امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10583 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد؛

برگزاری نخستین جشنواره ملى اختراعات و ابتكارات دانشگاه جامع علمی کاربردی مردادماه 94

خبرایران : دکتر محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نخستین جشنواره ملى اختراعات و ابتكارات دانشگاه، 25 تا 27 مردادماه 1394 در برج میلاد تهران برگزار می گردد.
برگزاری نخستین جشنواره ملى اختراعات و ابتكارات دانشگاه جامع علمی کاربردی مردادماه 94

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر اخباری با یادآوری اینکه توجه به فرهنگ کارآفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از فرمایشات مؤکد رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) است، اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی با شعار" فرهنگ خلاقیت  و  کارآفرینی؛موتور  محرک  اقتصاد  مقاومتی" و با هدف ایجاد فضای تجاریسازی اختراعات و ابتکارات بومی کشور، رفع چالش های صاحبان تولید و صنعت،  معرفی دستاوردها و فناوریهای علمی مهارتی و کاربردی، حمایت از مخترعان، کارآفرینان و شرکتهای فناور و شناسایی استعدادها و پتانسیلهای علمی و اجرایی مراکز آموزشی کشور از 25 تا 27مرداد ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود.

وی دستاوردهای برگزاری این چنین جشنواره هایی را گامی مؤثر در جهت تولید ثروت و توسعه کارآفرینی در کشور دانست و تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی بیش از870 هزار دانش آموخته ، 600 هزار دانشجو و 40 هزار مدرس دارد و رویکرد اصلی اولین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات، بر اساس تجاری سازی و نیازهای نوآورانه و کارآفرینانه دانشگاه است بنابراین سمت و سوی جشنواره نیز در جهت تجاری سازی و کارآفرینی خواهد بود.

 دکتر اخباری با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بر اساس ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه نوآوری ها، اختراعات و ابتکارات خواهد بود و برپایی آن نشانگر توجه جدی به تجاری سازی اختراعات و کارآفرینی در این دانشگاه است ، افزود: دراین جشنواره، اختراعاتی که توسط بنیاد ملی نخبگان به تأیید علمی برسد از تسهیلات سطح 3 بنیادملی نخبگان بهره مند خواهند شد . همچنین سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران نیز ضمن اعتبارسنجی اختراعات، گواهینامه تأییدیه علمی به اختراعات منتخب اعطا می کند.

وی ادامه داد: بسیاری از نهادهای علمی و اجرائی از جمله بنیاد ملی نخبگان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، اداره مالکیت صنعتی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از پژوهشگران در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند کرد.گفتنی است: در این جشنواره  کارگاه آموزشی کاربردی متنوعی برگزار خواهد شد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه جشنواره به نشانی  WWW.TiFestival.ir  مراجعه نمایند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب