امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10967 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشوراعلام کرد؛

مدل سرآمدی روابط عمومی ابزار پایش روابط عمومی وعاملی برای تکوین آن است/ انتخاب مدیر متخصص کارآمد، نقطه کلیدی حرکت روابط عمومی به سمت سرآمدی است/عدم تناسب انتظارات با وضعیت کنونی روابط عمومی

خبرایران: هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور گفت: عدم تناسب انتظارات با وضعیت کنونی روابط عمومی، به جایی رسیده که هم مسوولان و مدیران ارشد و هم دست اندرکاران روابط عمومی از وضعیت فعلی ناراضی هستند.
مدل سرآمدی روابط عمومی ابزار پایش روابط عمومی وعاملی برای تکوین آن است/ انتخاب مدیر متخصص کارآمد، نقطه کلیدی حرکت روابط عمومی به سمت سرآمدی است/عدم تناسب انتظارات با وضعیت کنونی روابط عمومی

به گزارش خبرنگار خبرایران، هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور عصر چهارشنبه در چهارمین دوره آیین تجلیل از روابط عمومی های سرآمد کشور اظهار داشت: ساختار و عملکرد روابط عمومی سنتی، پاسخگویی نیازهای جامعه، سازمان و مخاطب امروزی نیست و برای اصلاح این مساله، نیازمند الگویی از روابط عمومی هستیم که جامع، متوازن و دارای ویژگی های برتری باشد که آن را از روابط عمومی عادی و معمولی متمایز می سازد.

سفیدی روابط عمومی سرآمد را دارای زیرساخت های لازم از جمله سطح سازمانی مناسب، منابع انسانی، فیزیکی مالی و لجستیکی کافی، عملکرد برتر و نتایج مطمئن برای همه سطوح مخاطبان از جمله همکاران، سازمان و جامعه دانست و تصریح کرد: تقارن، نوگرایی، نتیجه گرایی، مخاطب محوری، راهبرد محوری، فرآیند گرایی، عملکرد اخلاقی و میل به ترقی و بهبود دائمی از جمله ویژگی های روابط عمومی سرآمد است.

دبیر چهارمین همایش تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشورمدل سرآمدی روابط عمومی  را ابزار پایش روابط عمومی و عاملی برای تکوین آن دانست و گفت: در این مدل از طریق 9 معیار بنیادین و 81 معیار فرعی، کیفیت ساختاری و عملکردی روابط عمومی بین صفر تا هزار امتیاز تعیین شده و با یک عدد مشخص، نمایش داده شده و بر این اساس، نسبت به آسیب شناسی روابط عمومی و ارائه راهکارهای بهبود اقدام می شود.

وی تعهد به سرآمدی را، آغاز ورود به مسیر سرآمدی بیان کرد و گفت: روابط عمومی هایی که متعهد به سرآمدی می شوند، تقدیرنامه تعهد به سرآمدی می گیرند، روابط عمومی هایی که موفق به عبور از میانه مسیر سرآمدی شوند، «نشان یا تقدیر نامه تعالی روابط عمومی» اخذ می کنند و روابط عمومی هایی که به مرحله انتهای سرآمدی برسند، با توجه به امتیاز دریافتی، تندیس بلورین، سیمین یا زرین می گیرند.

سفیدی ابرازداشت: در آیین امروز، روابط عمومی های سرآمد که امتیازی بین 70 تا 85 درصد از هزار امتیاز سقف را کسب کرده اند، معرفی و تجلیل می شوند.

وی همچنین به نقش مدیران ارشد در سرآمدی روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: انتخاب مدیر متخصص کارآمد، نقطه کلیدی حرکت روابط عمومی به سمت سرآمدی است و ما مدیران ارشدی را که انتخاب عقلایی در مدیریت ارتباطات تحت امر خود داشته باشند و از سرآمدی روابط عمومی حمایت کنند، به عنوان «مدیر ارشد تعالی گر ارتباطی» انتخاب می شوند و در این آیین با معرفی 7 مدیر ارشد، مدیران ارشد کشور را به همسویی با این حرکت فرا می خوانیم.

سفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت روابط عمومی و اطلاع رسانی در کشور اشاره کرد و با طرح این پرسش که چرا همه از وضعیت اطلاع رسانی گلایه دارند، گفت: عدم تناسب انتظارات با وضعیت کنونی روابط عمومی، به جایی رسیده که هم مسوولان و مدیران ارشد و هم دست اندرکاران روابط عمومی از وضعیت فعلی ناراضی هستند.

دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور لزوم استفاده از غنای تکنولوژیکی و نظری روابط عمومی را به ویژه در وضعیت کنونی که جامعه به سمت توسعه یافتگی و رشد افکار عمومی حرکت می کند، ضروری دانست و همچنین توسعه سطح انگیزش دست اندرکاران روابط عمومی، آموزش آنان و اصلاح نظام حقوق و دستمزد، پرداخت حق تخصص و تصویب سخت و زیان آور بودن شغل مدیریت روابط عمومی در همین راستا، شایان توجه است.

چهارمین دوره تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشور با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد مهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات، جمعی از اساتید علوم ارتباطات و 500 نفر از پیشکسوتان و دست اندرکاران حرفه روابط عمومی در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزارشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب