امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10557 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در دیدار شهردار منطقه 22 با عوامل تولید مجموعه تلویزیونی محله گل و بلبل مطرح شد؛

آموزش، اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف؛ راه مهم کاهش تولید زباله در تهران

خبرایران: شهردار منطقه 22 و تنی چند از همکارانش در این منطقه با حضور در لوکیشن سریال محله گل و بلبل، با دست اندرکاران ساخت این مجموعه تلویزیونی دیدار و گفت و گویی صمیمانه داشتند.
آموزش، اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف؛ راه مهم کاهش تولید زباله در تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این گفت و گو که در پاتوق محله گل و بلبل و با حضور مولایی شهردار منطقه، قائم مقام شهردار، معاونان و مشاوران همچنین تهیه کننده، کارگردان، نویسنده ، بازیگران و دیگر عوامل مجموعه تلویزیونی محله گل و بلبل صورت گرفت، شهردار منطقه 22 با اشاره به اهمیت آموزش شهروندان بویژه گروه سنی کودک و نوجوان بمنظور نهادینه سازی فرهنگ تفکیک از مبدا زباله همچنین اجرای کمپین خط سفید، آسمان آبی، زمین پاک و ... گفت: سالیانه حدود 400 میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله در شهر تهران می شود و ازدیاد زباله ها بحدی است که از برخی مناطق روزانه تا 3 بار زباله جمع آوری می شود و این موضوع نیز هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می کند.

وی در ادامه صحبتهای خود افزود: برای جلوگیری از این هزینه گزاف در مرحله اول آموزش شیوه جداسازی پسماند از مبدا ضرورت دارد. در گام بعدی نیز پیشنهاد می کنم در راستای کاهش میزان زباله، به اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف و تبذیر توجه بیشتری کنیم. در آموزه های دینی نیز بر جلوگیری از اسراف تاکید فراوان شده است. اینکه هزینه فراوان صرف موادی کنیم که بی مصرف باقی بماند و تبدیل به زباله شود و هزینه دیگری نیز صرف جمع آوری همین زباله کنیم، اصولا کار صحیحی نیست.

بهنوش بختیاری یکی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی نیز با ابراز خرسندی از حضورش در مجموعه محله گل و بلبل گفت:  در زمینه حفظ محیط زیست فعالم و زمانی که به من پیشنهاد همکاری در این مجموعه تلویزیونی شد، خوشحال شدم چون با عشق و علاقه، ایفای نقش می کنم. خوشحالم از اینکه در پروژه ای فعالیت کنم که انتقال دهنده مفاهیمی است که بچه ها با دریافتن آنها، می توانند به محیط زیستشان کمک کنند.

داریوش فرضیایی یکی دیگر از بازیگران این مجموعه تلویزیونی با تقدیر از اقدام شهرداری تهران در زمینه کمک به ساختن مجموعه های تلویزیونی اینچنینی مورد توجه کودکان و نوجوانان گفت: بردن محتوای این برنامه ها به سمت و سوی مباحثی در خصوص تفکیک پسماند از مبدا، خط سفید و آموزشهای ترافیکی همچنین کمپین آسمان آبی زمین پاک، کار خوب و مثبتی است و این کار خوب بشرطی خوب می ماند که استمرار داشته باشد چون آموزشهای مقطعی بازخورد و اثری که باید داشته باشند را ندارند.

گفتنی است تصویربرداری مجموعه محله گل و بلبل بمنظور ترویج فرهنگ اجرای طرح خط سفید، آسمان آبی، زمین پاک بعنوان دغدغه های امسال شهرداری تهران و با اختصاص لوکیشن مناسب از سوی شهرداری منطقه به گروه سازنده آن، مدتی است در قطب تفریحی گردشگری پایتخت آغاز شده است.

این مجموعه 90 قسمتی، از شبکه 2 پخش می شود و بازیگرانی چون داریوش فرضیایی(عمو پورنگ)، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، امیر نوری، نعیمه نظام دوست، آرش میر احمدی، حدیث فولادوند، جواد انصافی، امیرمحمد متقیان، ابراهیم شفیعی، حمید کاشانی، امیر سهیلی و عرفان برزین در آن به نقش آفرینی می پردازند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب