امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10902 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر نفت پس از پایان مذاکرات با هیئت آلمانی:

آلمانیها به دنبال احیای فرصتهای از دست رفته در ایران هستند

خبرایران: وزیر نفت با بیان این که سد تحریمها در حال فرو ریختن است، گفت: آلمانیها به دنبال احیای فرصتهای از دست رفته در ایران هستند.
آلمانیها به دنبال احیای فرصتهای از دست رفته در ایران هستند

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز (دوشنبه 29 تیرماه) در حاشیه دیدار مشترک ایران و هئیت آلمانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سد تحریمها در حال فرو ریختن است، در پاسخ به این که اولین کاری که قرار است بین دو کشور بعد از این دیدار انجام شود در چه زمینه ای خواهد بود، گفت: در زمینه عملیاتی بعد از این مذاکرات روابط بین شرکتهای دو کشور منوط به حل شدن مسائل بانکی و بیمه ای است.

وی درباره زمان برگزاری پنجمین اجلاس مشترک ایران و آلمان اظهار کرد: اواخر تابستان و یا اوایل پاییز امسال پنجمین کمیسیون مشترک بین دو کشور بعد از 14 سال برگزار می شود.

وزیر نفت در مورد صادرات نفت ایران به آلمان یادآور شد: ایران هیچگاه به صورت مستقیم به این کشور نفت صادر نکرده است بلکه صادرات از طریق واسطه ها بوده است؛ ضمن این که ایران دغدغه ای برای صادرات نفت ندارد.

وی با اشاره به پیشینه حضور شرکتهای آلمانی در صنعت نفت ایران افزود: شرکتهای آلمانی علاقمند به حضور در بخشهای مختلف پتروشیمی، نفت و تامین تجهیزات هستند که در سالهای اخیر آن را از دست داده و هم اکنون تلاش می کنند آن را دوباره به دست بیاورند.

وزیر نفت درباره این که ظاهرا از حضور هیئت آلمانی در ایران خوشحال هستید، گفت: این گونه نیست؛ این چیزها غیرمنتظره نبوده و بعد از توافق ایران و 1+5 شرکتهای اروپایی به ایران می آیند و ما نیز آمادگی لازم را برای مذاکره و حضور این شرکتها در ایران داریم اما باید با حوصله و تدبیر کارها را پیش ببریم.

زنگنه با بیان این که پس از توافق ایران و 1+5 دوران جدیدی در اقتصاد شروع شده است، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که زندگی مردم 180 درجه متحول شود، همه باید تلاش کنند تا رشد اقتصادی حداقل هشت درصدی به تدریج حاصل شود.

وی با بیان اینکه در همه کارها باید با تدبیر و تعادل و میانه روی حرکت کنیم، افزود: ما در ابتدای یک راه جدید در اقتصاد کشور هستیم و سنگ بنای جدیدی را گذاشته ایم که همه باید برای آن کار و تلاش کنند.

وزیر نفت درباره تقاضای برخی از کشورهای اروپایی برای حضور در ایران گفت: شرکتهای زیادی خواستار حضور در ایران و مذاکره با ما هستند؛ البته هیئت آلمان یک هیئت کشوری و در سطح سیاسی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب