امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10442 تاریخ انتشار: شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمودی اعلام کرد؛

هیچ گونه اهرم فشاری برای تعیین قیمت درمیدان مرکزی میوه و تره‌بار وجود ندارد/ شهرداری داروغه میادین میوه شده/ دولت صنف بارفروشان را در تنظیم بازار میوه فراموش کرده/ تعزیرات به جای کنترل برای بارفروشان خط ‌کشی تعیین می کند

خبرایران: رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران گفت: تعزیرات به جای کنترل با شهرداری همکاری می‌کند و بدون کار کارشناسی برای بارفروشان خط‌کشی تعیین می کند.
هیچ گونه اهرم فشاری برای تعیین قیمت درمیدان مرکزی میوه و تره‌بار وجود ندارد/ شهرداری داروغه میادین میوه شده/ دولت صنف بارفروشان را در تنظیم بازار میوه فراموش کرده/ تعزیرات به جای کنترل برای بارفروشان خط ‌کشی تعیین می کند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران» صبح امروز 6 تیرماه 1394 با حضور«سیدمحسن محمودی»رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران،« بیژن حاج رضایی» سخنگوی اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران و اصحاب رسانه در اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران برگزار و دراین نشست خبری «سیدمحسن محمودی»رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران اظهارداشت: قیمت میوه و تره‌بار در میدان به دست اعضای ما تعیین نمی‌شود، بلکه این قیمت توسط کشاورزویا خرده‌فروشان تعیین می‌شود و کشاورز چند روز قبل از برداشت محصول در تماس با میادین مختلف از قیمت محصول آگاه می‌شود و سپس خود اقدام به بازاریابی می‌کند.

محمودی تصریح کرد: معمولا تولید‌کننده قیمت بار را می‌پرسد و سپس آن را به میدان مرکزی ارسال کرده و ما در میدان بار را تحویل گرفته و به مشتری می‌فروشیم و در این میان حق‌العمل خود را که بین 3 تا 10 درصد است، بر حسب شرایط دریافت می‌کنیم و در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هیچ گونه اهرم فشاری برای تعیین قیمت وجود ندارد وبرخی حرف‌هایی که در مورد این صنف زده می‌شود آتش زیر خاکستر است، مگر ممکن است کسی اسیر دست اعضای ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما نماینده فروش محصولات کشاورزی تولید‌کنندگان هستیم و در قیمت‌گذاری هیچ گونه نقشی را ایفا نمی‌کنیم و روش کاری ما با میادین اقماری سطح شهر متفاوت است، زیرا ما زیر نظر وزارت صنعت و معدن هستیم و به این ترتیب عمل می‌کنیم که به عنوان نماینده تولیدکننده محصول آنها را به متقاضی می‌فروشیم و بابت آن حق‌العمل دریافت می‌کنیم.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران عنوان داشت: ما محصول را نمی‌خریم بلکه محصول را به عنوان امانت از تولیدکننده یا کشاورز دریافت می‌کنیم و در ازای آن حق‌العمل می‌گیریم و هیچ کدام از اعضای صنف بارفروشان محصول کشاورزان را خریداری نمی‌کنند وگاهی اوقات ما یک پیش‌پرداخت بدون بهره و در قالب مساعده به کشاورز پرداخت می‌کنیم و به این ترتیب امکانات و شرایط تولید را برای آنها به وجود می‌اوریم.

وی ادامه داد:بنابر این زمانی که بار را به ما تحویل دادند به میزان 5 الی 10 درصد از آنها حق‌العمل می‌گیریم، در غیر این صورت حق‌العمل ما بین 3 تا 5 درصد است و تمامی بارفروشان در هنگام فروش فاکتور صادر می‌کنند، در حالی که تعزیرات کار اصلی خودش را رها کرده و در میدان به کارهای دیگر می‌پردازد.

محمودی ابرازداشت: میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران 11 درب ورود و خروج دارد که تعزیرات باید در کنار هر درب دو مأمور مختص کنترل فاکتور بگذارد. در حالی که این کار را انجام نمی‌دهد وتعزیرات به جای اینکه کارهای مخصوص به خود را انجام دهد با شهرداری همکاری می‌کند و بدون کار کارشناسی برای بارفروشان خط‌کشی تعیین کرده‌اند، به طوری که اگر بارفروشی از خطی که آنها تعیین کرده‌اند، فراتر رود باسکول او را می‌گیرند و بارفروش برای دریافت آن مجبور است 3 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کند.

وی افزود: این رقم به عنوان مخارجات جانبی دریافت می‌شود، در حالی که مخارجات جانبی به شهرداری منطقه پرداخت می‌شود و در زمینه واردات افرادی در این صنف وجود دارند که تجربه 60 ساله دارند، اما با ممنوعیت واردات سرمایه خود را خوابانده‌اند و نمی‌توانند کاری انجام دهند و در اواخر سال گذشته ما می‌گفتیم که کمبود پرتقال داریم، در حالیکه برخی مسئولان وزارت جهاد می‌گفتند 4 میلیون و 600 هزار تن پرتقال موجود است و سوال ما از آنها این بود که آیا این پرتقال را می‌توانند در اختیار ما بگذارند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران عنوان داشت:‌ما واردکنندگانی را می‌شناسیم که پرتقال را با قیمت 3 هزار و 300 تومان در اختیارمان قرار می‌دهند و ما می‌توانیم با 3 درصد حق‌العمل آن را به بازار عرضه کنیم و ما به دنبال شفاف‌سازی هستیم و تقاضا داریم که دولت در تنظیم بازار از ما مشورت بخواهد و مردم زمانی می‌توانند میوه ارزان بخورند که با مسئولان اتحادیه مشورت شود و در مورد تنظیم بازار از ما نظر بخواهند.

وی اضافه کرد: سیاست کشورمان سیاست حمایت از تولید‌کننده است و این کار با چه قیمتی؟ آیا با قیمتی که مصرف‌کننده گران بخورد وما به عنوان متولی تهیه و توزیع میوه و تره‌بار هم به تولیدکننده و هم به توزیع‌کننده توجه می‌کنیم، اما برای این منظور لازم است مسئولان از ما نظرخواهی کنند.

محمودی در پاسخ به این سوال که اتحادیه میوه و سبزی دلیل گرانی میوه در خرده‌فروشی‌ها هزینه تخلیه و بارگیری عنوان می‌کند، گفت: هزینه تخلیه و بارگیری که حدوداً کیلویی 35 تومان است، از ابتدا تاسیس میدان بر عهده خریدار بوده است. بنابر این پرداخت چنین هزینه ناچیزی نمی‌تواند دلیل موجهی برای گرانی در خرده‌فروشی‌ها باشد وتخلیه و بارگیری در شغل ما الزامی و پای خریدار است، بنابر این از آنجا که ما به عنوان حق‌العمل هستیم مخارج این امر بر عهده خریدار می‌باشد.

وی در مورد هزینه ظروف که میوه در آن نگهداری می‌شود، هم گفت: هزینه ظروف هم بر عهده خریدار است، زیرا ما حتی اگر برای خرید به یک فروشگاه مراجعه کنیم، هزینه نایلون آن از خریدار دریافت می‌شود وهزینه های تخلیه و بارگیری موضوعی نیست که بتواند باعث گرانی میوه شود .

محمودی هزینه های تخلیه و بارگیری را حداکثر 35 تومان اعلام کرد و افزود: اتحادیه بارفروشان حق العمل کار است و هزینه های تخلیه و بارگیری به عهده اتحادیه نیست و البته این هزینه ها نیز مبلغ قابل توجهی نبوده و از 25 تا 35 تومان نرخ دارد و موضوعی نیست که بتواند باعث گرانی میوه شود و همه میوه ها یکرج یا دو رج است و اینگونه نیست که زیر آن خراب باشد و تعیین قیمت میوه و تره بار نیز در میادین به عهده صنف بارفروشان نیست و هیچ اهرم فشاری از سوی اتحادیه برای قیمت گذاری محصولات وجود ندارد و تنها 3 تا 10 درصد حق العمل کاری توسط اتحادیه اخذ می شود و تعزیرات حکومتی کار اصلی خود را رها کرده و به امور دیگر رسیدگی می کند و باید گفت تعزیرات باید صدور فاکتور را کنترل کند و شهرداری داروغه میادین شده در حالی که اداره میادین بر اساس قانون نظام صنفی صورت می گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب