امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10615 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با هدف گسترش فعالیت های قرآنی در محله های مرکزی شهر تهران ؛

شورای قرآن و عترت در منطقه 11 تشکیل شد

خبرایران: نخستین نشست شورای قرآن و عترت منطقه 11 به منظور تبیین برنامه های راهبردی گسترش فرهنگ قرآن و عترت در محله های مرکزی شهر با هم اندیشی مسئولین سازمان های مرتبط ؛ در شهرداری منطقه 11 برگزار شد.
شورای قرآن و عترت در منطقه 11 تشکیل شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، در این نشست که با حضور آبادیان شهردارمنطقه، حجت الاسلام کوششی دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران ، حجت الاسلام جعفری رییس تبلیغات اسلامی جنوب غرب تهران ، جواد نظریان رییس آموزش و پرورش منطقه 11 ، مجتبی وزیری مدیر عامل کانون آموزش قرآن ،طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و جمعی از فعالان قرآنی برگزار شد ؛ در خصوص برنامه های راهبردی فرهنگی و اجتماعی با محوریت فعالیت های قرآنی در راستای ترویج مفاهیم قرآن تبادل نظر شد.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 ،  ضمن بیان ظرفیت های قرآنی منطقه که در 295 مکان در دارالقرآن ها، کانون های قرآنی ، جلسات خانگی قرآنی و جشنواره سالانه شمسه موجود است ؛ به اهمیت فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اشاره کرد و با بیان منویات مقام معظم رهبری (مدظلله ) در خصوص توجه به فعالیت های قرآنی از آمادگی این منطقه برای تقویت تمام نیازها  طی یک برنامه محتوایی و نیز تعامل با سازمان اوقاف به عنوان متولی این امر و دیگر سازمان های مرتبط خبر داد.

او خاطر نشان کرد که مباحث قرآنی در رأس  امور فرهنگی شهرداری تهران لحاظ شده و در طرح 5 ساله در صدر موضوعات اجتماعی ؛ به عنوان یک اصل فرهنگی در تمام سطوح دیده شده است.

در ادامه حجت الاسلام کوششی دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران با بیان این رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و توجه به فرهنگ قرآن و عترت تنها راه مقابله با هجمه های فرهنگی است ؛ بر لزوم برنامه ریزی هدفمند و دارای خروجی و همگرایی موثر تأکید کرد.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت توجه به شرایط جغرافیایی و هویت فرهنگی مناطق و محله ها، تشکیل خانه های قرآن و عترت در تمام محله ها ، استفاده از تمام ظرفیت های محله ای و بررسی آسیب های اجتماعی هر محله را مورد تأکید قرار داد  و با اشاره به ظرفیت بی نظیر منطقه 11 و وجود بیش از 200 تشکل قرآنی در این منطقه ؛ تخصصی شدن فعالیت های قرآنی ، شناسایی و توسعه تشکل های خانگی وبهره مندی از ظرفیت مساجد  را بسیار مهم دانست.

حجت الاسلام جعفری رییس تبلیغات اسلامی جنوب غرب تهران نیز ضمن تقدیر از رویکرد شهرداری تهران نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی و امور دینی از آمادگی و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در موضوعات قرآنی ، اعزام مبلغ ، ساماندهی هیئت های مذهبی و امور فرهنگی با مدیریت شهری خبر داد و افزود: منطقه 11 با دارا بودن  222هیئت مذهبی ،30 هیئت دانش آموزی و 38 حسینه  پتانسیل بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت در سطح جامعه دارد.

همچنین جواد نظریان رییس آموزش و پرورش منطقه 11 و مجتبی وزیری مدیر عامل کانون آموزش قرآن هر کدام  ضمن استقبال از اجرای این طرح به بیان راهکارهای اجرایی و همکاری بین بخشی در زمینه ارتقای فرهنگ قرآنی در محله های مرکزی پایتخت پرداختند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب