امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10421 تاریخ انتشار: جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبرداد؛

فرار مالیاتی ۲۹۳ میلیارد ریالی یک شرکت/ جعلی بودن ۷۷ مورد ضمانتنامه گمرکی/فساد ۱۰۸ میلیارد تومانی مدیر عامل یک بانک/ ۲۴هزار و ۹۴۸ هشدار به ادارات درباره فساد

خبرایران: ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رسیدگی به پرونده فساد بانکی مربوط به درآمد ۱۰۸ میلیارد تومانی یکی از مدیران عامل بانک‌های کشور خبر داد.
فرار مالیاتی ۲۹۳ میلیارد ریالی یک شرکت/ جعلی بودن ۷۷ مورد ضمانتنامه گمرکی/فساد ۱۰۸ میلیارد تومانی مدیر عامل یک بانک/ ۲۴هزار و ۹۴۸ هشدار به ادارات درباره فساد

به گزارش خبرایران،  ناصر سراج در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور حق ورود به همه امور مالی و حقوقی سازمانها و دستگاههای تابع و تمام دفاتر زیر مجموعه آنها را دارد افزود: این سازمان مصر است تا ساختمان فساد را در کشور از پایه برچیند.

وی با اشاره به اینکه این سازمان از نظر کیفیت نظارت در سال جاری رتبه ۸ را از سازمان نظارت و بازرسی جهانی کسب کرده است، گفت: برای از بین بردن فساد برای تمام کشورها نمی توان یک نسخه تجویز کرد.

سراج تصریح کرد: اصل فساد زیاده خواهی افراد خارج از چارچوب قوانین است و هیچ کشوری عاری از فساد نیست. وی افزود: برای ریشه کن کردن فساد در یک جامعه باید ذهنیت افراد را اصلاح کرد.

۲۴هزار و ۹۴۸ هشدار به ادارات درباره فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امسال بیش از ۲۴ هزار و ۹۴۸ هشدار به ادارات دولتی در خصوص عملکردهای فسادآمیز داده شده است، گفت: اگر هشدارهای سازمان بازرسی به ثمر نشیند، حتماً با متخلفان امور برخورد خواهیم کرد و برای فرد خاطی حدود ۹۰ روز حبس در نظر گرفته خواهد شد.

وی در خصوص پرونده سه هزار میلیاردی هم اظهارداشت: در قسمت اول این پرونده که دادنامه آن حدود شش هزار برگ است، ۳۲ نفر از متخلفان این پرونده محاکمه شدند و تا به حال حکم یکی از این ۳۲ نفر هم اجرا شده و قسمت دوم پرونده هم در حال اجراست.

دریاخواری روند کند به خود گرفت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه زمین خواری، ‌ کوه خواری و دریاخواری در کشور روند کندی به خود گرفته است، اظهارداشت: در ایران ۱۶۵ میلیون هکتار زمین وجود دارد که حدود ۱۴۰ میلیون هکتار یعنی ۸۵ درصد از آن متعلق به دولت است و بیشتر زمین خواری‌ها هم در همه این ۸۵ درصد صورت می گیرد که البته دولت عزم جدی دارد تا زمینخواران را محاکمه کند و به جزایشان برساند.

سراج خاطرنشان کرد: در حوزه مالیاتی کشور مشکلات جدی وجود دارد که امید است با ورود سازمان نظارت و بازرسی کل کشور به این حوزه برای فرارهای مالیاتی که تاکنون صورت گرفته رسیدگی های مثبتی به عمل آید.

فرار مالیاتی ۲۹۳ میلیارد ریالی یک شرکت

وی در بیان دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور در زمینه حوزه مالیاتی هم گفت: در این رسیدگی ها شرکتی شناسایی شده است که از سال ۸۶ تا ۹۲ حدود ۲۹۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی داشته که در حال حاضر مورد بررسی و رسیدگی است.

سراج تصریح کرد: امسال حدود ۹ و نیم میلیارد ریال چک وصول نشده داشتیم که بعد از ورود ما به پرونده ۷ و نیم میلیارد ریال آن وصول شده است.

وی با بیان اینکه ضرردهی بیمه های کشور فوق العاده بالاست، گفت: اساساً در سیستم بیمه ای کشور مشکلی وجود ندارد. اگر موردی هم هست از دست درازی مدیران آن حاصل می شود.

جعلی بودن ۷۷ مورد ضمانتنامه گمرکی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به جعلی بودن ۷۷ مورد ضمانتنامه گمرکی به مبلغ ده‌ها میلیارد تومان اشاره کرد و اظهارداشت: گمرک به تازگی با الکترونیکی کردن ورودی و خروجی‌های دفاترش سعی به کمک در نظارت و بازرسی بر امور واردات و صادرات کشور کرده است.

سراج خاطر نشان کرد: اکثر واردات کشور از مبادی غیرقانونی صورت می گیرد که این واردات غیررسمی به بدنه تولید داخلی آسیب جدی می‌رساند.(مهر )

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب