امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10529 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دراختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد»؛

خبرنگار خبر ایران به عنوان رسانه برتر شناخته و تقدیرشد

خبر ایران : دراختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» خبرنگار خبر ایران به عنوان خبرنگار برترتقدیرشد.
خبرنگار خبر ایران به عنوان رسانه برتر شناخته و تقدیرشد

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»،علیرضا مهدی زاده در حاشیه مراسم اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» که عصر دوشنبه ۲۵ خرداد ۹۴ در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین برگزار شد، از کلیه اهالی رسانه تقدیر و تشکر کرد و گفت: کمیته رسانه حدود ۱۲۰ خبر تولیدی داشت.

وی اضافه کرد: انعکاس و انتشار بی سابقه اخبار این یادواره در بیش از ۵۰۰ رسانه مکتوب و مجازی، نشان از اهمیت دادن اهالی محترم رسانه به رویدادهای مهم فرهنگی و هنری با موضوعات ارزشی و انقلابی دارد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» بیان داشت: انتشار بیش از ۱۵ هزار خبر از این یادواره ملی، اگرچه نقطه مطلوبی نمی تواند باشد ولی در دو دوره قبلی آن سابقه نداشته و این آمار، حدود پنج برابر انتشار خبر مجموع دو دوره گذشته است.

رسانه های برتر سومین یادواره ملی «طلوع خرداد»

مهدی زاده افزود: از میان حدود ۵۰۰ رسانه فعال منعکس کننده اخبار سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» ۱۴ رسانه برتر که هم اخبار تولیدی داشته و هم به انعکاس و انتشار کامل رویدادهای یادواره پرداختند، توسط کمیته اطلاع رسانی انتخاب شدند.

در بخش خبرگزاریها:

 خبرگزاری مهر(محمدرضا حیدری)، خبرگزاری فارس(مصطفی هدایی)، خبرگزاری پانا(امین کردبچه) و خبرگزاری شاهد(حسین ابویسانی) برگزیده شدند.

در بخش روزنامه های کشوری:

 روزنامه آسیا(هدیه رحمت نژاد)، روزنامه سایه(بابک براتی)، روزنامه جوان(لیلا صادقی) و روزنامه هنرمند(عباس کریمی عباسی) رسانه های برتر معرفی شدند.

در بخش سایتهای کشوری و استانی :

 سایت خبر ایران(علی یعقوبی)، سایت ایران تئاتر(مهرانگیز قهرمانی) و سایت اسوه خبر(سیدحسن محمودی) برگزیده شدند.

 نشریه ندای ولایت(رقیه غلامی)، ویژه نامه استانی ابتکار(طاهر میرزا کریمی) و رادیو تهران(علی سعیدی) نیز از رسانه های برتر تقدیر شده سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» بودند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در پایان با تقدیر مجدد از تمام اصحاب رسانه برای پوشش خبری مطلوب این یادواره ملی در رسانه ها، گفت: بدون شک اگر رسانه ها خبرهای این یادواره را منتشر و منعکس نمی کردند، هیچ ویترینی برای گزارش عملکرد زحمتکشان یادواره ملی «طلوع خرداد» وجود نداشت.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی بود.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد در ورامین به مدت دو روز برگزار شد و اجرای بخش تئاتر نیز از ۲۱ خرداد به مدت چهار روز تا ۲۴ خرداد در شهرستان ورامین برگزار شد.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار شد که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب