امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1054 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

هیچ نشانی از مهران مدیری نیست

خبرایران : مجموعه «شوخی کردم» هیچ نشانی از مهران مدیری همیشگی ندارند. البته او پیر شده است. و شاید موهای سفیدش به حوصله اش هم رسیده باشد. این آفت عمومی و در عین حال تلخی ست که هنرمندان معتبر، دچار وسوسه خرج کردن از کیسه نام خود می شوند.
هیچ نشانی از مهران مدیری  نیست

خبرایران: بیست سال از آغاز مهران مدیری گذشته است و پس از آن که سبک و سیاق تازه ای در طنز را با «ساعت خوش» آغاز کرد، خوب و هوشمندانه جلو آمد. و دیگر نامش برای اعتبار به یک مجموعه ی طنز کافی به نظر می رسید. تا «مرد هزار چهره» که خیلی جلوه کرد و برایش تعبیرتراشی شد. و شاید همین باعث شد که کم کم از تلویزیون دور شود و به شبکه خانگی بپیوندد. «قهوه تلخ» و بعدی ها در ادامه کارهای قبلی نبودند و اختلاف اش با تهیه کننده، کار آخرش را ناتمام گذاشت. تا این که باز خودش دست به کار شد و مدتی ست در بیلبوردهای «شوخی کردم»، مهران مدیری چونان رهبران شوالیه، در جلوی انبوهی بازیگر نام آشنا ایستاده است. و البته خودش هم تهیه کننده است.

امروز بخش اول کار تازه شان را دیدم و افسوس برانگیز بود. تلاش برای دوباره سازی کاری مثل «ساعت خوش» که شامل آیتم های کوتاه طنز بود. غافل از این که چنین کاری در چنین زمانه ای می تواند خیلی کهنه باشد. واضح است که مدیری دارد از اعتبار نام اش برای ساخت یک کار ارزان استفاده می کند. بازیگران متعددی را جمع کرده که در طی دو دهه اخیر با او همکاری کرده اند؛ اما دریغ از ذره ای ظرافت. شوخی های دم دستی که سطح شان از «خنده بازار» هم پایین تر است. و تلاش برای پوشاندن این طنزها در زرورق نقد اجتماعی تکراری. «شوخی کردم» هیچ نشانی از مهران مدیری همیشگی ندارند. البته او پیر شده است. و شاید موهای سفیدش به حوصله اش هم رسیده باشد. این آفت عمومی و در عین حال تلخی ست که هنرمندان معتبر، دچار وسوسه ی خرج کردن از کیسه ی نام خود می شوند.

مصطفی جلالی فخر

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب