امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10068 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمد هاشم بت‌شکن خبر داد؛

تشریح شرایط دریافت وام 80 میلیونی خرید مسکن /احیای صندوق پس‌انداز بانک مسکن/متقاضیان خانه اولی‌ها باید ازامکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده و متاهل باشند / برنامه 20 گانه استراتژیک بانک مسکن

خبرایران: مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن 14 درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت 12 سال گفت: متقاضیان خانه اولی‌ها باید از امکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده و همچنین متاهل باشند.
تشریح شرایط دریافت وام 80 میلیونی خرید مسکن /احیای صندوق پس‌انداز بانک مسکن/متقاضیان خانه اولی‌ها باید ازامکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده و متاهل باشند / برنامه 20 گانه استراتژیک بانک مسکن

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری بانک مسکن امروز با حضور«محمد هاشم بت‌شکن» مدیرعامل بانک مسکن و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار و دراین نشست خبری«محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن 14 درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت 12 سال، اظهارداشت: این وام شرایطی را برای خانه اولی‌ها فراهم می‌کند که زوجین بتوانند از این وام استفاده کنند وطبق ضوابط و بخشنامه شورای پول و اعتبار خانه اولی‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند.

وی تصریح کرد: اولین شرایط این است که از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برای خرید و احداث مسکن و انتقال سهم‌الشرکه استفاده نکرده باشند و متقاضیان خانه اولی‌ها همچنین باید از امکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده و همچنین متاهل باشند و به واحدهای مسکونی که از تاریخ پروانه ساختمانی آنها بیش از 7 سال نگذشته باشد و از صدور پایان کار آنها نیز بیش از 3 سال نگذشته باشد این وام‌ خرید تعلق می‌گیرد.

بت‌شکن درخصوص اینکه آیا اقساط وام 80 میلیونی خرید مسکن پلکانی است یا خیر، تاکید کرد: به درخواست متقاضیان اقساط این وام می‌تواند پلکانی باشد به طوری که اقساط پلکانی ساده تا سقف 80 میلیون تومان ماهانه 937 هزار تومان تا سقف 60 ملیون تومان 703 هزار تومان و برای 40 میلیون تومان 468 هزار خواهد بود.

مدیرعامل بانک مسکن درخصوص اینکه آیا سقف وام مسکن در سال آینده باز هم افزایش خواهد یافت گفت: وقتی که سقف وام مسکن از 20میلیون تومان به 35 میلیون تومان رسید بازار مسکن تحریک نشد و حتی تعداد تسهیلات پرداختی 25 درصد افزایش یافت و پس وقتی قیمت مسکن رشد نکرد سقف وام مسکن مجددا به 80 میلیون تومان افزایش یافت، با تدابیری که اندیشیده شده و با توجه به گزارش‌هایی که به بانک مرکزی ارائه خواهد شد این سقف در حال حاضر 80 میلیون تومان است و سالانه پس از ارزیابی و عملکرد متناسب با شرایط روز بازار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم موقتی است، تاکید کرد:‌ تاهل، سرپرست خانوار، عدم استفاده از امکانات دولتی از جمله شروط پرداخت تسهیلات این صندوق است. ضمن آن‌که واحدهایی مشمول این تسهیلات می‌شود که از پایان کار آن سال نگذشته باشد ضمن آن‌که از پروانه ساخت آن سه سال نگذشته باشد و سپرده‌گذاران حساب جوانان می‌توانند پس از یک دوره 6 ماهه انتظار با سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.

بت شکن ادامه داد: این تسهیلات هم برای خرید و هم احداث واحد انفرادی است،‌بنابراین این تسهیلات هم تقاضا و هم عرضه را پوشش می‌دهد و حداقل متوسط موجودی در هر دوره با توجه به سقف تسهیلات، 13.5 میلیون برای تسهیلات 80 میلیون تومانی 10 میلیون برای وام 60 میلیون تومانی و 6 میلیون و 700 هزار تومان برای وام 40 میلیون تومانی است.

وی عنوان داشت: در دوره سپرده گذاری سود به سپرده‌گذاران تعلق نمی‌گیرد اما در صورت انصراف سود تسهیلات 8 درصدی به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود و بخشنامه تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم دیروز به همه شعب ابلاغ شده و از فردا تمام شعب آمادگی افتتاح این حساب را دارند.

بت‌شکن با بیان این‌که از متقاضیان تسهیلات صندوق یکم تعهدنامه مبنی بر عدم استفاده از تسهیلات دولتی اخذ می‌شود، افزود: ماهیت این حساب یک تعهدی و برنامه‌ای است که برخلاف سایر بانک‌ها که از هرکسی سپرده می‌گیرند و به هر کسی که بخواهند یا نخواهند وام می‌دهند اما بانک مسکن متعهد است که پس از دوره انتظار وام را پرداخت کند.

وی در خصوص عملکرد بانک مسکن در سال گذشته گفت: مطابق آمار بانک مرکزی 3414 میلیارد ریال تسهیلات در سال 93 پرداخت شد، از این عدد سهم مسکن و ساختمان 404 هزار میلیارد ریال (11.8) بوده است و این نسبت در سال 90 حدود 17 درصد، در سال 91 حدود 13.5 درصد و در سال 92حدود 12.2 درصد بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: در سال گذشته بانک مسکن 198 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که حاکی ازرشد 15 درصدی نسبت به سال 92 است و بانک مسکن 45 درصد سهم پرداخت تسهیلات بخش مسکن و ساختمان را بر عهده داشته و در تسهیلات مشارکت مدنی 95 هزار واحد مسکونی، 125 هزار واحد مسکونی در بخش ساخت، در جعاله 123 هزار فقره و 578 هزار مسکن فروش اقساطی شده است.

وی با بیان این‌که تا پایان سال گذشته 482 هزار میلیارد ریال قرارداد در طرح مسکن مهر امضا شد، گفت: از این میزان 440 هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن تسهیلات پرداخت شده و تا پایان سال گذشته بیش یک میلیون و 400 هزار واحد تسقیط و فروش اقساطی شده است.

بت‌شکن با اشاره به راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان افزود:‌این صندوق امکان جمع‌آوری منابع را از جامعه را بدون اتکا به منابع بانک‌ها برای بخش ساخت و ساز فراهم می‌کند و بانک مسکن برنامه استراتژیک 20 گانه دارد که یکی یکی آنها در حال پیگیری است. مهم‌ترین برنامه بانک احیای صندوق پس‌انداز بانک مسکن است و این صندوق از سال 37 شروع به کار کرده و عملکرد قابل قبولی را تا زمانی که سقف تسهیلات آن امکان خرید مناسب را به خریداران ارائه می‌کرد داشته است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب