امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10327 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

همزمان با ماه رمضان صورت می گیرد؛

برپایی نمایشگاهها و غرفه های فرهنگی مذهبی در 4 مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری منطقه 22

خبرایران : شهرداری منطقه 22 به مناسبت فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند. برپایی نمایشگاهها و غرفه های فرهنگی مذهبی در دریاچه شهدای خلیج فارس ، آبشار تهران، بوستان جوانمردان ایران و بوستان چیتگر از جمله اقدامات رمضانی شهرداری منطقه است.
برپایی نمایشگاهها و غرفه های فرهنگی مذهبی در 4 مجموعه بزرگ تفریحی گردشگری منطقه 22

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه22، قاسم مولایی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: « از آنجا که مساجد بعنوان مهمترین پایگاههای مذهبی فرهنگی و اجتماعی می توانند با اجرای برنامه های مختلف در انتقال ارزش های انسانی و اسلامی و رشد شخصیت نوجوانان و جوانان و ارتباط صمیمانه با خدا نقش مهمی را ایفا کنند، در گام اول غبار روبی از مساجد منطقه و هویت بخشی به سیمای بصری شهر را با همکاری ائمه جماعات و شورایاران محله های 9 گانه در دستور کار قرار داد.»

وی با اعلام خبر برپایی نمایشگاه و غرفه های فرهنگی مذهبی در 4 نقطه از منطقه همچون پردیس تفریحی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس ، آبشار تهران، بوستان جوانمردان ایران و بوستان جنگلی چیتگر افزود: امسال یکی از مهمترین اقدامات شهرداری منطقه به مثابه سالهای گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان، برپایی جشنواره و نمایشگاه های قرآنی در سطح منطقه است که در این نمایشگاه به ارائه خدمات مذهبی و قرآنی به شهروندان بپردازد. بحث ورزش، عفاف و حجاب ،آموزش برای اجرای هرچه بهتر طرح خط سفید ، آسمان آبی، زمین پاک و .... جز  محوری ترین و اصلی ترین اهداف در اجرای برنامه های ماه رمضان در این نمایشگاههاست تا ضمن ارائه خدمات به شهروندان رسالت فرهنگی و اجتماعی خود را نیز به نحو احسن انجام داده باشد.

شهردار منطقه 22 خاطرنشان کرد: در راستای خدمت به شهروندان و میهمانان ماه ضیافت الهی، اجرای برنامه های قرآنی به مدت 20 شب در ضلع جنوب غربی دریاچه شهدای خلیج فارس با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برپایی غرفه های فرهنگی،آموزشی ،کارآفرینی، صنایع دستی، قرآنی، ایثار و مقاومت و ورزش و اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی هنری در محوطه دریاچه در دستور کار قرار دارد. در بخش نمایشگاهی دریاچه شهدای خلیج فارس غرفه های سلامت، نسیم بهشت، آسمان آبی ، زمین پاک، نمایش عروسکی ، ورزش و تندرستی ، خلاقیت و سرگرمی، فعالیت قرآنی ،کارآفرینی، 1888 ، شمسه مجازی، رادیو نمایشگاه، عرفان های نوظهور ، مدافعان حرم و عفاف و حجاب با هدف فرهنگسازی دینی و ایجاد بستر مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

به گفته شهردار منطقه 22، برپایی خیابان هنر با حضور 5 هنرمند ، اجرای بازی های بومی و محلی و اجرای نمایش خیابانی با موضوع سنت های اقوام  در ماه مبارک رمضان، اجرای نمایش خیابانی یاران جوان پیامبر(ص)، برپایی خیمه های معرفت، پرده خوانی، شاهنامه خوانی با موضوعات قرآنی، سبک زندگی و مسائل مربوط به غزه و یمن ، 110 ایستگاه محصولات فرهنگی، اجرای بازیهای مانی بال، شن بازی، استخر توپ و فوتبال دستی نیز از جمله فعالیت های میدانی است که در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود.

همچنین همزمان با برپایی نمایشگاه های مختلف قرآنی و مذهبی در بوستان جوانمردان، بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس با تلاش اداره آسیب های اجتماعی، بازارچه کارآفرینی در مجموعه فرهنگی تفریحی آبشار تهران در طول ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه برای مراجعه کنندگان به این بازارچه، پارکینگ با ظرفیت کافی نیز تدارک دیده شده است.

مولایی با اشاره به برپایی ایستگاه های سیار فرهنگی و غرفه های کافه کتاب، تغذیه سالم، تئاتر خیابانی و دمنوش خانه نیز در بوستان چیتگر تصریح کرد: «در بوستان جوانمردان و در مقابل زمین اسکیت نیز نمایشگاه اقوام با 15 غرفه، ایستگاه سیار فرهنگی، خط سفید آسمان آبی، زمین پاک، نمایش خیابانی،  محصولات فرهنگی، ورزش(6 غرفه)، خیابان هنر، عفاف و حجاب و طب سنتی نیز برپا می شود. برپایی مراسم افطاری ویژه نیازمندان در نیمه اول ماه مبارک رمضان با مشارکت خیرین در سطح منطقه، برپایی نماز جماعت در بوستان های جوانمردان، دریاچه شهدای خلیج فارس و آبشار تهران علاوه بر مساجد موجود در منطقه، برپایی سفره افطاری ساده در محل دریاچه شهدای خلیج فارس، برگزاری محافل انس با قرآن در محله ها با استفاده از ظرفیت های قرآنی آنها، تقدیر از فعالان قرآنی و دینی، برگزاری محافل انس قرآن در نواحی 4 گانه و تجلیل از قاریان، مکبران، موذنان، خادمان و روزه اولی ها نیز در محله ها و نواحی نیز از برنامه های پیش بینی شده ای است که در ماه رمضان به اجرا در خواهد آمد. هدف از برنامه های تدارک دیده شده، ایجاد روحیه نشاط، شادی معنوی در شهروندان همچنین انس با قرآن و تقویت ارزشهای دینی و مذهبی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب