص اقدام شده است.

وی گفت: امروز 37 مورد از خطوط اتوبوسرانی شهر همدان به دستگاه کارت‌خوان مجهز شدند و به صورت رسمی استفاده از بلیت الکترونیکی از نیمه شعبان آغاز میشود و شهروندان برای تهیه این کارت‌های الکترونیکی میتوانند به 15 گیشه‌ فروش که توسط بانک شهر برقرار شده است، مراجعه کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب