امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛

بانک مسکن بازیگر اصلی بازار مالی مسکن است

خبرایران: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش بانک مسکن در ساماندهی مالی بازار بخش مسکن، گفت: نسبت به شرایط کنونی این بانک و سرنوشت آن بی تفاوت نیستیم زیرا این بانک بازیگر اصلی بازار مالی مسکن کشور است.
بانک مسکن بازیگر اصلی بازار مالی مسکن است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، عباس آخوندی در جمع مدیران این بانک با بیان اینکه بانک مسکن از سالم ترین بانک های کشورمان است و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف گسترده مالی در خصوص آن منتشر نشده است، گفت: این بانک براساس بنیان های درستی استوار شده که در آن خبری از اهداف مبهم، روش های متضاد و سیاست های متناقض نیست.

وی با اشاره به سابقه بانک مسکن از نظر سودآوری و عمل به تعهد بانکداری اسلامی، افزود: چنین بانکی می تواند سهم موثری در خانه دار شدن مردم ایران داشته باشد.

وی از افزایش رفاه شهروندان به عنوان مهمترین شاخصی که تمام معیارها را می توان در آن خلاصه نمود یاد و تصریح کرد: ساماندهی بازار مالی مسکن در ایران و قرار دادن سیاست زمین به عنوان پشتوانه سیاست تجهیز منابع پایدار بانکی از مواردی هستند که در نهایت منافع آنها باید به شهروندان برسد.

آخوندی با بیان اینکه در اقتصاد خرد باید حرف روشنی در بحث تامین مالی اقتصاد خانوار و افزایش قدرت خرید موثر آنها داشت، گفت: بانک مسکن در سال 84 حدود 18 تا 20 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می کرد که 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی 70 متری را کم و بیش پوشش می داد حال آنکه قدرت خرید آن موقع با احتساب تورم در شرایط کنونی معادل 95 میلیون است از این رو است که اینجانب بر روی رقم صد میلیون تومان تاکید دارم.

وی با تأکید بر لزوم شکل گیری بازار مالی مسکن در ایران از بانک مسکن به عنوان بازیگری اصلی و مهم در این عرصه یاد کرد و اظهار داشت: این بانک حتماً باید مورد بازسازی ساختاری قرار گیرد تا بتواند در آینده ایفای نقش کند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نمی توان نسبت به سرنوشت بانک مسکن بی تفاوت بود، ادامه داد: شاید نقش امروز بانک مسکن با نقش دهه 70 آن متفاوت باشد ولی این امر چیزی از اهمیت این بانک کم نمی کند.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن داوطلبانه به دنبال اعطای تسهیلات طرح مسکن مهر نرفته و این امر از سوی دولت وقت به آن تحمیل شده است، تصریح کرد: نمی توان بانک مسکن را در میانه میدان به حال خود رها کرد.

آخوندی با تاکید بر اینکه با وجود انتقادهایی که نسبت به طرح مسکن مهر دارم به تمام تعهدات قانونی دراین زمینه پایبند هستم، افزود: طرفدار متقاضیان مسکن مهر هستم چرا که این افراد خطایی نکرده اند و برای پایداری بازار باید نسبت به تعهدات گذشته وفادار بود.

وی با بیان اینکه دولت نیز نسبت به تعهدات خود بی تفاوت نیست، به گفتگوهای خود با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره و ابراز امیدواری کرد که نتیجه این گفتگوها منجر به فعال شدن بازار مسکن و بازسازی ساختاری بانک مسکن شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در رکود تورمی نباید با توسل به پول پرقدرت و منابع بانک مرکزی تورم جدیدی ایجاد کرد، اظهار داشت: از سوی دیگر برای خروج از رکود کنونی باید مدل هایی برای فعال کردن بازار بخش مسکن با تلفیق زمین و سیاست بازار مالی مسکن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پول پرقدرت وارد شده در جامعه شرایط رکود تورمی را پدید آورده است، گفت: با قدری صبر و حوصله و انجام گفتگوهای فراوان در درون دولت و بانک مرکزی و همچنین رسانه ها حتما از مرحله سخت کنونی عبور خواهیم کرد و به نتیجه مثبت می رسیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب