امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10190 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حاجیان‌زاده درنشست خبری اعلام کرد؛

ساخت عروسک‌های دارا و سارا با تغییرات جدید/ ورود کانون پرورش فکری به پنجاهمین سال تأسیس خود/انتشار 2141 عنوان چاپ اولی/ حرکت تریلی نمایشی در مناطق محروم کشوربا اجرای 12 تئاترجدید/ ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

خبرایران: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نیمی از عمر کودکان در اوقات فراغت سپری می‌شود که در این راستا کانون برنامه‌هایی را اجرا می‌کند که امسال رویکرد آن پرورش فکر و تقویت اندیشه و مهارت‌های ذهنی کودکان و پرورش مهارت‌های فردی و جسمی است.
ساخت عروسک‌های دارا و سارا با تغییرات جدید/ ورود کانون پرورش فکری به پنجاهمین سال تأسیس خود/انتشار 2141 عنوان چاپ اولی/ حرکت تریلی نمایشی در مناطق محروم کشوربا اجرای 12 تئاترجدید/ ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان سال 1394 صبح امروز با حضور«علیرضا حاجیان‌زاده» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اصحاب رسانه‌ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و دراین نشست خبری  «علیرضا حاجیان‌زاده» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سخنانی اظهارداشت: امسال کانون پرورش فکری وارد پنجاهمین سال تأسیس خود شده و در سال 1344 کتابخانه و کانون کودک در پارک لاله تهران راه‌اندازی و به تدریج وارد عرصه تولید فیلم، کتاب، نمایش، سرود و ... برای کودکان شد و ضمن اینکه تاکنون 2141 عنوان کتاب چاپ اول از سوی انتشارات کانون تولید شده و در این راستا 2670 عنوان کتاب نیز به دلیل استقبال مخاطبان تجدید چاپ شده است و طی سال‌های اخیر 3 میلیون جلد کتاب در سال تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: 410 عنوان پویانمایی، 214 عنوان سرگرمی و اسباب‌بازی و 45 بازی رایانه‌ای تولید شده است و در حوزه انتشار کتاب‌های الکترونیکی نیز تاکنون شاهد تولید 10 عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، اردو و کردی بودیم و ازطرفی ساخت عروسک‌های دارا و سارا مدتی دچار وقفه شده بود که ساخت عروسک‌ها از سر گرفته و در تابستان روانه بازار خواهد شد که در این زمینه تغییری در شکل حرکتی این عروسک‌ها به وجود آمده است تا قابلیت حرکت داشته باشند و لباس‌های بومی و پوشش‌های گوناگون برای آنها در حال تولید است.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از عمر کودکان در اوقات فراغت سپری می‌شود که در این راستا کانون به عنوان نهادی که وظیفه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان را برعهده دارد، برنامه‌هایی را اجرا می‌کند که امسال رویکرد آن پرورش فکر و تقویت اندیشه و مهارت‌های ذهنی کودکان از یک سو و پرورش مهارت‌های فردی و جسمی از سوی دیگر است.

حاجیان‌زاده با اشاره به انواع فعالیت‌های کانون پرورش در ایام تابستان و اوقات فراغت افزود: در کشور 914 مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که از این تعداد 50 مرکز سیار و بقیه ثابت هستند و در مناطق محروم و مرزی هم حضور دارند؛ همچنین 54 مرکز پستی در محل‌هایی که امکان حضور مراکز سیار نیست، محصولات فرهنگی برای مخاطبان ارسال می‌شود و مراکز فراگیری نیز وجود دارد که برای پوشش کودکان خاص در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی محور فعالیت‌های کانون است و عنوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از همین رویکرد و محور فعالیت‌ها گرفته شده و در این راستا 4 میلیون و 100 هزار جلد کتاب در سال گذشته به امانت داده شده است. همچنین معرفی، روخوانی کتاب، خوشنویسی، نقاشی، نقد کتاب، نقد فیلم، قرآن، حدیث و ... نیز تحت عنوان 42 فعالیت اجرا خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به نهضت مطالعه مفید گفت: فعالیت‌های جذابی را در راستای این طرح اجرا می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به مسابقات «کتابخوانی»، «کارت‌های بازی»، «داستان‌نویسی تصویری»، «پازل دانایی»، «صندوق پس‌انداز کتاب»، «بال‌های کاغذی» و «من، کتاب و پرواز تا بی‌نهایت» اشاره کرد و برگزاری جشنواره‌ها در 31 استان کشور مانند جشنواره رضوی، بازی‌های محلی، قصه‌گویی، شب‌های شعر، فیلم کوتاه، وبلاگ‌نویسی و ... در تابستان برای کودکان از برنامه‌های مهم کانون است و در پایان تابستان نیز نمایشگاهی از فعالیت‌های کودکان برپا می‌شود.

وی با اشاره به مراکز آموزش زبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان داشت: 220 مرکز آموزشی زبان در کشور وجود دارد که 7 زبان زنده دنیا مانند عربی، فارسی، روسی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و آلمانی تدریس می‌شود و 200 سانس تئاتر در مرکز تئاتر کانون در سال جاری اجرا خواهد شد، همچنین تریلی نمایش تئاتر در سطح کشور حرکت میکند و در این راستا 12 نمایش تولید کانون که جدید هستند، اجرا می‌شود. این نمایش‌ها برای مناطقی است که سالن تئاتر و نمایش ندارند که پیش‌بینی ما 2 هزار کیلومتر حرکت این تریلی نمایشی است و تولید 15 تئاتر از کتاب‌های درسی نیز در دست اجراست که در این زمینه فضای آموزشی و مفاهیم کتاب‌های درسی استخراج شده و از ابتدای سال تحصیلی در قالب نمایش در مدارس به اجرا در می‌آید. همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان تئاتر «روزه کله گنجشکی» که از کتاب تعلیمات دینی استخراج شده در ماه رمضان به نمایش درمی‌آید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابرازداشت: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر سال در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابد، امسال نیز با قدرت و قوت بیشتری حضور خواهد داشت و طی چند سال گذشته که حضور آن کمرنگ شده بود، امسال نیز مانند سال گذشته حضور پررنگ و جدی کانون را در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود و علاوه بر این، بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه از سوی کانون اجرا می‌شود و ضرب‌آهنگ کانون ضعیف نشده، بلکه تنوع آن افزایش یافته است و در حال حاضر رقبای بسیاری را در کشور دارد که البته نمی‌توان عنوان رقبا را برای آنها در نظر گرفت، بلکه شبکه‌های اینترنتی، تلویزیونی، ناشران و ... همکاران این نهاد هستند؛ از این رو کانون نسبت به قدیم فعال‌تر شده است و فعالیت‌های آن نیز توسعه می‌یابد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب