امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10169 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر شبکه مستند درنشست خبری اعلام کرد؛

امکان پخش سریال‌های نمایشی و فیلم‌های سینمایی درشبکه مستند نیست/ مستند آیینه‌ای از حقیقت در جامعه است/ پخش برنامه های شبکه مستند یک روز قبل ازماه مبارک رمضان آغازمی شود/ رقم بدهی‌های سازمان صدا وسیما خیلی بالاست

خبرایران: امیر تاجیک گفت: شبکه مستند درماه مبارک رمضان هر روز 12 ساعت برنامه دارد که این برنامه‌ها شامل ویژه برنامه، فیلم‌های مستند، آیتم‌های کوتاه، برنامه‌های تأمینی، برنامه‌های تولیدی و ... می‌شود.
امکان پخش سریال‌های نمایشی و فیلم‌های سینمایی درشبکه مستند نیست/ مستند آیینه‌ای از حقیقت در جامعه است/ پخش برنامه های شبکه مستند یک روز قبل ازماه مبارک رمضان آغازمی شود/ رقم بدهی‌های سازمان صدا وسیما خیلی بالاست

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه رمضان 94 شبکه مستند صبح امروز با حضور«امیر تاجیک» مدیرشبکه مستند سیما و اصحاب رسانه درشبکه مستند سیما برگزار ودراین نشست خبری«امیر تاجیک»مدیر شبکه مستند سیما اظهارداشت: سازمان صداوسیما در وظایف ذاتی‌اش است که در مورد یکسری مسائل برنامه‌ریزی کند. در مورد شبکه مستند هم این گونه برنامه‌ریزی شده که با سایر ارگان‌ها و نهادها مشارکت داشته باشیم وضمن اینکه شاید ماندگارترین کارهای کشورمان سفارشی بوده و بنابراین صرفا سفارشی بودن یک برنامه چیز بدی نیست.

تاجیک تصریح کرد: ما در همین راستا به‌زودی برنامه‌ای با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواهیم داشت که تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم کرد. این اتفاق برای ما یک کمک است که به داشته‌هایمان اضافه کنیم.

وی در مورد وضعیت نابسامان بودجه صداوسیما خاطرنشان کرد: در مورد بحث بودجه و اینکه آقای سرافراز چه تدابیری خواهند داشت خودشان باید پاسخ بدهند. من فکر می‌کنم مهمتر از بودجه مدیریت آن است که باید نسبت به آن دقت و توجه شود. به عنوان مثال شاید بخش مهمی ازهزینه‌های سازمان صداوسیما را کسی نمی‌بیند، اما درصد بالایی از بودجه را به خودش اختصاص می‌دهد و قطعا از اولویت‌های آقای سرافراز این است که تدابیری را در این زمینه داشته باشند.

مدیر شبکه مستند افزود: بدهی‌های سازمان رقمش خیلی بالاست و این دیگر دست سازمان صداوسیما نیست چرا که از دوره قبلی باقی مانده است.

وی  درخصوص تفاهم‌نامه شبکه مستند در جهت تولید 50 مستند اختصاص یافته به قاچاق کالا و ارز هم گفت: در مورد تولید این مستندها جا دارد بگویم تعدادی از همین طرح‌های پیشنهادی در دست بررسی است، به دلیل اینکه تولید مستند کار زمان‌بری است و کمی طول می‌کشد و تلاش زیادی می‌کنیم تا از نهادهای مختلف مشارکت بگیریم و این اقدام یک گام ساده نبوده و زمان زیادی از ما می‌گیرد. از طرفی هم امیدواریم این بروکراسی اداری سازمان صداوسیما کمی به سمت چابک‌سازی برود تا کارها سریع‌تر انجام شود.

مدیر شبکه مستند درمورد برنامه‌های ماه رمضان 94 ابرازداشت: از نظر محتوایی 2 مرحله برای شبکه مستند در نظر گرفته بودیم که یک مرحله از آن عید نوروز بود که گذشت و تلاش کردیم ویژه برنامه‌هایی را طراحی کنیم تا مخاطبان عام بیشتری را به شبکه مستند جذب کنیم. مرحله دوم ماه مبارک رمضان است که یکسری ویژه برنامه‌هایی را طراحی کردیم که پخش تمامی آن‌ها از یک روز قبل از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا یک روز بعد از عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ذات مستند مخاطب خاص خودش را می‌طلبد. برخلاف شبکه‌های دیگر که امکان پخش سریال‌های نمایشی و فیلم‌های سینمایی دارند، ما این امکان را نداریم و فقط محدود به پخش کارهای مستند هستیم ولی تلاش‌مان این است که با پخش مستندهای متنوع و جذاب و همچنین طنز برای تمام گروه سنی مخاطبان عام زیادی را به خود جذب کنیم.

تاجیک عنوان داشت: یکی از اتفاقات مهم شبکه مستند این بود که ما سعی کردیم مدل کار و پرداختن به برنامه‌های این شبکه را تغییر بدهیم؛ چرا که معتقدیم مستند آیینه‌ای از حقیقت در جامعه است؛ بنابراین تلاش کردیم کمترین خط قرمز‌ها را در برنامه‌هایمان داشته باشیم و اصولا به خط قرمز معتقد نیستیم و طی این مدت مستندهای طنزی داشتیم که برخی از آن‌ها هم با واکنش‌هایی همراه بودند که قطعا این اتفاق طبیعی است و هر برنامه‌ای که روی آنتن می‌رود مخالفان و موافقان خودش را دارد. در کل تمام تلاش‌مان این است با حل بدهی‌های سازمان صداوسیما بتوانیم مدیریت را حفظ کنیم.

وی یادآورشد: بحث دیگرنگرش سازمان صداوسیما به مستند است که خوشبختانه ریاست سازمان صداوسیما از حامیان اصلی برنامه‌های مستند است. همچنین روال چابک‌سازی در سازمان صداوسیما و رعایت آن از دیگر اتفاقات مهمی است که طبق حکم مقام معظم رهبری به آقای سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما اعلام شده که باید رعایت شود. انتظارمان این است که زیرمجموعه‌های سازمان کمک بیشتری به ما کنند.

مدیر شبکه مستند اضافه کرد: به شدت بحث اچ‌دی شدن شبکه مستند را دنبال می‌کنیم اما در بحث تزریق مالی، آنچنان که باید بخش معاونت سیما با ما همکاری نمی‌کنند. امیدواریم دوستان اهتمام بیشتری به مستند داشته باشند؛ چرا که ما در تلاشیم برای گروه‌های مختلف سنی برنامه داشته باشیم و در این زمینه مذاکراتی هم داشتیم و قرار شده تایمی از روز را به فیلم‌های مستند کوتاه برای نوجوانان اختصاص بدهیم و تولید برنامه‌های مربوط به ماه رمضان امسال را از 2 ماه قبل آغاز کرده‌ایم. ماه مبارک رمضان، شبکه مستند قرار است هر روز 12 ساعت برنامه داشته باشد که این برنامه‌ها شامل ویژه برنامه، فیلم‌های مستند، آیتم‌های کوتاه، برنامه‌های تأمینی، برنامه‌های تولیدی و ... می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه «به رنگ فوتبال» یکی از مهمترین ویژه برنامه‌های ماه رمضان است که با اجرای مزدک میرزایی همراه است وهمچنین برنامه ایران با موضوع گردشگری در ماه مبارک رمضان به روی آنتن خواهد رفت؛ ضمن اینکه به زودی قرار است یک تور گردشگری برای استان همدان برای مستندسازان داشته باشیم که بعد از ماه مبارک رمضان این برنامه را اجرا خواهیم کرد. «یک روز یک ستاره» از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه مستند در ماه مبارک رمضان است که در آن با افراد برجسته مصاحبه کرده‌ایم.

تاجیک تصریح کرد: در تولید میان برنامه‌ها با قاریان در مکان‌های سنتی مصاحبه‌هایی را انجام داده‌ایم که پخش خواهند شد. «پایین‌تر از ابرها» ویژه برنامه دیگری از شبکه مستند است که به مسائل اخلاقی کودکان در مهدکودک می‌پردازد. یک بخش مهم دیگر ما برنامه‌های آرشیوی شبکه مستند است که ما ماه مبارک رمضان را در مکان‌های مختلف مثل جبهه، بیمارستان و ... را تولید کرده‌ایم که به نظرم تغذیه خوبی برای مخاطبان است  ودرکل هدف‌مان این است که یک کنداکتور شاد را در شبکه مستند برای مردم ایران داشته باشیم و در عین حال تنوع و خلاقیت را در برنامه‌هایمان لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ دیگر مناسبی شبکه مستند «صادره از ایران» در ماه رمضان است. این برنامه در مورد گردشگری است و با اجرای آقای حیدری همراه است. این برنامه اکنون در حال تولید است و به زودی پخشش آغاز می‌شود. در کل شعار شبکه مستند در ماه مبارک رمضان افطاری ساده عنوان شده است  و شبکه مستند در ماه مبارک رمضان سه عنوان برنامه 26 قسمتی، 8 عنوان برنامه تولیدی، 14عنوان مستندهای تأمینی خواهد داشت.

مدیر شبکه مستند درپایان گفت: عملا ما نمی‌توانیم برای لحظات افطار و سحر برنامه تولید کنیم که مجری‌محور باشد. کارهای کوتاه و برنامه‌هایی داریم که در قالب مستند به روی آنتن می‌روند. در برنامه‌های نمایشی‌مان هم مجری برنامه نقش نخ یک تسبیح را دارد.

 

بنابراین گزارش، درپایان این نشست مطبوعاتی کتاب معرفی برنامه های شبکه مستند سیما در ماه مبارک رمضان حاوی اطلاعات برنامه ها ، تصاویر آن ها و ساعت پخش هر برنامه به خبرنگاران رسانه های مختلف اهدا شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب