امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10217 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قالیباف درمراسم افتتاح نمایشگاه شمیم وحی اعلام کرد؛

قرآن کتاب فصل و نسل نیست بلکه ‌کتاب تمدن‌ساز و متعلق به تمام دوران است / عمل به فرهنگ قرآن موجبات حل چالش‌های بشری را فراهم می‌کند/ هدف ما درنظام اسلامی بهتر انجام دادن عبادت خدا در سطح شهراست

خبرایران:محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران گفت: خداوند قرآن را برای اصلاح انسانها قرار داده است قرآن کتاب فصل و نسل نیست بلکه ‌کتاب تمدن‌ساز و متعلق به تمام دوران است و اگر جامعه بشری با چالش بزرگ محیط زیست روبروست برای این است که به فرهنگ قرآن عمل نکرده‌ایم و حال آنکه قرآن کتاب زندگی است
قرآن کتاب فصل و نسل نیست بلکه ‌کتاب تمدن‌ساز و متعلق به تمام دوران است / عمل به فرهنگ قرآن موجبات حل چالش‌های بشری را فراهم می‌کند/ هدف ما درنظام اسلامی بهتر انجام دادن عبادت خدا در سطح شهراست

به گزارش خبرنگارخبرایران، آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه شمیم وحی امروز، 18 خردادماه، با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام امرودی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن و سایر مسئولان و قاریان کشورمان در سالن اجتماعات محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران برگزار شد و دراین مراسم عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از اقدامات شورای عالی قرآنی شهرداری تهران، تشکیل شوراهای قرآنی مناطق 22 گانه شهر تهران است.

وی ادامه داد: شورای عالی قرآن جلسات کارشناسی متعددی را برگزار کرده است که در طی آن تعیین استاندارهای تأسیس دارالقرآن در مناطق، تشکیل کارگروه‌های تخصصی دبیرخانه، تدوین اهم برنامه‌های سال 1394، تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی دبیرخانه و بررسی 44 طرح قرآنی ارائه شده را انجام داده است.

وی با اشاره به تدوین و تصویب چشم‌اندازه سه ساله فعالیت‌های قرآنی این شورا، تأکید کرد: در این راستا کمیته طرح و برنامه شورا از فعال‌ترین ارکان این شورا بوده است.

سلیمی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه شمیم وحی یکی از اقدامات کارشناسی شده این شورا بوده است، تصریح کرد: افراد متعهد و بی توقع قرآنی که این نمایشگاه را برگزار کرد‌ه‌اند و باتوجه به اینکه برای نخستین بار است که برگزار می‌شود می‌تواند به عنوان نمونه موفق و پایلوتی برای ادامه کار و حضور فعال‌تر قرآنیان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و استمرار و توسعه این حرکت باشد و اعضای شورای عالی قرآن شهرداری تهران با شناسایی نیازهایی قرآنی، اولویت‌بندی نیازها، برنامه‌ریزی دقیق کارشناسی شده و عملیات لازم را در این رابطه با هدف تعمیق مسائل فرهنگی و قرآنی در دستور کار خود دارد.

 

تبلور فرهنگ قرآن در عنوان نمایشگاه

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداخت و گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی بر رونق جلسات قرآن در ماه مبارک رمضان می‌افزاید.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ قرآن در عنوان این نمایشگاه به‌کار گرفته شده است، ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه‌ها در توسعه جلسات قرآنی، افزایش و تقرب به خداوند و نزدیکی به قرآن مؤثر باشد.

 

اقدام مطلوب سازمان تبلیغات برای برپایی جلسات تفسیر

سپس علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه برپایی جلسات ‌و محافل قرآنی و توجه به فرهنگ قرآنی پس از انقلاب اسلامی و در این دو، سه دهه پررنگ‌تر شده است، تصریح کرد: فرهنگ قرآنی باید در زندگی فردی و اجتماعی ما گسترش یابد و باید عمل و تدبر در قرآن را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار دهیم.

وی با ‌بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی برای عرضه فعالیت‌های قرآنی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: باید اینگونه موارد ‌مقدمه و کمکی برای تدبر در قرآن باشد و با تلاش سازمان تبلیغات اسلامی اقدامات خوبی برای برپایی جلسات تفسیر قرآن انجام گرفته است و باید به این سمت حرکت شود تا تدبر در قرآن به‌صورت عادت نزدیک شود.

 

عمل به فرهنگ قرآن موجبات حل چالش‌های بشری را فراهم می‌کند

در ادامه محمد‌باقر قالیباف، شهردار تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: هدف از نظام اسلامی این است که بتوانیم عبادت خدا را در سطح شهر بهتر انجام دهیم و در آن هنگام است که رسالت خود را انجام داده‌ایم.

وی افزود: خداوند قرآن را برای اصلاح انسانها قرار داده است قرآن کتاب فصل و نسل نیست بلکه ‌کتاب تمدن‌ساز و متعلق به تمام دوران است و اگر جامعه بشری با چالش بزرگ محیط زیست روبروست برای این است که به فرهنگ قرآن عمل نکرده‌ایم و حال آنکه قرآن کتاب زندگی است.

شهردار تهران تصریح کرد: در شهرداری تهران بر این تأکید داشته‌ایم که رویکرد فعالیت‌هایمان بر مبنای قرآن‌ باشد لذا توجه ویژه به سه مقوله قرآن، نماز، اذان در شهرداری مد‌نظر قرار گرفته است.

حسن ختام آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه شمیم وحی مراسم تجلیل از حبیب مهکام به عنوان استاد پیشکسوت قرآن و مهدی محمدی، حافظ کم بینا کل قرآن و از کارکنان سازمان آتش‌نشانی با اهدای لوح سپاس بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب