امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 109 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رسیدن به شایستگی دردقیقه نود؛

تیم پرستاره‌ای که رقیب ما شد

خبر ایران: بوسنی و هرزگووین دیگر رقیب ما در جام جهانی است. آنها امسال سرانجام به آن‌چه شایسته‌شان بود رسیدند و به جام جهانی صعود کردند. صعود امسال آنها هرچند با تفاضل گل، اما قاطعانه بود اما آنها مدت‌ها بود که باید به رقابت‌های بزرگ می‌رسیدند.
تیم پرستاره‌ای که رقیب ما شد

بوسنی در مقدماتی جام جهانی 2010 در پلی‌آف در دو بازی رفت و برگشت با نتایج مشابه یک بر صفر به پرتغال باخت و نتوانست به جام جهانی برسد. آنها در مقدماتی یورو 2012 هم دوباره به پرتغال برخورد کردند و این بار در خانه به تساوی بدون گل رسیدند اما در خانه پرتغال با دریافت سه گل دیرهنگام شش بر دو باختند و به یورو نرسیدند.

آنها ستارگان بسیاری در اختیار دارند. اسمیر بگوویچ، دروازه‌بان استوک‌سیتی را بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری می‌خواهند. در خط دفاعی امیر اسپاهیچ، کاپیتان 33ساله بوسنی در بایر لورکوزن حضور دارد، و ارمین بیچاکچیچ هم‌بازی دانیال داوری در آینتراخت برانشوایگ است.

اما ستاره این تیم میرالم پیانیچ، بازیکن 23ساله رم است. او که با گلی که با پیراهن لیون به رئال مادرید زد نامش را بر سر زبان‌ها انداخت، اکنون در تیم رم بسیار می‌درخشد. زووزدان میسیموویچ هم سابقه بازی با بایرن مونیخ را هم دارد و هم‌بازی اشکان دژآگه در ولفسبورگ بوده است. او البته اکنون در تیم گوییژو رنهه، تیم چهارم این فصل لیگ چین حضور داشت. سناد لولیچ هم بازیکن مهمی برای لاتزیو است.

اما قدرت اصلی این تیم در خط حمله‌اش است: وداد ایبیشویچ 29ساله که زمانی در هوفنهایم فوق‌العاده بود و اکنون در اشتوتگارت شرایطی مناسب را دارد؛ و ادین ژکو 27ساله که بازیکن درخشان بوسنی است و در ولفسبورگ هم‌بازی دژآگه بود و اکنون در منچسترسیتی مهاجمی قابل اعتماد است.

اخیرا اسمیر آودوکیچ هم به تیم ملی بوسنی دعوت شده است که همه حضور او در پرسپولیس را به خاطر دارند.

سافت سوشیچ، مربی بوسنی (که طرفداران قدیمی‌تر فوتبال او را با نام سوسیچ می‌شناسند) هم در دوران بازی‌اش بازیکن نام‌آشنایی برای یوگسلاوی بود. او در دوران مربی‌گری‌اش مربی تیم چندان بزرگی نبوده است و روی نیمکت امثال الهلال، آنکاراگوجو و چایکور ریزه‌اسپور نشسته است، اما از سال 2009 که هدایت تیم ملی بوسنی را در دست گرفته آنها را متحول کرده و اکنون به جام جهانی رسانده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب