امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10512 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

جنگ ناجوانمردانه‌ی اوباما با شبکه مستند سیما

خبرایران: مستند « پهپادها، جنگ ناجوانمردانه‌ی اوباما » در یک قسمت 52 دقیقه ای پنج شنبه 11 تیرماه ، ساعت 23 در قالب برنامه « دریچه » از شبکه مستند پخش می شود.
جنگ ناجوانمردانه‌ی اوباما با شبکه مستند سیما

بعد از حمله 11 سپتامبر به برج های دو قلو در آمریکا، جورج بوش مبارزه علیه تروریسم را اعلام کرد. با روی کار آمدن اوباما، این جنگ شکل دیگری به خود می‌گیرد. استفاده ازهواپیماهای بدون سرنشین برای کشتن مظنونینی که عضو شبکه القاعده هستند، در کشورهای مختلف از جمله: یمن، پاکستان، عراق و نیز افغانستان. هواپیماهای بدون سرنشین سلاح جدید ارتش آمریکاست. ولی در اکثر شلیکهایی که این هواپیماها انجام می‌دهند، مردم   بی گناه از جمله کودکان نیز قربانی می‌شوند. این شلیکها خارج از اساسنامه‌های ثبت شده در جوامع بین المللی هستند. از نظر اوباما، این نوع جنگ باعث کشته نشدن غیر نظامی‌ها می‌شود و نیز ازکشته شدن سربازان ارتش آمریکا جلوگیری می‌شود. در صورتی که بسیاری از مردم بی‌گناه در این شلیک‌ها کشته می‌شوند.

«دریچه» با رویکردی نو و متفاوت به معرفی و پخش بهترین مستندهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز دنیا می‌پردازد. در قالب این برنامه ،  در هر قسمت ضمن معرفی، بهترین مستندهای شناخته شده دنیا و مستندهای ایرانی که تاکنون فرصت نمایش از تلویزیون را نیافته اند ، پخش خواهند شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب