امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1080 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کامبیز روشن‌روان؛

حال موسیقی بد است / اقتدار وزارت ارشاد در شهرستان‌ها از بین رفته است/ فضای سیاسی و امنیتی از فعالیت‌های هنری برداشته شود

خبرایران : کامبیز روشن‌روان آهنگساز به عنوان نماینده‌ای از هنرمندان موسیقی دغدغه این هنرمندان را با حسن روحانی رئیس جمهوری در میان گذاشت.
حال موسیقی بد است /  اقتدار وزارت ارشاد در شهرستان‌ها از بین رفته است/ فضای سیاسی و امنیتی از فعالیت‌های هنری برداشته شود

به گزارش خبرایران ،این هنرمند شامگاه 18 دی‌ماه در اولین دیدار رسمی ریاست جمهوری با هنرمندان در تالار وحدت، از حال بد موسیقی اظهار تاسف کرد و گفت: حال موسیقی در این سال‌ها وخیم‌تر هم شده است و هنرمندان موسیقی از ابتدای انقلاب تمام بضاعت هنری خود را در خدمت نظام به کار گرفته‌اند اما به جای اینکه قدر ببینند جفا و نامهربانی‌ها دیدند.

روشن‌روان در ادامه سخنانش خواستار سر و سامان دادن به آموزش موسیقی در هنرستان‌ها و آموزشگاه‌ها شد و ادامه داد: متأسفانه آموزش موسیقی در هنرستان‌ها از نظر بودجه،‌امکانات و مدیریت دچار ضعف است. از سوی دیگر به کار آموزشگاه‌ها هنری هم نظارت درستی انجام نمی‌شود و این چنین است که شاهد رشد بی‌رویه این آموزشگاه‌ها هستیم.

وی با انتقاد از نبود امکانات برای پژوهشگران موسیقی، خواستار گسترش شرکت‌های تولید موسیقی شد و افزود: این شرکت‌ها عملا ورشکسته شده‌اند و هر روز تعدادشان کمتر می‌شود چون تولید موسیقی به دلیل نبود حق کپی‌رایت و تکثیر غیرقانونی نسخه‌ها، اصلا به صرفه‌ نیست.

روشن‌روان در ادامه سخنانش، ممیزی در حوزه موسیقی را بسیار پیچیده و صعب‌العبور توصیف و اظهار تأسف کرد: وقتی گروه‌ها با هزاران مشکل مجوز کنسرت می‌گیرند، اجرای برنامه‌هایشان در شهرستان‌ها به دلیل سلیقه شخصی افراد و نهادهای غیرمرتبط، دچار مشکل می‌شود.اقتدار وزارت ارشاد در شهرستان‌ها از بین رفته است.

این هنرمند موسیقی همچنین با اظهار تأسف فراوان از تعطیلی ارکسترهای ملی و سمفونیک خاطرنشان کرد: چندین سال است به دلیل تعطیلی این ارکستر‌ها سرود ملی جمهوری اسلامی را به طور زنده نشنیده‌ایم و مدام نسخه‌های ضبط شده، پخش شده است.

این آهنگساز خطاب به رییس جمهوری گفت: از شما خواهش می‌کنیم برای حل ریشه‌ای این مشکلات یک اتاق فکر در معاونت هنری یا مرکز موسیقی دایر کنید و راهکاری بیندیشید. خانه موسیقی که خانه دوم هنرمندان این رشته است، تا امروز با مشکلات زیادی روبرو بوده و همواره ازکمبود بودجه در عذاب بوده است، بودجه‌ این خانه خجالت‌آور است.

روشن‌روان در پایان سخنانش خواستار برداشتن فضای سیاسی و امنیتی از فعالیت‌های هنری شد و بر توجه بیشتر به نسل جوان و ایجاد زمینه برای فعالیت آنان، بیمه هنرمندان موسیقی و حمایت بیشتر از مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تاکید کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب