امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10147 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با نگاهی به زندگی منتقد بزرگ سینما؛

راجر ایبرت به شبکه مستند می آید

خبرایران: مستند «خود زندگی » به کارگردانی استیو جیمز محصول 2014 آمریکا شنبه 23 خرداد ماه ، در قالب « آنسو» از شبکه مستند پخش می شود.
راجر ایبرت به شبکه مستند می آید

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شبکه مستندسیما،  «خودِ زندگی» بر پایه کتاب خاطرات ابرت به همین نام ساخته شده است. راجر ایبرت یک نام آشنا برای تمام دوست داران سینما است. منتقد پرکاری که طی نیم قرن نوشته‌هایش مرجعی درخشان برای شناخت و ورود به دنیای فیلم‌های سینمایی بود. پس از مرگ او در سال گذشته استیو جیمز به سراغ دوستان، خانواده و همکاران او رفته تا زندگی حرفه‌ای فوق‌العاده‌ی او را دوباره بازنویسی کند.

«خودِ زندگی» مستندی است  که لحظات تلخ و شیرین زندگی منتقد و نویسنده شهیر، راجر ایبرت فقید را باز گو می‌کند و تصاویری از ماه های آخر ایبرت را با تصاویر آرشیو شده از کل دوره ی حرفه ای او ترکیب می کند. دوستان، اعضای خانواده و شخصیت های برجسته (مانند «مارتین اسکورسیزی») داستان ها و خاطرات خود را تعریف می کنند. همچنین از تعداد زیادی عکس ثابت استفاده شده است تا آن دوران زندگی ابرت را که هیچ فیلمی از آنها در دسترس نیست (ماننده وقتی در «دیلی ایلینی» بود و اوایل دوران کاری اش در «شیکاگو سان تایمز») بازسازی کند.

گفتنی است « آنسو » ساخته محمد حمیدی مقدم، هر روز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود. این مجموعه در هر قسمت میزبان بهترین مستندهای خارجی خواهد بود  و این مستندها را پس از پخش با حضور کارشناسان مختلف نقد و بررسی می کند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب