امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10148 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهدی زاده خبر داد:

برنامه سومین روز نمایش های صحنه ای و خیابانی یادواره ملی «طلوع خرداد»

خبرایران: رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد»، برنامه روز سوم نمایش های صحنه ای و خیابانی این یادواره کشوری را اعلام کرد.
برنامه سومین روز نمایش های صحنه ای و خیابانی یادواره ملی «طلوع خرداد»

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، علیرضا مهدی زاده صبح جمعه 22 خرداد 94 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شنبه 23 خردادماه در روز سوم اجرای تئاترها، نمایش صحنه ای «سکوتی سرد» به نوشته و کارگردانی محمد قاسمی از شهرستان ملایر، از ساعت 17:30 در سالن آمفی تئاتر کانون فرهنگی هدایت ورامین به روی صحنه می رود.

وی افزود: بخش تئاتر خیابانی نیز از ساعت 18:30 در محوطه باز فرهنگسرای رازی با اجرای نمایش «بینوایان ویکتور هوگو» نوشته علی اکبر کنعانی طریق به کارگردانی مارال ایزدبخش از شهرستان بوشهر آغاز می شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» اضافه کرد: «هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست» نوشته کامران شهلایی به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از شهرستان کرمانشاه نیز دومین تئاتر صحنه ای سومین روز این بخش از سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» است که از ساعت 19:30 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای رازی ورامین به نمایش درمی آید.

وی بیان داشت: تئاترهای خیابانی «دستور پوچ» نوشته و کارگردانی امیر رجب پور از شهرستان لاهیجان و «کودکان جنگ» نوشته و کارگردانی مختار محمدی از شهرستان مریوان نیز به ترتیب در ساعت های 21 و 21:30 در محوطه باز فرهنگسرای رازی اجرا می شوند.

مهدی زاده ادامه داد: روز شنبه 23 خرداد نیز نمایش های خیابانی در سه شهرستان پیشوا و پاکدشت اجرا می شود که در پارک شهدای گمنام شهرستان پیشوا، نمایش «خنج خونین جنگ» نوشته علی ساکت به کارگردانی علیرضا امینی از شهرستان ورامین و در محوطه باز فرهنگسرای امام خمینی(ره) پاکدشت، نمایش «این زمین مال کیه» نوشته اصغر گروسی به کارگردانی مسعود براهیمی از شهرستان اصفهان، هر دو از ساعت 19 به اجرا درمی آیند.

وی یادآور شد: هشت تئاتر صحنه ای و 12 تئاتر خیابانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از عصر پنج شنبه 21 خرداد 94 به مدت چهار روز برای داوری آثار نمایشی در دو سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای رازی، کانون فرهنگی هدایت شهرستان ورامین و محوطه باز فرهنگسرای رازی اجرا می شوند.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد در ورامین به مدت دو روز برگزار شد و اجرای بخش تئاتر نیز از ۲۱ خرداد به مدت چهار روز در شهرستان ورامین تا 24 خرداد آغاز شده است.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار می شود که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب