امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10502 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علوی‌فرد مطرح كرد؛

ضرورت تعامل شاعران و نویسندگان كودک با نظریه‌پردازان تعلیم و تربیت

خبرایران: یحیی علوی‌فرد، شاعر كودك و نوجوان، گفت: متاسفانه ما در زمینه پژوهش ادبیات كودك ضعیف هستیم و شعرها و داستان‌هایی كه در كشور ما برای این نوع مخاطبان نوشته شده خیلی اصولی نیستند.
ضرورت تعامل شاعران و نویسندگان كودک با نظریه‌پردازان تعلیم و تربیت

این شاعر كودک و نوجوان كه دو مجموعه شعرش را با عنوان‌های «دوست دارم عكاس بشم» و «تو هم خودت درختی» به انتشارات سوره مهر سپرده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه حوزه هنری گفت: نزدیك به سه سال است كه این دو مجموعه به انتشارات سوره مهر تحویل داده شده است.

به گفته علوی فرد، مجموعه شعر «دوست دارم عكاس بشم» 10 شعر دارد كه ویژه خردسالان و كودكان است. 

وی با بیان اینكه این اثر درون‌مایه طنز و شوخی دارد، توضیح داد: برخی از شعرهای این مجموعه موضوعاتی از قبیل عكاسی كردن توسط خردسال را مطرح كرده و آن‌ها را با دنیای عكاسی آشنا می‌سازد.

این شاعر كودك و نوجوان درباره مجموعه شعر «تو هم خودت درختی» اظهار كرد: این مجموعه هم دارای10 شعر است كه برای گروه سنی خردسالان و كودكان سروده شده است.در این اثر یك كودك با درخت مقایسه شده است و تلاش شده كه كودك با این مقایسه هم خودش را بیشتر بشناسد و هم با درختان بیشتر آشنا شود. 

علوی فرد در پایان از اینكه رشته ادبیات كودك در دانشگاه ها دایر شده است اظهار خوشحالی كرد و گفت: این حركت برای شروع و پیشرفت در زمینه ادبیات كودك بسیار خوب و موثر است.

وی با بیان اینكه متاسفانه در زمینه پژوهش ادبیات كودك ضعیف هستیم و داستان‌های كودك ما خیلی اصولی نیستند، افزود: آشنایی و نزدیك شدن شاعران و نویسندگان كودك و نوجوان با نظریه‌پردازان ادبیات و تعلیم و تربیت به اصولی شدن كارهای تولید شده در این زمینه كمك می‌كند.

این شاعر كودك و نوجوان در پایان تاكید كرد: باید تلاش كنیم شعرها و داستان‌های كودك و نوجوان با استفاده از نظریه‌های جدید و به‌روز خلق شوند و از اصول علمی شعر و داستان كودك پیروی كنند. 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب