امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1019 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر پروژه برنامه های دهه فجرسیماخبرداد؛

پخش برنامه های ویژه کودک و نوجوان در ۶ شبکه سیما/ پخش « چشم بندان» با مضمون نقد و بررسی فیلم های هالیوودی که بر علیه انقلاب اسلامی / کالبد شکافی ۵ مستند پرتره از ۵ چهره مشهور رژیم سابق

خبرایران: دکتر تقی رستم وندی دبیر پروژه برنامه های دهه فجرسیما گفت: ۱۰ تله فیلم برگرفته از سریال هایی که از شبکه دوم با مضمون انقلاب پخش شده در ایام دهه فجر در برنامه ای تحت عنوان « سینما سین» پخش می شوند شبکه نمایش در ساعت ۱۵ در ایام دهه فجر به پخش تله فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی اقدام خواهد کرد.
پخش برنامه های ویژه کودک و نوجوان در ۶ شبکه سیما/ پخش « چشم بندان» با مضمون نقد و بررسی فیلم های هالیوودی که بر علیه انقلاب اسلامی / کالبد شکافی  ۵ مستند پرتره از ۵ چهره مشهور رژیم سابق

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح برنامه های ویژه سیما برای ایام دهه فجر با حضور «دکتر تقی رستم وندی» دبیر پروژه برنامه های ویژه دهه فجر سیما و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

دراین نشست خبری «دکتر تقی رستم وندی» درخصوص برنامه های ویژه سیما برای ایام دهه فجر اظهارداشت: امسال سه مجموعه تلویزیونی در دو شبکه با موضوع مرتبط با انقلاب اسلامی پخش خواهد شد و مهمترین مجموعه تلویزیونی این ایام سریال ۵۰ قسمتی« معمای شاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی است که جزو سریال های الف ویژه می باشد و قرار است که این سریال به صورت هفتگی در روزهای جمعه ساعت ۱۰ شب از ۱۸ بهمن ماه پخش گردد.

وی پخش سریال ۱۰ قسمتی « انقلاب زیبا» با موضوع مربتط با دهه فجر از شبکه اول سیما در ایام دهه فجر را یکی دیگر از برنامه های سیما برای دهه فجر اعلام کرد و در مورد سریال شبکه سوم سیما افزود: مجموعه تلویزیونی شش قسمتی « دربند اروند» که به موضوع خاطرات شهدای غواص کشورمی پردازد یکی دیگر از سریال های آماده پخش ایام دهه فجرمی باشد که کارگردانی آن را آقای سیامک صرافت بر عهده دارند.ضمن اینکه جشنواره بین المللی جام جام تلویزیون از ۴ شنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد که حدود ۴۰ تله فیلم در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته است که شبکه دوم و جشنواره فیلم فجر در شبکه سوم در برنامه هفت هر شب پوشش داده خواهد شد.

رستم وندی عنوان داشت: اینکه شبکه نمایش نیز۱۰ برنامه ۹۰ دقیقه ای و شبکه چهارم سیما هم جشنواره فیلم فجر را پوشش خواهند داد. این درحالی است که شبکه چهارم سیما جشنواره تاتر فجررا پوشش خواهد داد.

دبیر پروژه برنامه های دهه فجرسیما ابرازداشت: ۱۰ تله فیلم برگرفته از سریال هایی که از شبکه دوم با مضمون انقلاب پخش شده در ایام دهه فجر در برنامه ای تحت عنوان « سینما سین» پخش می شوند شبکه نمایش در ساعت ۱۵ در ایام دهه فجر به پخش تله فیلم های مرتبط با انقلاب اسلامی اقدام خواهد کرد وسریال « در چشم باد» از برنامه تماشاخانه این شبکه که مضمون آن مربتط با شکل گیری انقلاب اسلامی است پخش خواهد شدجشنواره فیلم فجر در شبکه سوم در برنامه هفت هر شب پوشش داده خواهد شد. ضمن اینکه شبکه نمایش نیز۱۰ برنامه ۹۰ دقیقه ای و شبکه چهارم سیما هم جشنواره فیلم فجر را پوشش خواهند داد. این درحالی است که شبکه چهارم سیما جشنواره تاتر فجررا پوشش خواهد داد.

رستم وندی گفت: شبکه نمایش، برنامه « چشم بندان» با مضمون نقد و بررسی فیلم های هالیوودی که بر علیه انقلاب اسلامی تولید شده است را در ایام دهه فجر به مدت ۱۰ شب پخش خواهد شد و ۱۵ عنوان مستند در بیش از ۱۲۰ قسمت معادل۳۶۰۰ دقیقه برنامه سازی مستند جدید تولید شده است که در ایام دهه فجر پخش خواهد شد که برخی از آنان عبارتند از: مستند « رازها و دروغ ها» با موضوع گفتگو با سران رژیم پهلوی از شبکه یک پخش خواهد شد. مستند ۷ قسمتی « سراج »از شبکه اول در این ایام پخش خواهد شد. مستند « ستیزه جویان» در ۱۳ قسمت از شبکه چهار پخش خواهد شد.

دبیر پروژه برنامه های ویژه دهه فجر سیما یادآورشد: شبکه مستند سیما نیز ۵ مستند پرتره از ۵ چهره مشهور رژیم سابق را پخش خواهد کرد که به کالبد شکافی این افراد می پردازد. همچنین مستند « بیداری اسلامی» از شبکه سوم پخش خواهد شد که به بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشورمی پردازد. که این مستند در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای پخش خواهد شد. ض ممستند« قندیل های شکسته» یکی دیگر از مستندهای شبکه مستند برای ایام دهه فجرمی باشد که به فروپاشی رژیم شاه و پ ن که یروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر خاطرات فردوست ” شبکه پویا و مرکز صبا ۷۵۰ دقیقه انیمیشن جدید تولید کرده است که طی دو مجموعه « فرزندان انقلاب» در ۲۶ قسمت و برنامه « پاییز گرم» در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای پخش خواهد شد. “خواهد بود.

وی همچنین مستندهای « روزی روزگاری»، « خط سرخ انقلاب»، « گزارشگران خارجی» را از دیگر فیلم های مستند برای ایام دهه فجر اعلام کرد که از شبکه های مستند و جام جم پخش خواهد شد و بیش از ۵۰ برنامه گفتگو محور به مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی می پردازد که از این ۵۰ برنامه ، ۱۰ برنامه شاخص تر هستند که برخی از آنان عبارتند از: برنامه پایش و ثریا در شبکه یک ، زنده باد زندگی در شبکه دو، شناسنامه، دیروز امروز فردا، سری جدید برنامه راز و ققنوس در شبکه چهار، شب آفتابی در شبکه تهران و شب آسمان از شبکه قرآن و برنامه ای به نام« یادگاری» از شبکه سوم سیما ساعت ۱۰ شب با اجرای محمد رضا فروتن پخش می رود و پخش سفرنامه با اجرای اقبال واحدی از شبکه اول و برنامه های کتاب نامه و کارنامه از شبکه چهار سیما را از دیگر برنامه های تولیدی برای پخش در ایام دهه فجر اعلام کرد.

این مدیر تلویزیون، تهیه و تولید برنامه های سرگرمی در قالب مسابقه و جُنگ در شبکه های ورزش، شبکه ۲،۴ و ۵ را از دیگربرنامه های تولیدی تلویزیون برای ایام دهه فجر ذکر کرد. همچنین پخش برنامه های ویژه کودک و نوجوان در ۶ شبکه سیما را از دیگر برنامه های دهه فجر اعلام کرد و گفت: شبکه پویا و مرکز صبا ۷۵۰ دقیقه انیمیشن جدید تولید کرده است که طی دو مجموعه « فرزندان انقلاب» در ۲۶ قسمت و برنامه « پاییز گرم» در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه ای پخش خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب