امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10232 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سازمان امور مالیاتی طی اطلاعیه‌ای تأکید کرد:

کاهش منابع مالی دولت مجوزی برای وصول مالیات بیشتر از سقف قانونی نیست

خبرایران: سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه‌ای تأکید کرد: نقصان منابع مالی دولت، هیچ گاه مجوزی برای ادارات امور مالیاتی جهت اعمال فشار بر مؤدیان و وصول مالیات بیش از سقف قانونی نبوده است.
کاهش منابع مالی دولت مجوزی برای وصول مالیات بیشتر از سقف قانونی نیست

به گزارش خبرایران  به نقل از روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی این اطلاعیه را در واکنش به انتشار مطلبی در یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان "ناتوانی سازامان امور مالیاتی در انجام وظیفه ذاتی/ مالیات غیر عالدلانه تولید کنندگان را ورشکسته کرد" منتشر کرده است.
در این اطلاعیه آمده است: سازمان امور مالیاتی در راستای اخذ مالیات عادلانه و کاهش فرار مالیاتی مجموعه اقداماتی از قبیل گسترش پایه مالیات بر ارزش افزوده، جلوگیری از پدیده کد فروشی، مبارزه با پولشویی، پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی، تعیین کد شناسایی (شماره اقتصادی) مؤدیان مالیاتی و ... را انجام داده است.
اطلاعیه مزبور در عین حال با اذعان به وجود پدیده فرار مالیاتی در کشور، می‌افزاید: جلوگیری از گسترش این پدیده، مستلزم همکاری و تبادل اطلاعات مالی و اقتصادی در بخش‌های خصوصی، دولتی و عمومی است که امید می‌رود با اجرای ماده 169 لایحه اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم بخش قابل توجهی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.
سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با تأیید اینکه فرار مالیاتی به عنوان یک واقعیت تلخ منجر به تبعیض و بی‌عدالتی ناخواسته میان مؤدیان از یک سو و تضییع حقوق دولت و تحدید منابع بودجه عمومی و نقصان منابع مالی دولت در تأمین هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای می‌شود، تصریح دارد: این موضوع هیچ گاه مجوزی برای ادارات امور مالیاتی جهت اعمال فشار بر دیگر مؤدیان مالیاتی و وصول مالیات بیش از مقررات قانونی نبوده و ساز و کارهای قانونی مربوط به مراحل مختلف دادرسی مالیاتی ناظر بر ممانعت از هرگونه تضییع احتمالی حقوق مؤدیان مالیاتی در این گونه موارد است.
در بخش دیگری از این اطلاعیه می‌خوانیم: سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان مجری قوانین و مقررات مالیاتی و دستگاه اجرایی تأمین‌کننده اهداف اقتصاد مقاومتی، ضمن تلاش در جهت اجرای دقیق سیاست‌های مالیاتی و قوانین و مقررات مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، نیازمند حمایت همه‌جانبه سایر قوا به ویژه قوه مقننه به عنوان مرجع سیاست‌گذاری کلان کشور در نیل به این اهداف است.
این اطلاعیه یادآور می‌شود: در عین حال، سازمان امور مالیاتی کشور انتظار دارد آحاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان افرادی که بیشترین تأثیر را بر افکار عمومی جامعه بر جای می‌گذارند، ضمن طرح دیدگاه‌ها و انعکاس هرگونه انتقادات و پیشنهادات سازنده مربوط به اقدامات این سازمان و ادارات امور مالیاتی تابعه، با ذکر دقیق مصادیق مربوط، به تأثیر منفی برخی مقالات و یا مصاحبه‌ها از نوع مشابه مطلب مندرج در این خبرگزاری بر توسعه فرهنگ مالیاتی و مشارکت عمومی توجه بیشتری مبذول دارند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب