امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10118 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رستاخیز در برگیرنده همه مفهوم عاشورا و نماینده همه سینمای ایران نیست/ ظرفیت سینمای ایران در عرصه های بین الملل بیش از اینها است / مدیران فرهنگی شرایط عرضه مطلوب فیلم «رستاخیز» را فراهم کنند

خبرایران: احمدرضا درویش کارگردان فیلم سینمایی«رستاخیز»گفت: ما به هیچ وجه ادعا نمی کنیم که فیلم سینمایی«رستاخیز» در برگیرنده همه مفهوم عاشورا و نماینده همه سینمای ایران است بلکه معتقدیم که قدم کوچکی است که ان شاالله با نیت خالص برداشته شده است.
رستاخیز در برگیرنده همه مفهوم عاشورا و نماینده همه سینمای ایران نیست/ ظرفیت سینمای ایران در عرصه های بین الملل بیش از اینها است / مدیران فرهنگی شرایط عرضه مطلوب فیلم «رستاخیز» را فراهم کنند

به گزارش خبرایران از ستاد خبری رستاخیز فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در حالی برای اکران در عید فطر آماده می شود که مردم شهرهای مختلف کشورمان نیز در انتظار دیدن این اثر هستند و به این منظور ستاد برنامه ریزی، اطلاع رسانی و بازاریابی فیلم «رستاخیز» در شهر مشهد راه اندازی شد.

، ستاد برنامه ریزی، اطلاع رسانی و بازاریابی فیلم «رستاخیز» در شهر مشهد با حضور نمایندگانی از شهرداری، استانداری، سازمان میراث فرهنگی، حوزه هنری، اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی، بسیج هنرمندان، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تبلیغات موسسه بهمن سبز و مدیر پخش حوزه هنری تهران عصر روز گذشته 20 خردادماه در مشهد راه اندازی شد.

در مراسم هم‌اندیشی اکران فیلم «رستاخیز» که در حوزه هنری مشهد مقدس برگزار شد، احمدرضا درویش در سخنانی گفت: راز ماندگاری آیین های مربوط با امام حسین (ع) بر دیده نشدن بانی و خادمان حضرت است و من تنها به عنوان خدمتگزار امام حسین(ع) با شرایطی مواجه هستم که ناگزیرم درباره برخی جزئیات کار توضیح دهم.

وی این فیلم را قطره ای از اقیانوس بی‌کران مفهوم عاشورا و قیام امام حسین (ع) دانست و عنوان کرد: ما به هیچ وجه ادعا نمی کنیم که این فیلم در برگیرنده همه مفهوم عاشورا و نماینده همه سینمای ایران است بلکه معتقدیم که قدم کوچکی است که ان شاالله با نیت خالص برداشته شده است.

درویش ادامه داد: «رستاخیز» در حوزه توزیع و نمایش با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و موسسه بهمن سبز وضعیت خوبی را از لحاظ اکران در داخل کشور خواهد داشت. حال سوال من از مسئولان بخش بین الملل سینمای ایران است که اگر فیلمی مانند «رستاخیز» بخواهد به دست مردم مزار شریف با ظرفیت بالای مسلمانانی که دارد، برسد چه راهکاری برای توزیع آن دارند؟

کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» ضمن قدردانی از تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم گفت: سپاس ویژه از تقی علی قلیزاده تهیه کننده فیلم دارم که 11 سال یعنی از سال 1383 بی وقفه کنار کار ایستاد تا «رستاخیز» ساخته شود.

درویش همچنین تاکید کرد: مراسم اسکار برای فیلم «رستاخیز»، اکران آن در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که 25 میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

درویش با اشاره به ظرفیت سینمای ایران در تولید آثار تاریخی و مذهبی بیان کرد: خوشبختانه فیلم سینمایی «رستاخیز» نمونه ای از ظرفیت و توان سینمای ملی ایران است که مخاطبانی از کشورهای عربی هم منتظر دیدن آن هستند. امروز در سایت رستاخیز اقبال خوبی نسبت به این فیلم در جهان خارج از ایران اتفاق می‌افتد و ما امیدواریم که بتوانیم جوابگوی این محبت‌ها و استقبال‌ها باشیم.

وی متذکر شد: آنچه تا امروز به عهده من و همکارانم در تولید فیلم «رستاخیز» بوده تامین منابع مالی و رعایت استانداردهای تولید بوده است و امیدوارم این مهم به درستی به انجام رسیده باشد. حال از مدیران فرهنگی انتظار داریم شرایط عرضه مطلوب این فیلم را فراهم کنند.

درویش با اشاره به حضور فیلم «رستاخیز» در عرصه بین الملل گفت: توجه به این نکته مهم ضروری است که ظرفیت سینمای ایران بیش از آن چیزی است که در حال حاضر در عرصه های بین الملل دیده می شود. ضمن اینکه فیلم «رستاخیز» علاوه بر ایرانیان مسلمان، مخاطبان بالقوه دیگری در همه جهان دارد که با عرضه مناسب فیلم در عرصه های جهانی می توانیم این اثر و البته توانمندی های سینما ی ایران را به نمایش بگذاریم.

این کارگردان سینمای ایران درباره هزینه تولید «رستاخیز» توضیح داد: این فیلم سینمایی با پول دولتی ساخته نشده و تولید آن به همت عاشقان و خیرین امام حسین (ع) بوده است و این خیرین تنها ازایرانیان نبودند بلکه از کشورهای دیگر نیز به کمک پروژه آمدند.  

در ادامه این جلسه محسن هاشمی مدیر برنامه ریزی و طراحی آمیزه اطلاع رسانی و بازاریابی فیلم «رستاخیز» طی سخنانی گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و یا حتی بیشتر برای اکران این فیلم ظرفیت دارد و به همین دلیل دو هفته قبل که قرارداد اکران عید فطر «رستاخیز» بسته شد از حوزه هنری خراسان خواستیم که مسئولیت ستاد اکران فیلم در این استان را بپذیرد.

هاشمی افزود: این فیلم در سرگروه آزادی و مجموعا 90 درصد سینماهای کشور اکران خواهد شد و در کف فروش چهار هفته و در سقف فروش 7 هفته به نمایش درمی‌آید.

در پایان این مراسم سرهنگ کمالی رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی و احمد هاشم آبادی مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی درباره ظرفیت های شهر مشهد برای اکران فیلم «رستاخیز» سخن گفتند و برای فراهم کردن شرایط اکران این فیلم سینمایی قول مساعد دادند.

همچنین در این مراسم ستاد برنامه ریزی، اطلاع رسانی و بازاریابی فیلم «رستاخیز» در شهر مقدس مشهد به مدیریت جواد رفاهی رئیس حوزه هنری خراسان رضوی راه اندازی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب