امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10238 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد؛

12 بانک دولتی و خصوصی سرمایه 46 هزار میلیارد تومانی دارند / سرمایه بانک های توسعه ای کشور 5/3 میلیارد دلار است

خبرایران: علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: پنج بانک توسعه ای کشور امروز 5/3 میلیارد دلار سرمایه دارند لذا افزایش میزان سرمایه اینگونه بانک ها ضرورتی جدی و حیاتی است.
12 بانک دولتی و خصوصی سرمایه 46 هزار میلیارد تومانی دارند / سرمایه بانک های توسعه ای کشور 5/3 میلیارد دلار است

به گزارش خبرنگار خبرایران، علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن روز سه شنبه در آئین آغاز به کار نخستین همایش نقش بانک های توسعه ای در توسعه و رونق اقتصاد کشور در مرکز همایش دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد 12 بانک دولتی و خصوصی کشور سال گذشته 575 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند، درحالی که پنج بانک توسعه ای 194 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند و بانک های توسعه ای با وجود آنکه کمتر از 16 درصد کل سپرده های بانکی را سال گذشته جذب کردند اما سهم 34 درصدی از کل تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص دادند.

به گفته افخمی، سرمایه بانک های توسعه ای به میزان 10 هزار میلیارد تومان است که این رقم 20 درصد سرمایه بانک ها را در برمی گیرد، درحالی که 12 بانک دولتی و خصوصی سرمایه 46 هزار میلیارد تومانی دارند.

وی خاطرنشان ساخت: بانک های توسعه ای ایران از نظر سرمایه در مقایسه با بانک های مشابه در جهان رتبه پائینی دارند، این درحالی است که بانک های توسعه ای در ایران از حداکثر ظرفیت خود برای توسعه استفاده کردند.

افخمی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: لازم است از فرصت تدوین برنامه ششم توسعه کشور و برای بهره گیری موثر از توان بانک های توسعه ای استفاده شودبراساس آمار و اطلاعات موجود 75 درصد از بانکهای توسعه ای در جهان توسط دولت ها شکل گرفته اند، 20 درصد با مشارکت دولت و بخش خصوصی و پنج درصد آنها خصوصی هستند.

افخمی گفت: بانک های توسعه ای هنگام بروز بحران ها به کمک دولت ها می آیند و به خروج از بحران کمک می کنند، تجربه مناسبی در مدیریت ریسک دارند و رفتارهای متعادل کننده ای را به مورد اجرا می گذارند.

براساس این گزارش، تیمور رحمانی دبیر علمی همایش نیز گفت: حدود 50 مقاله تحقیقاتی برای ارایه در این همایش به دبیرخانه رسید که پس از بررسی های لازم 6 مقاله به شکل سخنرانی و تعداد در قالب پوستر ارایه شده است.

وی افزود: امروز انتظار می رود که اقتصاد ایران از تحریم خارج شود و باید از هم اکنون به فکر کاربرد ابزاری بود تا بتوان در اقتصاد کشور گام های بزرگی برداشت، هرچند یکی از ابزارهای مهم در این عرصه تقویت بانک های توسعه ای در کشور است.

این همایش یک روزه با سخنرانی علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون نقش بانکهای توسعه ای در فرآیند توسعه کشور آغاز به کار کرد و قرار است در نوبت بعدازظهر وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دیدگاه های خود را در این ارتباط بیان کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب