امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10192 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر اداره سلامت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداری منطقه یک خبرداد؛

عضویت2 هزار نفر کانون های اهدای خون در شمال تهران

خبرایران : با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و تقویت روحیه ایثار گری و جلب مشارکت های مردمی حدود 2 هزار نفر از شهروندان عضو 26 کانون اهدای خون در محلات شمال تهران هستند.
عضویت2 هزار نفر کانون های اهدای خون در شمال تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه يک، نرگس هادی زاده مقدم مدیر اداره سلامت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: کانون های اهدای خون به عنوان یکی از دهها کانون سلامت خانه های سلامت با حضور 26 دبیر و در حدود 2 هزار عضو در محلات شمال تهران مشغول فعالیت هستند.

هادی زاده تصریح کرد: به مناسبت 24 خرداد ماه روز جهانی اهدای خون با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و نیزآشنایی با شرایط و نحوه ی اهدای خون ،دبیران و فعالین کانون ها ،به سازمان انتقال خون اعزام شدند و از نزدیک با شرایط و مراحل کار آشنا و نسبت به اهدای خون خود در راستای زکات سلامتی اقدام نمودند.

این مقام مسئول برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی و بازدید از سازمان انتقال خون برای شهروندان را از دیگر برنامه های در حال اجرا در سراهای محلات دانست و گفت: هر سه ماه یکبار داوطلبین اهدای خون از محلات به سازمان انتقال خون منتقل می شوند و متقاضیان می توانند با مراجعه به کانون ها اقدام به ثبت نام و اعزام نمایند.

هادی زاده به دو پایگاه ثابت انتقال خون در منطقه یک اشاره کرد و گفت: یک پایگاه انتقال خون در میدان تجریش رو به روی امامزاده صالح (ع) در روزهای زوج و پایگاه مستقر در میدان چیذر مقابل امامزاده علی اکبر(ع) در روزهای فرد از صبح تا ظهر آماده خونگیری از داوطلبین است.

وی جذب مشارکت های مردمی و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص فواید اهدای خون را از مهمترین وظایف این کانون ها دانست و گفت: هر یک کیسه خون که در حدد 450 سی سی است جان 3 نفر را نجات می دهد بر همین اساس کانون ها هر سه ماه یکبار داوطلبین را پس از ثبت نام به سازمان انتقال خون اعزام می کنند.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب