امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10288 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 21 در جلسه شورای قرآنی، فرهنگی و ورزشی عنوان کرد:؛

اهدای بسته های حمایتی به مستمندان و ایتام / پخش سراسری اذان در غرب تهران

خبرایران: جمال بافرانی شهردار منطقه 21 از شناسایی مستمندان منطقه متبوع خود و اهدای بسته های حمایتی ویژه ماه مبارک رمضان به این افراد خبر داد و گفت: در نظر داریم همزمان با ماه مبارک رمضان، فارغ از هر گونه اطلاع رسانی، در خفا و با خلوص نیست از مستمندان منطقه 21 حمایت کنیم.
اهدای بسته های حمایتی به مستمندان و ایتام / پخش سراسری اذان در غرب تهران

به گزارش خبرایران  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، جمال بافرانی در جلسه شورای هماهنگی قرآنی، فرهنگی و ورزشی منطقه 21، با تاکید بر اینکه در روند اجرای طرح های کمک به ایتام و مستمندان، خلوص نیت از اهمیت به سزایی برخوردار است، تصریح کرد: شهرداری تهران در نظر دارد همزمان با فصل نیایش ماه مبارک رمضان، از خانواده های مستمند وایتام حمایت کند، اما مسئله مهم آن است منزلت و لذت چنین اقداماتی در بی ریایی و گمنامی است.

وی به شناسایی افراد توانمند و نخبگان منطقه 21 در تمامی محلات اشاره و عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در محلات کوشیده ایم در وهله نخست توان افراد توانمند را شناسایی و مطابق با ظرفیت ها، توانمندی ها و نیازهای شهروندان هدایت کنیم تا با برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی ، شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت ها در منطقه باشیم.

شهردار منطقه 21 با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی سبب تقویت روحیه و اعتماد به نفس میان شهروندان به ویژه جوانان می شود، تصریح کرد: یکی از اهداف شهرداری ارتقا سطح فرهنگ و اصلاح الگوهای شهروندان در مسیر رعایت استانداردهاست، از همین رو در نظر داریم با رویکردی جدید برنامه هایی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به اجرا در آوریم.

بافرانی بزرگترین و مهمترین پایگاه فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی را مساجد برشمرد و گفت: در همین راستا منطقه 21 با دارا بودن مساجد، پایگاه های بسیج، کمیته امداد امام خمینی ( ره )، فرهنگسراها وNGO های مختلف در زمینه فعالیت های قرآنی، فرهنگی و ورزشی دارای سابقه ای طولانی و درخشان است.

شهردار منطقه 21 ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی از سوی غرب به جامعه به ویژه در میان نسل جوانان گفت: به منظور رفع مشکلاتی از این دست باید از حداکثر توان مساجد در جهت تربیت دینی و آموزه های اخلاقی و ارتقای آن در سطح جامعه برای مقابله با هجمه های فرهنگی و اجتماعی، استفاده بهینه کنیم .

پخس سراسری اذان در منطقه 21

بافرانی همچنین از پخش سراسری اذان و اقامه نماز جماعت در ساختمان های منطقه 21 خبر داد و متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع اذان و نماز و اهمیت امر معروف، امروز در 82درصد از ساختمان های منطقه شاهد پخش سراسری اذان هستیم و این آمادگی را داریم تا پخش سراسری اذان، در تمامی ارگان ها و نهادهای سطح منطقه 21 صورت گیرد.

شهردار منطقه 21 اجرای هر چه بهتر برنامه های فرهنگی و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و فصل تابستان را از اولویت های منطقه دانست و تاکید کرد: تمامی دست اندرکاران باید همدل و همراه با تعاملات مثبت و سازنده گام های اساسی در جهت تامین رضایت شهروندان در فصل نیایش بردارند.

در ادامه این نشست ائمه جماعات منطقه به بیان نقطه نظرات خود در زمینه مباحث فرهنگی و قرآنی ویژه ایام پر فیض ماه رمضان پرداختند و اعلام شد که در فصل نیایش، برنامه هایی همچون محفل شبی با قرآن ویژه نوجوانان و جوانان، ترجمه و تفسیر قرآن، رسیدگی به امور مساکین و ایتام و برپایی سفره افطاری ویژه مستمندان در سطح مساجد منطقه باجرا می شوند.

کاظم کمالی نسب، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 21 نیز با بیان اینکه هر سازمانی با توجه به اهداف و حوزه فعالیت اش برنامه هایی را برای ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات مدارس تدارک دیده است، تصریح کرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان، اولویت اقدامات فرهنگی و قرآنی با محوریت مساجد و استفاده از توان و ظرفیت این اماکن مقدس در سطح محلات، در دستور کار منطقه قرار گرفته است. چراکه شهرداری منطقه21، نقش حمایتی در راستای اجرای برنامه های پیش بینی شده در مساجد دارد .

وی درباره برپایی سفره ویژه ایتام و مستمندان نیز عنوان کرد: در نظر داریم همزمان با فصل نیایش، برنامه هایی از قبیل برگزاری نمایشگاه های قرآنی، توانمند سازی گروه های مختلف، اجرای سرود و تواشیح با محوریت نواحی سه گانه با استفاده از ظرفیت های محلی برگزار کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه درباره برنامه های ورزشی ویژه ایام ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: مسابقات ورزشی تحت عنوان جام رمضان و با حضور 120 تیم در سطح محلات منطقه برگزار خواهد شد .

گفتنی است، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن آن با آغاز فصل تابستان و تعطیلات مدارس، جلسه شورای هماهنگی قرآنی ، فرهنگی و ورزشی با حضور شهردار منطقه 21 ، معاونان ، شهرداران نواحی و معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد غرب تهران، ائمه جماعات، مدیر مراکز فرهنگی و هنری، معاون رئیس آموزش و پرورش منطقه 21، نماینده پلیس راهور، رئیس کمیته امداد، نماینده هلال احمر، نماینده آتش نشانی و نماینده ناحیه مقاومت میثم تمار برگزار شد .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب