امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10124 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر مجموعه جشنواره های شمسه خبر داد؛

برگزاری دوره های تربیت مربی «شمسه» در پایتخت

خبرایران: حمید کیانی دبیر مجموعه جشنواره های شمسه، از برگزاری دوره های تربیت مربی این جشنواره در سطح پایتخت خبر داد.
برگزاری دوره های تربیت مربی «شمسه» در پایتخت

به گزارش خبرایران، حمید کیانی، دبیر مجموعه جشنواره های شمسه در گفتگو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه با اشاره به این که در چهارمین دوره جشنواره های شمسه، توانمند سازی کانون های محلی، آموزش و سازماندهی ازمحورهای اصلی جشنواره محسوب می شود، گفت: در دوره چهارم برگزاری مجموعه جشنواره های شمسه، توجه به ارتقای سطح فعالیت ها و توان مدیریت شهری از طریق اقدامات فرهنگی تربیت محور، برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی، برگزاری کلاس ها و جلسات داخلی کانون های فرهنگی فعال، فراهم کردن شرایط آموزش و برپایی کلاس های محلی برای آموزش محتوای تخصصی شمسه در اولویت قرار دارد.

وی با برشماری سطوح مختلف دوره های تربیت مربی و انتقال شاخه ای محتوای آموزشی توسط مربیان آموزش دیده به اساتید و مربیان رشته های تخصصی در سراهای محلات گفت: این دوره ها در سه سطح کارگاه های توجیهی شمسه( دوره های تربیت مربی)، آموزش های مهارت افزایی عمومی و آموزش های تخصصی برگزار می شود.

کیانی برگزاری سطح یک را مختص کلیات و مطرح شدن نکات علمی دانست و افزود: در سطح یک و در کارگاه توجیهی مدیران محلات، افرادی از قبیل مدیران اجتماعی و فرهنگی نواحی و کارشناسان فرهنگی مناطق به عنوان مجریان شمسه در کنار مربیان آموزشی که مشاوران تخصصی هر یک از جشنواره های 12 گانه شمسه و اساتید منتخب ستادهای معین هستند، آموزش می بینند.

دبیر مجموعه جشنواره های شمسه در توضیح سطح دوم و بحث آموزش های مهارت افزایی عمومی گفت: در این سطح که محتوا به صورت تخصصی تر و با تاکید بر مفاهیم بیان می شود مدیران فرهنگی، کارشناسان مناطق، مدیران اجتماعی و فرهنگی نواحی، مسئولین خانه های سه گانه و مدیران محلات توسط مربیان آموزشی که با نظر ستادهای معین انتخاب می شوند اخلاق شهروندی، مهارت های ارتباطی، مباحث مدیریت شهری و معرفی متون آموزشی شمسه و چگونگی انتقال مفاهیم با رویکرد تخصصی را آموزش می دهند.

وی ادامه داد: در سطح آموزش های تخصصی نیز کارشناسان فرهنگی مناطق 22 گانه، مدیران اجتماعی و فرهنگی نواحی، مسئولین خانه های فرهنگ و هنر، قرآن و عترت، مسئولین کانون های فرهنگی و هنری، برترین های شمسه محلات و اساتید محلی موادی مانند مهارت های مدیریتی مهارت های ارتباطی، مفاهیم اساسی مدیریت شهری و مفاهیم اختصاصی شمسه را با استفاده از جزوات آموزشی تعلیم می بینند.

کیانی با اشاره به زمان شروع این دوره ها گفت: فعالیت دوره های تربیت مربی به صورت پهنه ای و کارگاه های توجیهی و مفهومی برای هر گروه جشنواره ها شامل کارشناسان مسئول در مناطق، مدیران فرهنگی، مدیران اجتماعی و فرهنگی نواحی و مسئولین خانه ها از خرداد ماه آغاز شده و شرکت مدیران محلات در آن نیز آزاد است.  

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای مرداد ماه کلاس های آموزشی محلات با هدف انتقال مفاهیم آموزشی به علاقمندان توسط مربیانی که سطح سه را طی کرده باشند برگزار می شود. صدور گواهی نامه آموزشی سطوح سه گانه و برگزاری آزمون جامع و دوره های آموزشی مستمر مجازی از طریق سایت شمسه نیز در شهریور ماه صورت می گیرد. 


مجموعه جشنواره های آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه برای چهارمین سال پیاپی در 12 عنوان جشنواره «قرآن در زندگی»،«نهج البلاغه وزندگی»، «دعا و نیایش»، «فیلم»، «تئاتر»، «نقاشی و تندیس»، «گرافیک و تصویر سازی»،«خوشنویسی»، «سرود و موسیقی»، «کاریکاتور»، «شعر و ادب» و «عکس» در سطح تهران برگزار می شود.
شرکت برای عموم شهروندان آزاد است و علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.sham3.irمراجعه کنند. شهروندانی که تا پایان اردیبهشت ماه 94 ثبت نام کرده اند، تا پایان خردادماه مهلت دارند آثار خود را سرای محله خود ارائه کنند.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب