امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10071 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام حشمتیان:

مردمی بودن یادواره ملی «طلوع خرداد» بزرگترین حسن است

خبرایران: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بهترین ویژگی و بزرگترین حسنی که یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» برای شناساندن ارزش های انقلاب اسلامی دارد، مردمی بودن آن است.
مردمی بودن یادواره ملی «طلوع خرداد» بزرگترین حسن است

به گزارش خبرایران از خکمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، حجت الاسلام محمدرضا حشمتیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در فرهنگسرای شهدای شهرستان پاکدشت، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: نهضت امام خمینی(ره) به مردم گره خورده است، مردمی که احساسات پاکی دارند و همین احساسات پاک، ارتباط مستقیمی با هنر دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین یادواره هایی بهترین حالتی است که ارتباط امام(ره) با مردم برقرار شده و این امر، زیباترین وجهه مردمی این رویداد فرهنگی و هنری است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در یادواره ملی «طلوع خرداد» مردم از بطن خودشان بلند شده اند و با هر هنری حضور دارند و آثار هنری خود را به نمایش گذاشته اند؛ خودشان هنر خلق کرده اند و خودشان تبلیغ آثارشان و هنر دوستان هنرمندشان را می کنند که این حالت زیبا است.

مدیران و متصدیان فرهنگی باید اسباب فعالیت جوانان را فراهم کنند

حجت الاسلام حشمتیان بیان داشت: مدیران و متصدیان فرهنگی و هنری باید اسباب حضور و فعالیت جوانان را فراهم کنند، چراکه جوانان با فطرت خوبی که دارند، می توانند آثار خوبی را خلق کنند.

وی ادامه داد: جوانان استعدادهای خوبی دارند و باید وارد صحنه های فرهنگی و هنری شوند، باید زمینه را برایشان فراهم کرد تا آموزش علمی و اصولی در زمینه های مختلف ببینند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هنر و فرهنگ باعث پویایی و اقتدار هر نهضت و اندیشه ای می شود؛ بنابراین باید فرهنگ اسلامی ایرانی و نهضت مقدس حضرت امام خمینی(ره) با چنین یادواره هایی زنده نگه داشته شده و ایثارگریهای مردم در ایام مختلف تاریخ انقلاب به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا 20 خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد و بخش تئاتر از ۲۱ خرداد در شهرستان ورامین برگزار می شود.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار می شود که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب