امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10250 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یحیی دهقانی خبرداد؛

جایزه و جشن پایان المپیاد ریاضی نوجوانان از المپیادهای جهانی الگوبرداری شده/290 نفر از دانش آموزان مدال دریافت می کنند/ آموزش و پرورش بخش خصوصی را حمایت نمی کند

خبرایران: یحیی دهقانی مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران گفت: آموزش و پرورش متاسفانه بخش خصوصی را حمایت نمی کند و حتی این حمایت بعد معنوی هم ندارد. چرا که ما خودمان امکاناتی را برای این دانشجویان نخبه در سطح استان ها کلاس ها و ارسال کتب را نیزفراهم کرده ایم.
جایزه و جشن پایان المپیاد ریاضی نوجوانان از المپیادهای جهانی الگوبرداری شده/290 نفر از دانش آموزان مدال دریافت می کنند/ آموزش و پرورش بخش خصوصی را حمایت نمی کند

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران» با حضور«یحیی دهقانی» مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران و عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب فروشان ،«فاطمه سیارپور» عضو شورای مرکزی و مدیر انتشارات انسان‌شناسی و فرهنگ و اصحاب رسانه در حاشیه اختتامیه پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران برگزار و دراین نشست خبری «یحیی دهقانی» مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران اظهارداشت: از 4 سال پیش المپیاد ریاضی نوجوانان توسط شرکت مبتکران راه اندازی شد. ضمن اینکه المپیاد ریاضی از مرحله اجرا و طرح سوال تا جایزه و جشن پایان از المپیادهای جهانی الگوبرداری شده است.

مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران تصریح کرد: از سنین پایین باید نوجوانان به ریاضیات ترغیب و تشویق شوند. ازسویی دانش آموزان کلاس 6 هم در این المپیاد حضور دارند چون این دانش آموزان می توانند در ادامه جذب مدارس برتر کشور شوند و المپیاد نوجوانان برای پایه 6 ،7 و 9 برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: المپیاد ریاضی نوجوانان ایران دردو مرحله برگزار شده که مرحله اول اسفند ماه سال گذشته و مرحله دوم اردیبهشت ماه برگزار شد و  25 هزار نفر از حدود 1000  مدرسه ممتازدر اولین مرحله  شرکت کردند و از از بین آنها با توجه به شرایط کسانی که حد نصاب نمره را دریافت کنند به مرحله دوم می روند و تنها 20 درصد نوجوانانی که در مرحله اول شرکت کردند توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند .

دهقانی درادامه عنوان داشت: 5 نفر اول هر پایه برترین کشوری هستند که جایزه نزدیک به یک میلیون تومان به آنها اهدا می شود و امسال 22 نفر این جوایز را دریافت کردند که این به این دلیل بود که بعضی از نوجوانان در یک رده مساوی قرار داشتند و نفر اول از هر استان از هر پایه انتخاب شده است.

وی ابرازداشت: 290 نفر از دانش آموزان مدال دریافت می کنند و برای این افراد جایزه ای هم در نظر گرفته شده و مدال های «طلا»، «نقره» و «برنز» دریافت می کنند همچنین طراح سوال های ما تیم مدال آوران المپیادهای جهانی و دبیران مجرب آموزش و پرورش و اساتید ریاضی می باشند.

دهقانی با گلایه از حمایت نکردن این گونه المپیاد ها از سوی دولت و به ویژه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش و پرورش متاسفانه بخش خصوصی را حمایت نمی کند و حتی این حمایت بعد معنوی هم ندارد. چرا که ما خودمان امکاناتی را برای این دانشجویان نخبه در سطح استان ها فراهم کرده ایم که از آنها می توان به برگزاری کلاس ها و ارسال کتب اشاره کرد.

وی ادامه داد: حدود 1100 سوال المپیادی در 5 سال گذشته طرح شده و در اختیار دانش آموزان نخبه قرار داده شده که خود نوعی تولید علم است و می تواند برای دانش آموزان مفید باشد.

 عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب فروشان درپایان این نشست خبری گفت: ششمین دوره المپیاد ریاضی دانش آموزی از اوایل شهریور ماه امسال کلید می خورد و ستاد طرح سوال دایر می شود و آئین نامه به شهرستان ها ارسال می شود که حدود 24 استان شرکت کننده خواهیم داشت و انشالله با انرژی و قدرت المپیاد بعدی نیز برگزارخواهد شد.

بنابراین گزارش، مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان ایران  عصر روز سه شنبه 26 خرداد  با حضور بزرگان علم ادب و خانواده های آنان برگزار در هتل المپیک گردید. پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران با بیش از 25000 دانش آموز علاقه مند به ریاضی از 1000 واحد آموزشی در 25 استان کشور در روز جمعه اول اسفند 93 و مرحله دوم با حضور 5000 نفر برگزیده مرحله اول در روز جمعه چهارم اردیبهشت 94 برگزار گردید.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب