امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10072 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علی اکبر فروزش خبرداد؛

برنامه اجرای اولین روز بخش «سرودهای انقلابی» یادواره ملی «طلوع خرداد» اعلام شد

خبرایران: دبیر اجرایی بخش سرودهای انقلابی و تواشیح سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» برنامه اجرای اولین روز بخش رقابتی «سرودهای انقلابی» این یادواره را اعلام کرد.
برنامه اجرای اولین روز بخش «سرودهای انقلابی» یادواره ملی «طلوع خرداد» اعلام شد

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، علی اکبر فروزش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، دیار 15 خرداد شایسته اجرای بخش «سرودهای انقلابی» در راستای نشر موسیقی ارزشی و انقلابی است، بیان داشت: این بخش از سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در هر چهار شهرستان ورامین، قرچک، پاکدشت و ورامین اجرا خواهد شد ولی بخش اصلی که داوری می شود، در فرهنگسرای رازی شهرستان ورامین خواهد بود.

وی افزود: برنامه روز سه شنبه 19 خرداد 94 در شهرستان ورامین به این ترتیب است که گروه های موسیقایی «ارغوان» کنگاور از ساعت 17 تا 17:30 ، گروه «آوای بختیاری» اصفهان از ساعت 17:40 تا 18:10 ، گروه «قاصدک» ورامین از ساعت 18:20 تا 18:50 و گروه «نوا» خراسان شمالی از ساعت 19 تا 19:30 سرودهای انقلابی خود را در فرهنگسرای رازی به اجرا می گذارند.

فروزش خاطرنشان کرد: در شهرستان پیشوا نیز گروه های «مشکات» ورامین از ساعت 17:30 تا 18:15و « نوای جام» تربت جام از ساعت 18:30 تا 19:15 سرودهای انقلابی خود را در سالن «هلال احمر»  به اجرا در خواهند آورد.

دبیر اجرایی بخش سرودهای انقلابی و تواشیح سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» افزود: در شهرستان پاکدشت نیز گروه های «ضامن آهو» کاشمر از ساعت 17:30 تا 18:15 و «نوای عشق» پاکدشت از ساعت 18:30 تا 19:15 در فرهنگسرای شهدای دانش آموزی اجرا خواهند داشت.

علی اکبر فروزش که نزدیک به سه دهه است در زمینه موسیقی ایرانی و نوازندگی ساز سنتور فعالیت دارد و در محضر استادانی چون نصرالله ناصح پور از ردیف دانان برجسته موسیقی، مسعود شناسا، محمدجواد ضرابیان، مجید کیانی و پرویز مشکاتیان آموزش دیده، سطح کیفی آثار رسیده به دبیرخانه یادواره را عالی توصیف کرد و افزود: انتخابهای صورت گرفته توسط تیم بازبینی و انتخاب آثار یادواره، به سختی صورت گرفت، چون آثار موسیقیایی ارزشمندی ارائه شده بودند و گزینش هشت اثر کاری دشوار بود.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا 20 خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد و بخش تئاتر از ۲۱ خرداد در شهرستان ورامین برگزار می شود.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار می شود که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب