امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10857 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در هفته بدون نايلکس صورت گرفت؛

برگزاری 30کارگاه آموزش تفکيک پسماند خشک در شمال تهران

خبرایران : به منظور ارتقاء فرهنگ زيست محيطي و آشنايي شهروندان با معايب و مضرات استفاده از پلاستيک و جايگزيني آن با مواد تجديد پذير بيش از 30 کارگاه آموزشي در سطح نواحي ده گانه شمال تهران در هفته بدون نايلکس در شمال تهران برگزار شد.
برگزاری 30کارگاه آموزش تفکيک پسماند خشک در شمال تهران

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک مهدي جمشيديان رئيس اداره بازيافت و تبديل مواد شهرداري اين منطقه  با بيان خبر فوق اظهار داشت : برنامه هاي فرهنگي و آموزشي در هفته بدون نايلکس از 20 تا 26 تيرماه با شعار پلاستيک کمتر، زمين پاکتر، سلامت بيشتر با حضور 20 آموزشگر طرح تفکيک پسماند در مراکز خريد، سراهاي محلات، مهدهاي کودک و خانه هاي اسباب بازي ، ميادين ميوه و تره بار، مساجد با اجراي کارگاه هاي آموزشي، اجراي تاتر ،توزيع کتاب ، بروشور، کيسه هاي تجديد پذير و ... اجرا شد.

وي افزود : در اين هفته  آموزشگران طرح تفكيك پسماند به منظور آشناسازي نماز گزاران به اهميت تفکيک پسماندهاو نحوه اجراي آنها و مضررات ظروف يکبار مصرف پلاستيکي و جايگزين کردن آن باظروف گياهي و اطلاع رساني در مورد غرفه هاي بازيافت، در حسينيه ها، مساجد و امامزاده ها حضور يافتند .

رئيس اداره بازيافت و تبديل مواد شهرداري منطقه يک گفت: در راستاي  طرح آسمان آبي زمين پاک، آموزش مفاهيم بازيافت و تفکيک پسماند در مبدا، ،همراه با اجراي نمايش موزيکال و گروه عروسکي چرا در مهد کودک ها و خانه هاي اسباب بازي سراي محلات ، بوستان ها و... نيز اجراشد که تاثير بسزايي در ارتقاء دانش بازيافت بين شهروندان داشته است.

اين مقام مسئول اطلاع رساني غرفه هاي بازيافت جهت جمع آوري  پسماند هاي خشک را راهکار مناسبي براي تفکيک پسماند در مبدا  دانست و گفت: در حال حاضر 23 غرفه بازيافت در منطقه فعال هستند که از ساعت 8 صبح تا 16:45 متصدي غرف در ازاء تحويل پسماند خشک شهروندان بر اساس وزن آنها اقلام شوينده و ...به آنها تحويل مي دهند

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب