امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10044 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رضا مهدی زاده اعلام کرد؛

هیجان وصف ناشدنی حماسه تعویض صحنه واجرا به مناسبت اجرای همزمان 3 نمایش در تماشاخانه باران، تماشایی است

خبرایران: رضا مهدی زاده مدرس دانشگاه گفت: هیجان وصف ناشدنی حماسه تعویض صحنه واجرا به مناسبت اجرای همزمان 3 نمایش در تماشاخانه باران، تماشایی است.
هیجان وصف ناشدنی حماسه تعویض صحنه واجرا به مناسبت اجرای همزمان 3 نمایش در تماشاخانه باران، تماشایی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی، نمایش " هیچکس نبود بیدارمان کند" به کارگردانی "پیام دهکردی" و نویسندگی "محمدامیر یار احمدی "از ۱۷ خرداد ماه درتماشاخانه باران به روی صحنه می رود. رضا مهدی زاده طراحی صحنه این نمایش را برعهده دارد.

این مدرس دانشگاه دررابطه با شیوه طراحی صحنه این نمایش گفت"طراحی صحنه این نمایش بر اساس طراحی چیدمانی یا اینستالیشن سنوگرافی است که مبنای آن انتخاب  بخشی از مشخصات وویژگیهای موقعیت نمایشی مفروض در متن است که  توسط یک مفهوم فعال سازی می شود..این بازآفرینی و تعلیف مجدد منطبق  با دستاوردهای  جنبش های هنری نیمه دوم قرن بیستم انجام می گیرد. این شکل طراحی به خودی خود وبدون حضور بازیگر نیز دارای ارزش هنریست وباحضوروترکیب  بازیگران اعتبار هنری آن صدچندان می شود. جغرافیای این متن (هیچ کس نبود بیدارمان کند) عمارتی اجدادیست که درکنار پلی قرار دارد که به دلیل باران وآب گرفتگی رو به ویرانیست  این تخریب واظمحلال کاملا باشرایط زندگی این خانواده وروابط شخصیت ها مطابقت می کند. پل مبنای طراحی این نمایش است ."

وی در پایان گفت" اجرای همزمان سه نمایش در یک سالن با امکانات محدود نور وفضاهای پشتیبانی اجرا و باعنوان تئاترخصوصی یکی از عواید تخریب سالنه ای مجموعه تئاتر شهر وتالارمولویی به بهانه بازسازیست که گروه های حرفه ایی را به پذیرش این شرایط  محکوم می کند .هیجان وصف ناشدنی حماسه تعویض صحنه واجرا به مناسبت اجرای همزمان سه نمایش در تماشاخانه باران تماشایی است "

لازم به ذکر است  بازیگران این نمایش  فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد،پیام دهکردی، خاطره حاتمی، محمدرضا علی اکبری، عارفه لک، رضا مولایی ،نیکی نصیریان ،نیلوفر دربندی وآماندا موسوی هستند .

نمایش "هیچکس نبود بیدارمان کند"  از 17 خرداد ماه هررزو ساعت 21  درتماشاخانه  باران به روی صحنه می رود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب