امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10346 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خبرداد؛

مادران پایتخت در 254 کارگاه آموزشی مهارت های فرزندپروری می آموزند/ آموزش نمازیاوران در ماه مبارک رمضان

خبرایران: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد: در ماه مبارك رمضان كارگاه‏هاي مهارت فرزندپروري، کارگاه‏های آموزشی نماز یاوران در محلات، نشست‏های روز ملی حجاب و عفاف و برنامه‏های مشاوره دینی به همت اداره كل امور بانوان شهرداري تهران برگزار می شود.
مادران پایتخت در 254 کارگاه آموزشی مهارت های فرزندپروری می آموزند/ آموزش نمازیاوران در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نرگس معدنی پور با اعلام این خبر گفت: يكي از برنامه هايي كه اداره كل امور بانوان ويژه ماه مبارك رمضان پيش بيني نموده است، كارگاه‏هاي مهارت فرزند پروري با عنوان كودك و معنويت است كه در اين كارگاه ها آموزش و توانمندسازي مادران داراي فرزند کمتر از 4 سال در خصوص روش‏هاي صحيح تربيت كودك بر اساس قرآن و سيره ائمه(ع) و مهارت‏هاي روان شناسي كودكان صورت مي‏پذيرد، زيرا آموزه های اخلاقی زمانی می تواند موثر و پایدار باشد که با تشویق و تکرار در سنين خردسالي در خانه توسط والدین بویژه مادران انجام شود.

وی اعلام کرد: به همین منظور اداره کل امور بانوان 254 کارگاه آموزشی 2ساعته را برای 5000 نفر از مادران دارای فرزند زیر 4 سال برگزار می کند، این کارگاه ها در سراهای محله در مناطق 22گانه شهر تهران در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گفته معدنی پور ارائه آموزش های لازم در خصوص شیوه صحیح تربیت کودک از دیدگاه قرآن، سنت و روان شناسی، هویت دادن به گرایش های مشارکت جویانه والدین کودکان،آگاه نمودن خانواده از نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان، توجه به نقش و وظایف والدین به ویژه مادران صاحب فرزند خردسال از اهداف برپایی این کارگاه هاست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آموزش‏های تکمیلی نماز یاوران در سطح محلات گفت: برگزاری2نشست تخصصی آموزش تکمیلی برای 1416 نفر  از بانوان داوطلب نماز یاور با مشارکت ستاد اقامه نماز و با حضور اساتید ترازاول کشوری درحوزه نماز درمناطق درطول ماه مبارک رمضان همراه  با برنامه های جانبی مانند  برگزاری نمایشگاه کتب، محصولات صوتی، تصویری و آموزشی درحوزه نماز  و... برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به منظور سالم سازی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از برگزاری 44نشست برای بیش از 2500نفر در سطح مناطق و برگزاری 30همایش برای بیش از 15000نفر در طول ماه مبارک رمضان، خبر داد.

همچنین وی در خصوص اجرای برنامه های مشاوره دینی در ماه مبارک رمضان گفت: ادارات امور  بانوان مناطق شهر تهران با بهره‏گیری از اساتید خبره در رشته‏های مرتبط حوزوی یا دانشگاهی بویژه بانوان مبلغ شهر تهران، زمینه مناسب مشاوره فردی و گروهی در امور دینی با هدف استحکام بنیان خانواده برای شهروندان محلات شهر تهران فراهم می کنند.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب