امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10093 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیر انجمن سینمای جوانان لرستان؛

تولید فیلم‌های گردشگری راهی برای شناخت ظرفیت‌های بومی است

خبرایران: محمد گوهری مدیر انجمن سینمای جوانان استان لرستان، درباره اینکه فضای فرهنگی استان لرستان را با توجه به موفقیت‌های اخیر فیلم‌سازان در جشنواره‌های داخلی و خارجی چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: خوشبختانه فضایی تأثیرگذار و پرشور ایجادشده و این باعث افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به انجمن شده است.
تولید فیلم‌های گردشگری راهی برای شناخت ظرفیت‌های بومی است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر انجمن سینمای جوانان خرم‌آباد در پاسخ به این پرسش که برنامه شما برای گسترش فیلم‌سازی در استان چیست، گفت: شروع رسمی فعالیت استانی باعث کشف و پرورش استعدادهای جوان در شهرستان‌های این استان شده و نمونه فعالیت موفق در این زمینه را این دفتر در سال‌های اولیه تأسیس انجمن در شهرستان الیگودرز داشتیم. فعالیت استانی در این موقعیت شور و هیجانی در بین علاقه‌مندان به هنر سینما به وجود آورده است.

گوهری افزود: با توجه به عملی کردن برنامه‌های فعالیت استانی نیروهای مستعد بومی را شناسایی کردیم و کلاس‌های تک‌درس مشاغل سینمایی را در شهرستان‌های الیگودرز و دورود آغاز کردیم که در ادامه همین برنامه در حال راه‌اندازی پاتوق فیلم کوتاه در همه شهرهای استان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین قرار است در شهریورماه جشنواره استانی سینمای جوان برگزار شود و یکی از شهرستان‌ها مثل دورود اعلام آمادگی کرده است. قرار است با مقام‌های اداری و فرهنگی و کارخانه‌ها آن شهرستان برای جلب حمایت‌های مختلف جلساتی داشته باشیم که حتماً به نتیجه خواهیم رسید.

مدیر انجمن سینمای جوانان لرستان در پاسخ به این پرسش که چه راهکارهایی برای شناسایی ویژگی‌های بومی و گردشگری شهر خوددارید، گفت: تولید فیلم‌های گردشگری در دفاتر یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی ویژگی‌های بومی و گردشگری است. ازجمله راهکارهای دیگر آموزش و جهت‌دهی هنرجویان به‌طرف کار مستند است.

وی افزود: اهمیت دادن به این موضوع در جشنواره‌های داخلی نیز جایگاه خاصی دارد. اگرچه شیوه جدید زندگی و تغییر شرایط اجتماعی، خرده‌فرهنگ‌ها را نیز دچار تحول و دگرگونی کرده است اما با سیاست‌گذاری کلان می‌توان فرهنگ‌های بومی را به یک ارزش تبدیل کرد.

مدیر انجمن سینمای جوانان لرستان درباره فعالیت‌های بخش عکاسی در لرستان بیان کرد: با شناسایی اساتید جوان و پویا توانستیم به این بخش جان تازه‌ای ببخشیم و در شهرستان‌های استان فعالیت عکاسی را آغاز کردیم. در این راستا از علاقه‌مندان ازجمله خانم‌ها پیامنی فوق‌لیسانس عکاسی در شهرستان دورود و احسانی از خرم‌آباد و آقای اکبری از الیگودرز کمک گرفتیم.

گوهری خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه و کارگاه عکاسی نیز یکی دیگر از این اقدامات است. هفت مورد برای عکاسی سال جاری در نظر گرفتیم. در کنار هر نمایشگاه و کارگاهای عکاسی، اردوی عکاسی هم داریم و در سال جاری هر نمایشگاه عکاسی که برگزار کنیم در شهرهای مختلف استان نیز این فعالیت‌ها را تکرار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که انجمن چه سیاست‌هایی برای گردهم آیی هنرمندان استان که در چندین نقطه پراکنده هستند در یک منطقه دارد، گفت: برگزاری جشنواره استانی و راه‌اندازی پاتوق فیلم ازجمله عوامل مؤثر در این زمینه است اما تولید فیلم انگیزه‌ای مناسب‌تر است که باعث جذب بیشتر هنرمندان می‌شود. حتی افرادی که جذب کار سینمایی شده‌اند اما هنوز دغدغه ساخت یک فیلم کوتاه سینمای جوانی دارند نیز با کمک این جشنواره‌ها می‌توانند فعالیت کنند.

گوهری درباره گردهم آیی آینده در لرستان گفت: به بهانه روز سینما در شهریورماه قصد برگزاری جشنواره استانی داریم که بهترین بهانه برای گردهم آیی، تبادل تجربیات و اندیشه است.

وی درباره راهکارهای موجود برای شناسایی و جذب استعدادها در گروه سنی پایین‌تر عنوان کرد: گنجاندن درس عکاسی یا آشنایی با سینما دریکی از مقاطع تحصیلی و مشروط بر تأیید انجمن سینمای جوان در آموزش‌وپرورش یکی از راه‌حل‌های بلندمدت است. برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در مدارس کشور توسط انجمن سینمای جوان، همکاری با کانون پرورش فکری و در اختیار گرفتن آموزش فیلم‌سازی و عکاسی و درنهایت برگزاری جشنواره معتبر دانش آموزان یا نوجوان که می‌تواند در هفته جوان برگزار شود، ازجمله دیگر راهکارهاست.

مدیر انجمن سینمای جوان در پاسخ به این سؤال که آیا ظرفیت اکران فیلم‌های هنر و تجربه در شهر شما وجود دارد، گفت: بله البته نه با این انتظار که در همان شروع استقبال بی‌نظیری شود. این می‌تواند هم به‌صورت کانون فیلم و ثبت‌نام از علاقه‌مندان و هم با مخاطب آزاد شروع شود.

وی درباره سالن‌های سینمای موجود در خرم‌آباد گفت: سه سالن داریم که اولویت با سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد است. سالن‌هایی نیز در شهرستان الیگودرز کوهدشت و پلدختر به‌صورت آماده داریم و این شهرها فاقد سینما هستند. ما یک سینما و دو سالن داریم که در بروجرد و الیگورز و دورود هستند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب