امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10969 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس دانشکده علوم ارتباطات اعلام کرد؛

پایبند نبودن به اصول واخلاق حرفه ای وعمل گرا نبودن باعث انحطاط روابط عمومی می شود/ بدون تعامل با رسانه ها یک مدیردیر یا زود قافیه رامی بازد/ دریک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم

خبرایران: محمدمهدی فرقانی گفت: مدیری که نتواند امروز با رسانه ها تعامل داشته باشد دیر یا زود قافیه را باخته و هیچگاه حتی روابط عمومی سازمانش نیز هر چقدر قوی باشد نمی تواند این خلاء را پر کند.
پایبند نبودن به اصول واخلاق حرفه ای وعمل گرا نبودن باعث انحطاط روابط عمومی می شود/ بدون تعامل با رسانه ها یک مدیردیر یا زود قافیه رامی بازد/ دریک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرایران، محمدمهدی فرقانی عصر چهارشنبه در چهارمین آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، افزود: روابط عمومی ها امروز با چالش هایی روبرو هستند که هیچگاه در عمرشان با آن روبرو نبوده اند و آن علتش رسانه ای شدن جهان است و امروز باید یکی از معیارهای انتخاب مدیران در دستگاه های اجرایی این باشد که آن شخص چقدر چهره رسانه ای و تعامل با اصحاب رسانه دارد.

رییس دانشکده علوم ارتباطات خاطرنشان کرد: مدیری که نتواند امروز با رسانه ها تعامل داشته باشد دیر یا زود قافیه را باخته و هیچگاه حتی روابط عمومی سازمانش نیز هر چقدر قوی باشد نمی تواند این خلاء را پر کند و با وجود این همه سایت، شبکه های اجتماعی و رسانه ها امروز باید مدیران و روابط عمومی روزآمد و تولید محتوا کنند و چنانچه با رسانه ها به عنوان منابع خبری تعامل نداشته باشند رسانه ها به ناچار به منابع غیر خبری و سایر شبکه ها مراجعه و اخبار را آنگونه که خواستند منتشر می کنند.

فرقانی تصریح کرد: امروز در یک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم که صدها و هزاران شبکه ارتباطی همزمان فعالیت داشته و سخنان مخالفان و موافقان را کار می کنند لذا روابط عمومی ها باید با رصد رسانه ها در جریان ریز اخبار روز بوده و بتوانند به موقع پاسخگو و موارد را اطلاع رسانی کنند.

به گفته وی اگر چه روابط عمومی ها باید در درون سازمان ها نیز پاسخگوی مدیران خود باشند ولی اگر یک رصدگر خوب تحولات در برون سازمان باشند به مراتب یک روابط عمومی قوی و یک گام به جلو خواهند بود.

استاد دانشگاه ارتباطات و روزنامه نگاری تصریح کرد : اگر یک رسانه امروز به نادرست و غیر واقع به تبلیغ عملکرد سازمانی بپردازد که آن سازمان عملکرد خوبی نداشته ، نه تنها این رسانه به اصول اخلاق حرفه ای رسانه ای عمل نکرده بلکه زمانی دستش رو خواهد شد و آنگاه جایگاه خود را از نظر سرمایه مخاطب از دست خواهد داد.

به گفته فرقانی روابط عموی زمانی ارزش واقعی خودش را به دست می آورد که به اصول حرفه ای و اخلاق حرفه ای پایبند و عمل گرا باشد ، اگر روابط عمومی ها پایبند این اصول نباشند حتما به انحطاط کشیده خواهند شد.

استاد دانشکده علوم ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی امروز شغل و حرفه ای سخت و وظیفه و رسالت آنها سنگین است لذا روابط عمومی ها باید با دید آسیب شناسی وارد عمل شده و بتوانند نقاط ضعف را به نقطه قوت تبدیل و گام های موثری در جهت اهداف سازمان و برون سازمانی بردارند.

به گفته وی برای سالم سازی روابط بین رسانه ها وروابط عمومی ها باید تعامل سازنده بین این دو برقرار شود.

رییس دانشکده علوم ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش به حضور خود در دانشکده علوم ارتباطات اشاره و از پذیرش دانشجوی رشته روابط عمومی در ترم جدید در مقطع کارشناسی ارشد در ساختمان جدید دانشگاه علوم ارتباطات خبر داد و در حال حاضر کارشناسی روابط عمومی در دانشکده برقرار است و تلاش داریم که در آینده نزدیک مقطع دکترا را نیز در این دانشگاه برقرار کنیم.

فرقانی یادآور شد: برای رشته روابط عمومی کارآموزی و کارورزی پیش بینی شده است، اگر اجرای درست این کارآموزی در روابط عمومی ها با همکاری دست اندرکاران انجام شود می توان گفت این کار سبب پرورش نیروهای نخبه ، کارآزموده و کاربلد برای حضور در جامعه و روابط عمومی ها خواهد شد.

چهارمین دوره تجلیل از سرآمدان روابط عمومی های کشوربا حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد مهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات، جمعی از اساتید علوم ارتباطات و 500 نفر از پیشکسوتان و دست اندرکاران حرفه روابط عمومی در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزارشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب