امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10975 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

مانع قربانی شدن شهروندان بیگناه در بافت‌های فرسوده شویم

خبرایران : مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که متاسفانه دستگاه‌های مسوول در نوسازی بافت‌های فرسوده هماهنگ با یکدیگر و متعهدانه وارد عرصه نشده اند، گفت: چنانچه ناهماهنگی ها ادامه یابد، مردم بی‌گناه در بافت‌های فرسوده قربانی سهل انگاری مسوولانی می‌شوند که در زمان خود به تعهداتشان عمل نکردند.
مانع قربانی شدن شهروندان بیگناه در بافت‌های فرسوده شویم

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران مرتضی طلایی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی  شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند شکل گیری حلقه مشارکت چندجانبه بین دولت، مجلس، بخش خصوصی، مدیریت شهری و شهروندان است، تصریح کرد: تا زمانی که بخش‌های مختلف مسوول در نوسازی بافت‌های فرسوده به وظایف خود عمل نکنند مشکل بافت‌های فرسوده حل نخواهند شد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، عدم تسریع و پیشرفت در احیا و  نوسازی بافت‌های فرسوده به این دلیل است که هنوز بین اضلاع و نهادهای مسوول در این امر هماهنگی‌های لازم شکل نگرفته است.

طلایی همچنین با تأکید بر ضرورت آگاه‌سازی شهروندان ساکن در این بافت‌ها نسبت به عواقب و مخاطرات بافت های فرسوده، گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از ساکنان در این بافت‌ها اگاهی و اطلاعات کامل درخصوص ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده ندارند و به عبارتی هنوز توجیه نشده اند که در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله چه فاجعه‌ای در این بافت‌ها رخ می‌دهد.

وی در عین حال برخی از نوسازی‌ها را نیز مصداق بافت‌های فرسوده دانست و گفت: باید نظارت دقیق و درستی درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده صورت بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: باید بخش‌های مختلف از جمله صداوسیما در راستای اطلاع‌رسانی وارد عرصه شود.

وی به ضرورت ورود جدی تر بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری کلان در  نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی طی یکی دو سال گذشته روند ساخت و سازها را متوقف کرده و سود صددرصدی ساختمان سازی را به صفر رسانده است و همین امر نیز در کند شدن روند نوسازی بافت‌های فرسوده بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته طلایی عدم هماهنگی و ایجاد انسجام و همچنین عدم انجام تعهدات از سوی دستگاه‌های دولتی از جمله عوامل اصلی در کند شدن نوسازی بافت‌های فرسوده به شمار می آیند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سیستم بانکی وام‌های قابل قبول برای نوسازی بافت‌های فرسوده متقاضیان ارائه نمی دهد، گفت: البته در این زمینه شورای اسلامی شهر تهران اقدامات خوبی از جمله دادن یک طبقه تراکم اضافه به صورت تشویقی و همچنین بسته تشویقی خوبی از سوی شهرداری تهران در این زمینه در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم برای حل مشکل بافت فرسوده، شهرداری تهران باید تملک و بازگشایی معابر را انجام دهد، افزود: بخشی از سرانه‌های مورد نیاز خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز از طریق بافت های فرسوده تامین می شود.

طلایی بر ضرورت عمل کردن بانک‌ها به تعهدات خود تاکید کرد و گفت: تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل باید دست به دست هم داده و مشکل بافت‌های فرسوده را حل کنند چراکه در  غیر این صورت مردم بی‌گناه در این بافت‌ها قربانی سهل انگاری مسوولان می‌شوند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب