امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10363 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هنراعلام کرد؛

برگزاری جشنواره«باران رحمت» در10 بخش/مراکز فرهنگی و هنری تحت نظارت مؤسسه باید درخدمت قرآن قرارگیرند/پذیرفته شدن 114 اثردرجشنواره «باران رحمت»/دانشجویان در این جشنواره آمادگی خود را برای پذیرش شغل اعلام می‌کنند

خبرایران: حمید شاه‌آبادی گفت: تمام مأموریت‌های ما در دانشگاه علمی و کاربردی هنر و هدف ما از برگزاری این جشنواره آن است که مهارت‌های دانشجویان جهت‌گیری مناسبی پیدا کرده و این جشنواره رسیدن توانایی‌های دانشجویان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری باشد
برگزاری جشنواره«باران رحمت» در10 بخش/مراکز فرهنگی و هنری تحت نظارت مؤسسه باید درخدمت قرآن قرارگیرند/پذیرفته شدن 114 اثردرجشنواره «باران رحمت»/دانشجویان در این جشنواره آمادگی خود را برای پذیرش شغل اعلام می‌کنند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری دومین جشنواره «باران رحمت» با حضور«حمید شاه‌آبادی» رئیس دانشگاه علمی کاربردی هنر و مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، «حسین پارسایی» دبیر دومین جشنواره باران رحمت ،«محمود عزیزی« دبیر افتخاری فیلم و تئاتر دومین جشنواره باران رحمت و جمعی از دبیران افتخاری بخش‌های مختلف دومین جشنواره باران رحمت و اصحاب رسانه پیش از ظهرامروزاول تیرماه در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار و دراین نشست خبری «حمید شاه‌آبادی» رئیس دانشگاه علمی کاربردی هنر اظهارداشت: جشنواره «باران رحمت» در حالی دومین سال فعالیت خودش را در دولت جدید آغاز می‌کند که مسئله آموزش‌های مهارتی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید قرار دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هنر تصریح کرد: باران رحمت نماد عملی اهداف مؤسسه آموزش عالی علمی و کاربردی هنراست و قصد داریم مراکز فرهنگ و هنر تحت نظارت این مؤسسه را که در 19 استان کشور پراکنده هستند، با برگزاری این جشنواره در خدمت به قرآن قرار دهیم و اولین دوره این جشنواره سال گذشته در باغ موزه قصر برگزار شد و دانشجویان زیادی از آن استقبال کردند.

 وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که فرهنگ و هنر در خلأ اتفاق نمی‌افتد و باید جایی بروز و ظهور داشته باشد، لذا تکلیف و وظیفه‌ای نسبت به قرآن و نشر مفاهیم آن در قالب‌های فرهنگی و هنری احساس می‌کنیم که با حضور دانشجویان در این جشنواره تا حدود زیادی این امر محقق خواهد شد.

شاه‌آبادی عنوان داشت: تمام مأموریت‌های ما در دانشگاه علمی و کاربردی هنر و هدف ما از برگزاری این جشنواره آن است که مهارت‌های دانشجویان جهت‌گیری مناسبی پیدا کرده و این جشنواره در حقیقت به منصه ظهور رسیدن توانایی‌های دانشجویان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است که در 10 بخش این جشنواره بروز خواهد یافت و دانشجویان اکنون در بیش از 160 رشته در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و ما رسالت خود می‌دانیم که در قالب برگزاری این جشنواره تحصیلات آنها را مهارت‌ورز کنیم که خوشبختانه آموزش‌های مهارتی این جشنواره با حضور و محوریت اساتیدی که در بخش‌های آن مشغول به کار هستند محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: از ویژگی‌های این جشنواره آن است که تمام آثار ارائه شده در آن براساس آموزش‌های مهارتی دانشجویان خلق و عرضه شده‌اند و تأکید می‌کنم که حضور اساتید شاخص علمی بنیه علمی و تراز جشنواره را آن چنان بالا برده که از این پس باید این جشنواره را با جشنواره‌های ملی کشور از نظر کمی و کیفی مقایسه کرد و خروجی آن با جشنواره اصلی فرهنگ و هنر مورد ارزیابی قرار گیرد.

شاه‌آبادی ابرازداشت: در واقع دانشجویان با شرکت در این جشنواره آمادگی خود را با توجه به مهارتی که در محیط‌های دانشگاهی کسب کرده‌اند به بازار کار اعلام می‌کنند و ما باید با استفاده از دستاوردهای برگزاری این جشنواره دانشجویانی تربیت کنیم که آمادگی لازم برای پذیرش شغل در آینده زندگی خود را داشته باشند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی در این جشنواره توانایی دانشجویان را افزایش خواهد داد همچنان که ما برای تقویت بنیه علمی این کارگاه‌ها از میهمانان و اساتید خارجی استفاده کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی هنر افزود:جشنواره «باران رحمت» گنجینه‌ای از نیروهای انسانی کارآمد و مهارتی را به جامعه معرفی خواهد کرد و بنای ما بر این است که با حمایت ارشاد و مؤسسه آموزش عالی علمی و کاربردی هنر این جشنواره را با توجه به خیرات و برکاتی که به دنبال دارد در سال‌های آینده گسترش دهیم و جشنواره «باران رحمت» یکی از دو جشنواره‌ای است که مؤسسه آموزش عالی علمی و کاربردی هنر برگزار می‌کند و جشنواره دیگر، جشنواره تولیدات دانشگاهی فجر است که سال گذشته برگزار شد.

وی درپایان گفت: چون تمام توان خود را در شرایط کنونی بر روی برگزاری جشنواره «باران رحمت» متمرکز کرده‌ایم، لذا آثار راه‌یافته به این جشنواره که بالغ بر 114 اثر از میان  یک هزار و 169 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره هستند، از نظر کمی و کیفی بسیار چشمگیر بوده‌اند.

حسین پارسایی دبیردومین جشنواره «باران رحمت» نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: دومین جشنواره «باران رحمت» ویژه دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی هنر با بیش از 98 مرکز در سراسر کشور و بالغ بر 90 هزار دانشجو برگزار می‌شود و ظرفیت‌ مراکز علمی و کاربردی در حوزه فرهنگ و هنر تاکنون یا دیده نشده و یا به شایستگی به آنها پرداخته نشده است لذا با برگزاری دومین جشنواره «باران رحمت» قصد داریم معرفی جامعی از آنها داشته باشیم.

پارسایی افزود: قائم مقام دبیر این جشنواره کامبیز زاهدپور است و میثم احمدی دبیری اجرایی آن را به عهده دارد و در کارگروه گرافیک جشنواره که شامل رشته‌های تایپو گرافی، تصویر‌سازی، طراحی پوستر و نقاشی است، بهرام کلهرنیا به عنوان دبیر افتخاری این جشنواره حضور دارد.

دبیردومین جشنواره «باران رحمت» اضافه کرد: مصطفی آقا‌میری به عنوان دبیر افتخاری رشته نگارگری، مجتبی آقایی به عنوان دبیر افتخاری رشته عکس، محمود عزیزی به عنوان دبیر افتخاری رشته فیلم و تئاتر در این جشنواره حضور دارند که همان طور که اشاره شد هزار و 169 اثر از 848 نفر از دانشجویان علمی و کاربردی تا 30 خرداد در دو بخش رقابتی و جنبی جشنواره شرکت کردند.

وی ابرازداشت: 114 اثر در این جشنواره برگزیده شدند که از این تعداد تایپوگرافی با 30 اثر، تصویرسازی با 19 اثر، طراحی پوستر با 28 اثر، نقاشی با 11 اثر، خوشنویسی با 21 اثر، تئاتر با 19 اثر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در این جشنواره حضور دارند که در بخش نقاشی 19 اثر نیز در بخش جنبی جشنواره حضور خواهند داشت و نتایج بخش نگارگری، عکاسی و فیلم کوتاه به زودی اعلام خواهد شد ضمن آنکه در بخش عکاسی کارگاهی با موضوع عکس شب برگزار خواهند کرد و کارگاه ویژه بخش نقاشی آب و آئینه نیز برگزار می‌شود.

پارسایی یادآورشد: «پای منبر خدا» عنوان کتابی است که در خلال این جشنواره، تألیف و به چاپ رسیده که تدبری در سوره یاسین است و با انتشار آن علاقه‌مندان را در مسابقه پیرامون این کتاب شرکت خواهیم داد و در زمینه تایپوگرافی از استاد اونو یازیچیدی از کشور ترکیه دعوت شده است تا برای برپایی کارگاهی 4 روزه به ایران بیاید که شرکت در این کارگاه ثبت‌نامی و ویژه اساتید و دانشجویان است.

دبیر دومین جشنواره «باران رحمت» تأکید کرد: افتتاحیه جشنواره 11 تیر در فضای باز خانه هنرمندان ایران به شکل آئینی و میدانی برگزار خواهد شد و از 12 تیر برنامه‌های کارگاهی و نشست تخصصی این جشنواره برگزار می‌شود و دو سخنرانی خلاقیت در هنر و خلاقیت در نقاشی، در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تالار استاد شهناز به پخش آثار فیلم جشنواره تعلق دارد و در حوزه خوشنویسی چند میز کار طراحی شده که به صورت زنده کارهایی تولید خواهد شد. ویژه‌برنامه رخصت که اختصاص به بازی‌ها و آئین‌های نمایشی دارد از ساعت 19 تا 22:30 در فضای باز خانه هنرمندان برگزار خواهد شد که مسئولیت این بخش به عهده سیدعظیم موسوی است. در شب‌های احیاء برنامه‌های ویژه‌ای برای این جشنواره در نظر گرفته شده است؛ ضمن آنکه یک کارگاه نورپردازی عکس نیز برگزار خواهد شد.

 پارسایی در پایان گفت: فضای نگارخانه‌ای که به این جشنواره اختصاص پیدا کرده است دو گالری پاییز و میر میران است، ضمن آنکه اجراهای صحنه‌ای این جشنواره در دو سانس 18:30 و 21 در سالن استاد انتظامی است و اختتامیه جشنواره 23 تیر ساعت 18 با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در سالن استاد شهناز برگزار می‌شود.

دراین نشست محمود عزیزی؛ دبیر افتخاری بخش فیلم و تئاتر، مجتبی آقایی؛ دبیر افتخاری بخش عکس و مصطفی آقامیری؛ دبیر افتخاری بخش نگارگری جشنواره دیدگاه خود را در مورد برگزاری آن بیان کردند.

بنابراین گزارش دومین جشنواره سراسری «باران رحمت» به همت موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و خانه هنرمندان به دبیری حسین پارسایی از 11 الی 26 تیر ماه برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب