امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1064 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهر می‌کارند و خشم می‌دروند

خبرایران : بهرام بیضایی برای سومین سال پیاپی تولدش را فرسنگ‌ها دور از ایران و در استنفورد جشن گرفت. این اتفاق در حالی رقم خورد که با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و چراغ سبز حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برای حمایت از پیشکسوتان، بسیاری از مخاطبان ایرانی و به خصوص طرفداران استاد فرزانه نمایش و سینمای ایران انتظار آن را می‌کشند که بهرام بیضایی هر چه زودتر به ایران بازگردد.
مهر می‌کارند و خشم می‌دروند

بهرام بیضایی برای سومین سال پیاپی تولدش را فرسنگ‌ها دور از ایران و در استنفورد جشن گرفت. این اتفاق در حالی رقم خورد که با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و چراغ سبز حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی برای حمایت از پیشکسوتان، بسیاری از مخاطبان ایرانی و به خصوص طرفداران استاد فرزانه نمایش و سینمای ایران انتظار آن را می‌کشند که بهرام بیضایی هر چه زودتر به ایران بازگردد.

به گزارش خبرایران به نقل از شبکه ایران، بیضایی حداقل تا شهریورماه سال آینده به به واسطه قراردادی که برای تدریس در دانشگاه استنفورد دارد نمی‌تواند به ایران بازگردد اما حجم تقاضاها از وی برای بازگشت آنقدر بوده که او در دست‌نوشته‌ای کوشیده به زعم خود به این همه مهر و محبت هواداران پاسخ دهد؛ دست‌نوشته‌ای که متاثر است از تعلق خاطر همیشگی بهرام به مام میهن، به خصوص آنجا که می‌گوید مردم ایران مهر می‌کارند و خشم می‌دروند!

متن دست‌نوشته بیضایی را در ادامه می‌خوانید:

واژه‌های چندانی برای سپاسگزاری نیست

واژه‌هایی که کم نیاورند

پیش مهر شماران

و هر کسی نگفته باشد هزار بار!

مهر می‌کارند و خشم می‌دروند

واژه‌های چندانی نیست

جز آنچه در دلم می‌گویم

بی‌هیاهو، اگر رساست؛

از شماست که دلم می‌زند هنوز!

کرنش به سرزمینی که از آن نرفته‌ام

کرنش به مادر و پدرم

که خاکِ آن خاکند!

دور باد از آن خشکسالی و دروغ

دور باد از آن دیو خشم و آز

دور باد از آن بیداد!

بهرام بیضایی 12 دی 1392

 

دست‌نوشته بهرام بیضایی

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب