امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10177 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس خبرداد؛

مهران مدیری درجام ستارگان بعد از ضبط کارهایش به ما کمک می کند/ صدا و سیمای کیش هیچ حمایت از ما انجام نداده/ اسنوکر جایگاه خود را در کشور پیداکرده/دوست داریم بچه ها را به لیگ حرفه‌ای بفرستیم

خبرایران: هاشم اسکندری گفت: در تلاشیم تا جام ستارگان را برگزار کنیم و امیدواریم در آینده این مسابقات برگزار شود. از مهران مدیری دعوت کردیم که به ما کمک کند و وی نیز استقبال کرد اما مدام درگیر ضبط است .
مهران مدیری درجام ستارگان بعد از ضبط کارهایش به ما کمک می کند/ صدا و سیمای کیش هیچ حمایت از ما انجام نداده/ اسنوکر جایگاه خود را در کشور پیداکرده/دوست داریم بچه ها را به لیگ حرفه‌ای بفرستیم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست مطبوعاتی فدراسیون «بولینگ، بیلیارد و بولس» صبح امروز با حضور«هاشم اسکندری»رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ،«مریم اسداللهی» نایب رئیس بانوان فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس،«رحیم جنت‌نیا» دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، «علی اصغر فؤادیان» نایب رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس و اصحاب رسانه در محل کمیته ملی المپیک برگزارودراین نشست خبری «هاشم اسکندری»رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس اظهار داشت: 4 سال پیش میزبانی مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا را برعهده داشتیم و خواستیم بار دیگر اقتدار ایران را به نمایش بگذاریم. در سال 2014 در کنفدراسیون آسیا در امارات برای میزبانی اعلام آمادگی کردیم و در نهایت با ارتباط خوبی که داشتیم میزبانی این مسابقات به ایران رسید. ما در ابتدا شهرهای مختلف را مدنظر داشتیم که با توجه به مسئله ترافیک، ورود و خروج تیم‌ها و هتل‌های خوبی که کیش داشت این شهر را معرفی کردیم وهمچنین جلساتی با مسئولان عمران و ورزش کیش برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس تصریح کرد: مکاتباتی را با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتیم و با حمایت‌هایی که حتی اندک از سوی آنها داشتیم یک میزبانی خوب را برای این مسابقات بر عهده گرفتیم به‌علاوه نشست‌هایی را با اسپانسرها برگزار کردیم ولی به دلیل شرایط اقتصادی کشور و عدم آشنایی با بیلیارد موفق به جذب اسپانسر نشدیم. ما این مسابقات را با کمترین هزینه و نیروی انسانی برگزار کردیم و صدا و سیمای کیش هیچ حمایت از ما انجام نداد و فکر می‌کنم که جا داشت حضور فعالی داشته باشند. این در حالی است که باید از صداوسیمای مرکز، شبکه خبر، شبکه ورزش تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد:در این دوره با اینکه تعداد کشورها کم بود اما کشورهایی مانند پاکستان، هند و هنگ کنگ که از برترین آسیا وجهان هستند حضور داشتند  و در مسابقات انفرادی و تیمی نمایندگان ایران اول و دوم شدند. همچنین مهمانان ویژه‌ای از آسیا داشتیم در بخش انفرادی به نفرات اول و دوم و سوم مشترک به ترتیب 17، 8 و 2 میلیون تومان و در بخش تیمی به تیم‌های اول، دوم و سوم مشترک 22، 14 و 8 میلیون تومان پاداش دادیم.

اسکندری خاطرنشان کرد: امروز اسنوکر جایگاه خود را در کشور پیدا کرده و استقبال زیادی از سمت دانشجویان صورت گرفته به همین منظور مسابقات دانشجویان را در تقویم سال 94 قرار دادیم و مطمئنم در المپیک 2020 توکیو چند مدال را به ایران هدیه خواهیم کرد و در حال حاضر تیم ملی «الف» و «ب» را در اختیار داریم و جدیداً به همت فدراسیون و استعدادیابی در زیر 17 سال انجام شده و استعدادهای خوبی داریم. در انتخاب تیم ملی رنکینگ کشوری موثر است و آنها بیشتر می‌درخشند.

وی ادامه داد: در این مسابقات نیز ورزشکارانی داشتیم که خوب درخشیدند و از ملی‌پوشان سبقت گرفتند ولی چون رنکینگ آنها در سنوات قبل پایین تر بود باید منتظر باشند تا رنکینگ خود را افزایش دهند و به تیم ملی اضافه شوند. ما امروز استعدادهای خوبی داریم و معتقدم که حسین وفایی با استعداد و عِرق ملی که دارد راه را برای سایرین باز می‌کند تا ملی‌پوشان وارد تور جهانی و استعدادها وارد تیم ملی شوند.

رئیس فدراسیون بولینگ وبیلیارد در مورد اینکه تک ستاره‌ها امروز در این رشته وجود دارند،عنوان داشت: حسین وفایی بعد از سال‌ها مدال آوری در عرصه کشور آسیا و جهان پا به دنیای حرفه‌ای ها گذاشته امروز بچه‌های ما در جهان مطرح هستند. و ایران در رنکینگ جهانی در رتبه اول قرار دارد. حسین الگوی اول بچه‌ها است و به زودی شاهد حضور دیگر ملی‌پوشان در تور حرفه‌ای هستیم. با حضور شهلا در رأس تیم ملی نیازی به مربی خارجی نداریم و ما در بخش داوران و مربی پتانسیل‌های زیادی را در کشور داریم.

اسکندری افزود: یکی از مشکلات ما عدم همکاری وزارت ورزش وقت بود و پروانه تأسیس باشگاه‌ها صادر نمی‌شد اما امروز این مشکل حل شده و پروانه کسب به راحتی برای باشگاه‌ها صادر می‌شود. در تلاشیم تا این رشته خود را نشان دهد  و ما پتانسیل زیادی در بین ستاره ها و هنرمندان داریم و در تلاشیم تا جام ستارگان را برگزار کنیم، البته جمع کردن هنرمندان کار سختی است و امیدواریم در آینده این مسابقات برگزار شود. از مهران مدیری دعوت کردیم که به ما کمک کند و وی نیز استقبال کرد اما مدام درگیر ضبط است و اعلام کرد که پس از پایان کارش به ما کمک خواهد کرد. علی دایی و علیرضا عصار نیز از چهره‌های هنری ورزشی هستند که در این رشته مطرح هستند.

وی در خصوص اینکه استقبال سایر کشورها برای برگزاری اردو در ایران چگونه است، گفت: کشورهای مختلف علاقمندند تا در ایران اردو برگزار کنند، قطر و سوریه و کشورهای مختلف بارها به ایران آمدند و ما نیز اگر شرایط‌مان بهتر شود دوست داریم بچه ها را به لیگ حرفه‌ای بفرستیم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در پاسخ به این سوال که کشورهای شرق آسیا کمتر در این مسابقات شرکت کردند گفت: ما نیز توقع داشتیم که حضور آنها پررنگ‌تر باشد هرچند که مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشتند ولی تداخل مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات شرق آسیا باعث عدم حضور این تیم‌ها شد. من معتقدم که ما با حضور کم رنگ تیم‌های غرب آسیا روبرو بودیم آنها برای‌شان خوشایند نیست که مدال به دست نمی‌آورند.

اسکندری در خصوص همگانی شدن این رشته گفت: این فدراسیون حدود 20 سال است که تشکیل شده و تنها در این سه، چهار سال اخیر رشد چشمگیری داشته و زمان لازم است تا این رشته خود را نشان دهد. متأسفانه ما پخش تلویزیونی نداریم و در رسانه‌ها به این رشته پرداخته نمی‌شد اما خوشبختانه امروز صدا و سیما پشتیبانی خوبی را انجام داده و این مسئله منجر به دیده شدن وحضور اسپانسر شده و با برگزاری جام ستارگان مطمئناً اسپانسر ورود خواهد کرد.

رحیم جنت‌نیا دبیر فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در ادامه این نشست گفت: برگزاری لیگ یک ضرورت است و در فدراسیون مطرح شده و با بررسی‌های دقیق و همه جانبه‌ای انجام دادیم و قبل از تشکیل سازمان لیگ باید بررسی‌ها انجام شود تا با چالش‌ها مواجه نباشیم لذا در اولین گام آیین نامه‌ای تنظیم کردیم و بند به بند اساسنامه را در آن گنجاندیم و با حضور هیئت رئیسه و اعضای لیگ آیین‌نامه بررسی شد به محض پایان مسابقات آسیایی به جد دنبال برگزاری لیگ هستیم و تاکنون دو تیم از تهران، یک تیم از گیلان، یک تیم از آذربایجان شرقی و یک تیم از مازندران و کرمان اعلام آمادگی کردند و با چند استان دیگر نیز در حال مذاکره هستیم  و برنامه‌ریزی اولیه برای حضور خانم‌ها و آقایان بود ولی باید اول استارت لیگ آقایان را بزنیم و بعد از آن به دنبال لیگ بانوان خواهیم رفت.

دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در خصوص تعداد تیم‌های حاضر در لیگ نیز گفت: حداقل تعداد تیم‌ها برای آغاز لیگ 8 تیم است و نزدیک حد نصاب هستیم امیدوارم با ورود تیم‌ها شاهد لیگ پرباری باشیم و اگر تعداد تیم‌ها بیشتر باشد لیگ پربارتر خواهد بود  امیدواریم تا پس از پایان ماه مبارک رمضان این کار عملیاتی شود و در نظر داریم که لیگ را در دو فصل برگزار کنیم. اما هنوز مشخص نیست که لیگ متمرکز باشد یا نیمه متمرکز.

در ادامه«علی اصغر فؤادیان» نایب رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس ضمن بیان رزومه‌ای از حسین وفایی و مراحل حضور وی در تور جهانی عنوان کرد: ما جلساتی مکرری را برگزار کردیم اما همگانی کردن این رشته با سایر رشته متفاوت است ما معتقدیم اگر در طول یک سال چند باشگاه را اضافه کنیم در جهت همگانی کردن این رشته گام برداشته‌ایم. همچنین همایش‌های خوبی نیز در استان‌ها برگزار کرده‌ایم.

حسین وفایی ملی‌پوش کشورمان نیز دراین نشست گفت: در تور جهانی شرایط کاملاً متفاوت است و سرعت مسابقات بالاست و این مسئله برای من دغدغه ایجاد کرده بود ولی با تمریناتی که داشتم پیشرفت کردم و نتایج خوبی را به دست آوردم و مشکل خاصی ندارم.

«مریم اسداللهی» نایب رئیس بانوان فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس نیز گفت: اولین گام ما در بخش بانوان ساماندهی آنها به منظور توسعه بود و لباس رسمی تیم ملی را نیز مصوب کردیم. با این لباس در مسابقات شرکت کردیم به‌علاوه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم و فدراسیون ورزش دانشگاهی امضا کردیم که به واسطه آن رشته بیلیارد به عنوان دوواحد درسی مطرح می‌شود.

وی عنوان داشت: هفته گذشته آموزش رایگان را برای جامعه دانشگاهی و فارغ التحصیلان در مقطع ارشد و دکترای رشته تربیت بدنی را برای تربیت مدرس برگزار کردیم. همچنین با تربیت بدنی شهرداری تهران تعامل کردیم تا از سوله‌های شهرداری استفاده کنیم.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب