امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10747 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 خبرداد؛

رسیدگی ویژه شهرداری منطقه 11 به 5هزار درخت چنار درتنش گرمایی فصل تابستان

خبرایران : معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران با توجه به زردی و ریزش برگ درختان چنار در مرکز شهر گفت: تنش گرمایی عامل اصلی خزان زودرس درختان چنار منطقه است.
رسیدگی ویژه شهرداری منطقه 11 به 5هزار درخت چنار درتنش گرمایی فصل تابستان

به گزارش خبرایران ازروابط شهرداری منطقه 11 تهران ؛ امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهر داری منطقه11 با اعلام این خبر اظهار داشت: از آن جایی که سهم قابل توجهی از‌ اندام تعریق و فتوسنتز درختان چنار در برگ‌ها واقع شده ؛همین عامل سبب می‌شود با افزایش و تغییر ناگهانی درجه هوا، میزان دفع آب از برگ‌ها تشدید شود و امروز در حالی که سه هفته از آغاز فصل تابستان گذشته است، شاهد خزان زودرس درختان چنار باشیم.

او با اشاره به این که تنش گرمایی باعث ریزش برگ و خزان درختان چنار می شود بیان داشت: اداره فضای سبز برای رفع مشکل خزان زود رس درختان چنارمنطقه، ابتدا اقدام به اصلاح شرایط خاک ازطریق چال کود کرده و سپس در مرحله دوم روش محلول پاشی منیزیم ، آهن و... به برگ وتزریق مواد غذایی به تنه درختان را انجام می دهد.

عساری در ادامه گفت: در حال حاضر 4 هزار و 960 چنار در منطقه وجود دارد که این درختان بیشتر در خیابان های حافظ، فلسطین، ولیعصر، جمهوری و فرهنگ قرار دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب