امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10065 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمیدرضا فراهانی خبرداد؛

نمایش«بیست و هفت واگن پر از پنبه» تا به حال مجوز اجرا نداشت/ نوشته تنسی ویلیامز پس از 37 سال به نمایش درآمد

خبرایران: حمیدرضا فراهانی کارگردان نمایش «بیست و هفت واگن پر از پنبه» گفت: این نمایشنامه که تا به حال مجوز اجرا نداشته واز 17 خردادماه در سالن استاد خسروی تماشاخانه سه نقطه به صحنه می رود.
نمایش«بیست و هفت واگن پر از پنبه» تا به حال مجوز اجرا نداشت/  نوشته تنسی ویلیامز پس از 37 سال به نمایش درآمد

به گزارش خبرایران، حمیدرضا فراهانی کارگردان نمایش «بیست و هفت واگن پر از پنبه» با اشاره به نمایشنامه خوانی این متن در کافه ی اداره تئاتر، و استقبال خوبی که از آن شد، گفت: «پیشنهاد این همکاری از طرف آقای محسنیان؛ تهیه کننده این کار به من داده شد و من هم از این فرصت استفاده کردم.

وی افزود که دریافت مجوز اجرا برای این متن را محال می دانسته، اما با همکاری و حسن نیت گروه اجرایی و ضمن قبول تعهداتی، این مجوز به او و گروهش داده شده است.

وی در ارتباط با شروع تمرینات این کار گفت: به دلیل اتفاقات خوبی که برای کار پیش آمد، درنگ را جایز ندانستم و بلافاصله تمرینات را شروع کردیم. تمرینات این کار بصورت بسیار فشرده و در طول یکماه انجام شد. با وجود اینکه خیلی از افراد با من همکاری نکردند، خوشبختانه مسئولین سالن به بنده اطمینان کردند و منتظر گرفتن مجوز ماندیم و تمرینات را ادامه دادیم. در غیر این صورت و اگر این همکاری به این شکل وجود نمی داشت، این کار به صحنه نمی رفت.»

فراهانی در ارتباط با لزوم اجرای این متن در این دوران گفت: «این نمایش نشان می دهد آدمها می توانند درست رفتار کنند اما یک اتفاق و اِعمال فشار باعث می شود که اخلاقیات را فراموش کنند و رفته رفته به مرزی برسند که حتی خانواده شان را نیز فراموش و یا قربانی کنند! ما این مسائل را فقط نمایش می دهیم.»

وی همچنین در ارتباط با حذف و اضافیاتی که در متن اعمال شده، اضافه کرد: «یک سری اصول در این حرفه وجود دارد که باید به آنها پایبند بود و به اقتضاء زمان پیش رفت! اما طبق فرمایش استادم جناب دکتر کوپال، رسالت اول نمایش سرگرم کردن تماشاچی است و به همین دلیل طنزمایه هایی به کار افزودیم که نمایش روند خشکی نداشته باشد! و غیر از این، دیالوگ هایی هم برای روشن تر شدن یک سری اتفاقات به متن اضافه شده بود و من ترجیح می دادم که نباشد. در مورد حذفیات هم کلماتی بود که خودمان هم می دانیم و امکان استفاده از آنها وجود ندارد؛ با این حال در بازبینی کار را بدون کوچکترین حذفی اجرا کردیم تا همانجا با بازخوردش مواجه شویم. جالب این بود که توقع حذفیات بیشتری را نیز داشتیم و در این کار سعی داشتم با استفاده از طنز موقعیت تماشاچی راضی باشد و محتوای نمایش را نیز انتقال دهد.»

فراهانی در مورد برخوردهای غیر دوستانه و عدم همکاری خبرگزاری ها گفت: «تشکر می کنم از تمام کسانی که کمک کردند و کمک نکردند؛ زیرا حتی دوستانی که کمک نکردند نیز به نوعی باعث پیشرفت من شدند که مصمم تر از پیش این کار را حتماً به اجرا ببرم. با وجود اینکه این نمایشنامه برای اولین بار اجرا می شود، آقای رحمانیان عزیز اعلام کردند که این کار قبلاً اجرا رفته ولی بنده کاملاً اطلاع دارم که این نمایش در سال 1353 در تلویزیون اجرا شده که آقای اکبر زنجانپور در آن بازی داشتند و این اجرا مربوط به پیش از انقلاب است، در صورتی که مراد ما اجرای صحنه ای این متن پس از انقلاب است که تا به حال اتفاق نیفتاده بود. این مسائل از سوی خبرگزاری ها پوشش داده نشد و تا روز اجرای این کار، با وجود اینکه به تمام خبرگزاری ها اطلاع دادیم، ولی به هیچ عنوان با ما همکاری نکردند، گرچه ما عادت داریم...»

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب