امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 10996 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد؛

2/5 درصد جامعه دچار اعتیاد است / اقدامات پیشگیرانه و توسعه بهداشت سیاست مورد توجه بهزیستی است

خبرایران: انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جشن واگذاری ۵۳۰ مسکن مددجویی استان البرز، گفت: اقدامات پیشگیرانه و سیاست توسعه بهداشت به صورت جدی مورد توجه این نهاد حمایتی قرار دارد.
2/5 درصد جامعه دچار اعتیاد است / اقدامات پیشگیرانه و توسعه بهداشت سیاست مورد توجه بهزیستی است

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی و امور بین‌الملل، «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در جشن واگذاری 530 مسکن مددجویی در استان البرز که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار البرز در محل باشگاه میلاد برگزار شد، محوری‌ترین شعار انقلاب اسلامی را برقراری عدالت دانست و گفت: البرز از نظر شاخص برخورداری مسکن در گذشته در رده‌های آخر کشور بود اما در حال حاضر از شرایط مناسب و مساعدی برخوردار است؛ چراکه نگاه به مسائل بهزیستی در این استان علمی و تخصصی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ایجاد انگیزه مشارکت‌های خیرخواهانه بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید بستری در جامعه ایجاد کرد تا از تمام این ظرفیت به طور کامل بهره برد.

وی با بیان اینکه غربالگری در شیوع بیماری‌هایی که جامعه را دچار مشکل کرده باید انجام شود، عنوان کرد: این امر توسط بهزیستی کشور 100 درصد پوشش فراگیر داشته است.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه فوریت‌های پزشکی و اورژانس اجتماعی در 187 شهر مستقر شده است، افزود: امید است این مهم در 88 شهری که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارند اجرایی شود تا بتوان با تشخیص به موقع بسیاری از بحران‌ها را مدیریت کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حفاظت از بازتوانی افراد جامعه در دستور کار است، ادامه داد: 2.5 درصد جامعه دچار اعتیاد است ولی این امر نباید سبب شود گمان کنیم سایر اعضای جامعه از این آسیب به دور هستند؛ لذا برخوردار کردن کشور و نظام از یک برنامه علمی از جمله اهداف در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت فعال و همه جانبه اقشار مختلف پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد وفاق اجتماعی فراهم شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت جامعه در این راستا استفاده کرد؛ چنانکه سازمان بهزیستی کشور نگاه علمی، سیستمی و فرآیندی را در دستور کار خود داده است؛ بطوری که اقدامات پیشگیرانه و سیاست توسعه بهداشت از امور مورد توجه در این نهاد حمایتی است.

 محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه باید به سمت برنامه‌هایی حرکت کنیم که قبل از معلولیت پیشگیری لازم را به عمل آورد، گفت: باید قبل از ایجاد بیماری پیشگیری‌های لازم انجام شود؛ چنانکه توسعه مراکز ژنتیک باید در دستور کار قرار گیرد و امید است با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه، آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج اجباری شود؛ چراکه متولد شدن کودکان معلول در جامعه پیشرفته امروز، قابل قبول نیست و این امر باید در دنیا ریشه‌کن شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب