امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10936 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

اجرای اقدامات فاخر و ماندگار فرهنگی «طرح آسمان آبی زمین پاک» در سطح پایتخت

خبرایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست فوق العاده، از یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی طرح «آسمان آبی زمین پاک» خبر داد وگفت: برنامه های فاخر و ماندگار فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و آموزشی را برای شهروندان پیش بینی کرده ایم که شهریور ماه در سطح پایتخت اجرا خواهد شد.
اجرای اقدامات فاخر و ماندگار فرهنگی «طرح آسمان آبی زمین پاک» در سطح پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست فوق العاده هماهنگی حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در طرح آسمان آبی- زمین پاک به ریاست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و با حضور مدیران کل ستادی حوزه معاونت و روسای سازمان ها و شرکت های وابسته در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ضمن تشریح دستورالعمل طرح آسمان آبی– زمین پاک و شرح وظایف ستادی حوزه ادارت کل و سازمانهای فرهنگی و اجتماعی، گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش های شهروندی را در این خصوص ارائه داد.

در ادامه، مدیران کل فرهنگی، بانوان، سلامت، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، برنامه ریزی و توسعه شهری و روسای سازمان های ورزش، رفاه و خانه شهریاران جوان به بیان گزارش های حوزه های مربوطه در خصوص طرح فوق الذکر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از گزارش های ارائه شده، بر لزوم انجام فعالیت های عاقلانه و هدفمند در راستای کمپین آسمان آبی زمین پاک تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم تهران در خصوص طرح »آسمان آبی– زمین پاک» اقدامات در این زمینه به صورت منسجم در درون ساختار محور این طرح پیش بینی و با بسیج تمام امکانات شهرداری در شهریور ماه به اجرا درخواهد آمد.

وی اعلام کرد: اجرای برنامه های نمایشگاهی و جشنواره ای با عنوان آسمان آبی – زمین پاک در قالب برنامه های داستان تابستان به مدت 11 روز در شهریور ماه پیش بینی می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: تعیین موقعیت و تعریف فعالیت برای ایستگاههای فرهنگی طرح در مناطق 22 گانه در شهریور ماه از سوی اداره کل فرهنگی و با همکاری اداره کل آموزش های شهروندی انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: محصولات فرهنگی و آموزشی مرتبط با طرح آسمان آبی- زمین پاک  به همت اداره کل فرهنگی تولید و جهت اجرا در اختیار قرار می گیرد.

امرودی، از تدوین کتابهای آموزشی-تصویری در راستای کمپین آسمان آبی زمین پاک خبر داد و گفت: این کتابها با در قالب کمیک استریپ از سوی  اداره کل مطالعات با هماهنگی شرکت بهره برداری مترو آماده می شود.

وی برنامه ریزی برای اجرای تورهای تفریحی- آموزشی و عکاسی با موضوع طرح آسمان آبی زمین پاک  را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد و افزود: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با همچنین تولید اقلام و هدایای تبلیغاتی لازم با موضوع و شعارهای طرح و کاراکترهای تولید شده، و همچنین برگزاری تور عکاسی با موضوعات طرح و پیش بینی جوایز مناسب در راستای تحقق شعار این کمپین گام برمی دارد.

به گفته امرودی، اجرای برنامه های نمادین پاکسازی معابر و بوستانها با چهره های شاخص و برگزاری تورهای دوچرخه سواری با حضور ورزشکاران شاخص  در دهه اول شهریور ماه از برنامه های پیش بینی شده برای سازمان ورزش به شمار می رود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: تمامی ادارات کل و سازمانهای حوزه معاونت باید برنامه های اجرایی دقیق و هدفمند فرهنگی و اجتماعی مرتبط با طرح آسمان آبی- زمین پاک را با بهره گیری از تمام ظرفیت ها تا پایان شهریورماه سال جاری تدوین و اجرا کنند.

بر اساس مصوبات این نشست، نصب بنر اطلاع رسانی طرح همراه با پیام های آموزشی به صورت محسوس و پررنگ در تمامی سرای محلات، برگزاری گرد همایی و نشست های هم اندیشی با موضوع طرح آسمان آبی- زمین پاک، استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی بویژه ساب پرتال محلات و  برنامه ریزی و اجرای مسابقه رباتیک با رباتهای جمع آوری زباله و رانندگی بین خطوط در دستور کار قرار می گیرد.

از دیگر مصوبات این نشست می توان به تشکیل حلقه انسانی در میادین و خیابان های اصلی شهر، انجام برنامه های پاکسازی و برنامه ها و پیاده روی های نمادین، برنامه ریزی و اقدام به صورت ویژه در بحث تفکیک پسماند در منازل و آموزش به بانوان در این زمینه و همچنین انتخاب شعار مناسب طرح آسمان آبی- زمین پاک و هماهنگی جهت اکران آن در تابلوهای سطح شهر اشاره کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب