امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10752 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام فقیهی خبرداد؛

تابع سازمان حج وزیارت وبعثه مقام معظم رهبری دربحث عمره هستیم/74درصد از دانشجویان برای اولین باربه عتبات اعزام شدند/ ثبت نام دور سیزدهم عتبات دانشگاهیان از23 تیرآغاز می‌شود

خبرایران:رئیس ستادعمره وعتبات دانشگاهیان گفت:ثبت نام دورسیزدهم عتبات دانشگاهیان ازفردا 23 تیر آغازمی‌شود وتا دوم مرداد ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان لبیک مراجعه کنند.
تابع سازمان حج وزیارت وبعثه مقام معظم رهبری دربحث عمره هستیم/74درصد از دانشجویان برای اولین باربه عتبات اعزام شدند/ ثبت نام دور سیزدهم عتبات دانشگاهیان از23 تیرآغاز می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «نحوه اعزام و ثبت‌نام دانشگاهیان برای سفر به عتبات» صبح امروزبا حضور«حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی»رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و اصحاب رسانه درستاد عمره وعتبات دانشگاهیان برگزارو دراین نشست خبری«حجت الاسلام فقیهی»رئیس ستادعمره وعتبات دانشگاهیان اظهارداشت:درسال 94 قرار بود 18 هزار نفر از دانشگاهیان را به عمره اعزام کنیم اما با مسائلی که پیش آمد و منجر به تعطیلی عمره شد فقط 5 هزارو 600 نفر از دانشجویان به عمر اعزام شدند و ما بقی نتوانستند در این سفر معنوی حضور داشته باشد.

حجت الاسلام فقیهی تصریح کرد: در بحث عمره ما تابع سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هستیم و طبیعتاً‌ اگر اعزام به عمره آغاز شود اولویت با کسانی است که سال قبل اعزام نشده‌اند و یکی از فعالیت‌های جدید دیگر ما اعزام دانشگاهیان به عتبات است و در این راستا تا به حال 12 دوره دانشگاهیان به عتبات اعزام شدند که در این 12 دوره بیش از 100 هزار نفر حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما هر ساله در سفرهای عتبات و عمره نظرسنجی انجام می‌دهیم و در آخرین نظر سنجی متوجه شدیم 74 درصد از دانشجویان که به عتبات اعزام شدند برای اولین بار است که در این سفر حضور داشتند. و در بین اعزام شوندگان 50 درصد دانشگاهیان در حال تحصیل، 27 درصد دانشگاهیان شاغل و 12 درصد هم از اساتید دانشگاه بودند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان  ادامه داد: طبق نظر سنجی 58 درصد از اعزام شدگان کارشناسی،‌16 درصد کارشناسی ارشد و 14 درصد مدرک دکتری داشتند و ما در هر اعزامی بسته‌های فرهنگی را برای دانشگاهیان ارسال می‌کنیم که این بسته‌ها طبق نظرزسنحی ما به 62 درصد از دانشگاهیان رسیده است که آمار نسبتاً‌ خوبی است. البته 38 درصد از دانشگاهیان این بسته را دریافت نکردند.

وی عنوان داشت:ما برای دانشگاهیان در نجف اشرف برنامه ویژه‌ای داریم که در سا‌ل‌های گذشته طبق نظرسنجی‌های گذشته 66درصد از این برنامه‌ها نسبتاً‌ راضی بودند و ثبت نام دور سیزدهم عتبات دانشگاهیان از فردا 23 تیر آغاز می‌شود و تا دوم مرداد ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان لبیک مراجعه کنند.

حجت الا‌سلام فقیهی یادآورشد: سوم مرداد قرعه‌کشی انجام خواهد شد و برندگان این قرعه کشی در اولین اعزام که 20 مرداد خواهد بود، اعزام می‌شوند و اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات سه ماه ادامه خواهد داشت و روزانه دو کاروان اعزام خواهیم کرد که یک کاروان به صورت زمینی و یک کاروان بصورت هوایی خواهد بود که در مجموع 7 هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی ابرازداشت: هتل‌ها برای دانشگاهیانی که به عتبات اعزام می‌شوند هماهنگ شده و در بحث اعزام هوایی برای هر نفر یک میلیون و 550 هزار تومان هزینه خواهد شد و مهم‌ترین ویژگی کاروان دانشجویی جوان بودن، باسواد بودن و برنامه‌های فرهنگی است که در سه بازه زمانی انجام می‌شود و جت‌الاسلام فقیهی تأکید کرد: ما با برخی از بانک‌ها صحبت کردیم که بتوانیم یک میلیون وام برای دانشجویانی که به عتبات اعزام می‌شوند از طریق بانکی که معرفی خواهیم کرد بگیریم و این سفر به عتبات عالیات 7 روزه خواهد بود و اولویت با کسانی است که قبلاً‌ ثبت‌نام کرده بودند و ولی مشرف نشدند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب