امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10820 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

فعالیت دو هزار موسسه قرآنی در کشور/ قرآن محور وحدت مسلمانان است

خبرایران: محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کل کشور دو هزار موسسه قرآنی دارای مجوز در زمینه نشر آموزه های قرآنی فعالیت می کنند.
فعالیت دو هزار موسسه قرآنی در کشور/ قرآن محور وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و ستاد خبری ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه این رویداد مهم قرآنی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قشم با بیان این مطلب اعلام کرد: سرانه ای نزدیک به 60 میلیارد ریال با هدف کمک به  فعالیت های قرآنی و ترویج سبک زندگی مذهبی به این موسسات اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر گسترش رویکرد هنری در نشر قرآن، اضافه کرد: برای تاثیر بیشتر آموزه های قرآن بر مسایل اجتماعی مردم، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکردی هنری در حوزه نشر قرآن را آغاز کرده و از هنرمندان این حوزه با روش های مختلف می کند.

حشمتی از خرید آثار، کمک به تکثیر و توزیع آنها به عنوان مهمترین اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان حوزه قرآنی نام برد.

وی با تاکید بر اهمیت جزیره قشم به منظور برگزاری جشنواره قرآنی، افزود: قرآن محور وحدت مسلمانان است و مردمان این جزیره نیز با سرلوحه قرار دادن قرآن توانسته اند به وحدت مثال زدنی دست پیدا کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نمایشگاه شهروندان را به فهم قرآن دعوت و نزدیک می کند که این آگاهی مقدمه عمل به آموزه های قرآن و دستیابی به جامعه سالم و روحانی خواهد بود.

وی ادامه داد: با تمسک به آیات الهی و عمل به آن می توانیم در رفع مشکلات فراوان حوزه های اجتماعی به ویژه در زمینه کاهش اختلافات خانوادگی و تقویت کانون خانواده تاثیر گذار باشیم.

این مسئول حوزه قرشان و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین یاداور شد: پیام توحید قرآن به عنوان مهمترین عنصر این کتاب هدایتگر می تواند به وحدت و همدلی بشریت و دوری از جنگ و خونریزی تبیدل شود.

او در پایان از کمک های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد برنامه های متنوع حوزه کودک و نوجوان با الهام از مفاهیم قرآن کریم به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه از موسسات قرانی نام برد.

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم شب گذشته با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه شهرستان قشم، احمد حبیبی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد، کمال زاده فرماندار و جمعی از دیگر مسئولین و مردم خداجوی قشم درمحل نمایشگاه های دائمی این شهر افتتاح شد، این نمایشگاه به مدت 10 شب تا دوم مرداد ماه از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه خواهد داشت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب